سکوت در برابر خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سکوت در برابر خیانت یکی از راه‌هایی است که خیلی از زوج‌ها آن را بکار می‌گیرند. شاید فکر کنید صحبت‌کردن از این ماجرا حرمت‌ها را از بین خواهد برد. یا ممکن است از تکرار بعضی چیزها برای همسرتان خسته شده باشید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان نیز تصور می‌کنند بهتر است به خاطر فرزندان‌شان از کنار این موضوع بگذرند. اما باید بدانید که سکوت در برابر خیانت هرگز باعث برطرف‌شدن این مشکل نخواهد شد. حتی شاید بتوان گفت که شما با این کار مشکلات بیشتری را وارد زندگی مشترک‌تان می‌کنید. در ادامه به ابعاد مختلف سکوت در برابر خیانت پرداخته‌ایم. برای آنکه واکنش و رفتار مناسبی در این شرایط داشته باشید حتما برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکوت در برابر خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سکوت در برابر خیانت چیست؟

علت سکوت در برابر خیانت

آینده فرزندان، ازبین‌رفتن حرمت‌ها یا هر دلیل دیگری ممکن است باعث شود شما خیانت همسرتان را به روی او نیاورید. با این حال تقریبا تمامی مشاورین خانواده معتقدند که این کار نمی‌تواند به صلاح زندگی شما باشد. اگر از خیانت همسرتان مطمئن هستید دیر یا زود باید راجع به این موضوع با او صحبت کنید. با این حال تنها یک زمان است که سکوت در برابر خیانت می‌تواند فایده داشته باشد. آن هم زمانی است که شما از خیانت همسرتان مطمئن نیستید. برای خواندن مقاله نشانه های خیانت به همسر کلیک کنید.

وقتی نشانه‌ های خیانت را دیده‌اید یا به هر دلیلی احساس می‌کنید همسرتان به اندازه قبل به شما وفادار نیست بهتر است سکوت کنید. یادتان باشد که صحبت از این مسئله به‌خصوص وقتی از آن مطمئن نیستید می‌تواند پیامدهای منفی بیشتری داشته باشد.
به همین خاطر در این شرایط بهترین کار سکوت در برابر خیانت است. اما سکوت به این معنا نیست که دست روی دست بگذارید و هیچ کاری انجام ندهید. در این شرایط سعی کنید با کمک‌گرفتن از یک مشاور و همین‌طور دقت بیشتر به رفتار همسرتان به این سؤال پاسخ بدهید که آیا او واقعاً به شما خیانت می‌کند یا خیر. همان‌طور که گفتیم اگر به این نتیجه رسیدید که همسرتان واقعاً به شما خیانت کرده بهتر است سکوت را کنار بگذارید؛ و راجع به این موضوع با او و قبل از آن با متخصص صحبت کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

پیامدهای سکوت در برابر خیانت

اما چرا سکوت کردن در برابر خیانت اشتباه است؟ خیلی از خانم‌ها یا آقایانی را دیده‌ایم که در مقابل این رفتار همسرشان سکوت می‌کنند و همین موضوع باعث شده که زندگی آنها ادامه پیدا کند. یا حتی پس از مدتی همسرشان متوجه اشتباه خودش شده و دست از خیانت کشیده است. پس چرا مشاوران با سکوت در برابر خیانت مخالفند؟ برای پاسخ به این سؤال در این قسمت پیامدهای منفی سکوت در برابر خیانت همسر را با هم مرور خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با عوارض خیانت کلیک کنید.

? حل نشدن مشکلات

اولین مشکلی که سکوت در برابر خیانت شما به همراه دارد حل نشدن مشکلات است. همیشه وقتی خیانتی در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد یعنی مشکلی در زندگی شما وجود دارد. زمانی که شما در برابر اتفاقی که افتاده سکوت می‌کنید به معنای آن است که متوجه مشکل و راه‌های حل آن نیز نخواهید شد. به همین خاطر این مشکلات در زندگی شما باقی مانده و حتی می‌تواند رابطه شما و همسرتان را روزبه‌روز سردتر کند.

? احساس تنفر نسبت به همسر

از پیامد های سکوت در برابر خیانت می‌توان به احساس تنفر به همسر اشاره کرد. تنفر بعد از خیانت یکی از شایع‌ترین احساساتی است که ما آدم ها در این شرایط تجربه خواهیم کرد. به اعتقاد بیشتر مشاوران مهم‌ترین راه برای ازبین‌بردن این تنفر صحبت‌کردن با همسر است.

وقتی شما از احساس خود با همسرتان صحبت می‌کنید و درعین‌حال متوجه نظرات او هم می‌شوید بهتر خواهید توانست همه چیز را مدیریت کنید. اما زمانی که در برابر رفتار همسرتان سکوت می‌کنید در حقیقت دارید نقش بازی می‌کنید. این موضوع بیش از هرکسی به خود شما صدمه می‌زند و باعث می‌شود که احساسات منفی شما در مورد همسرتان ادامه پیدا کند.

? ادامه پیدا کردن رفتار اشتباه همسر

سکوت در برابر خیانت پیامدی چون تکرار رفتار اشتباه همسر دارد. وقتی همسرتان تصور می‌کند که شما چیزی از خیانت‌هایش نمی‌دانید و یا متوجه می‌شود که در برابر این ماجرا سکوت کرده‌اید چه فکری خواهد کرد؟ یکی از اتفاقاتی که بسیاری از مواقع در این شرایط می‌افتد ادامه پیدا کردن خیانت است. بسیاری از ما وقتی مرتکب اشتباهی می‌شویم تا زمانی که دیگران به ما تذکر ندهند به کارمان ادامه خواهیم داد. به همین خاطر می‌توان گفت که سکوت شما می‌تواند چراغ سبزی برای ادامه پیدا کردن رفتار همسرتان باشد.

? مشکلات جنسی در رابطه زناشویی

پس از خیانت همسر شما از دو جهت درگیر مشکلات جنسی خواهید شد. اول از همه اینکه شما با سکوت در برابر خیانت همسرتان فشار روانی بسیاری را احساس خواهید کرد. همین موضوع می‌تواند روی میل و عملکرد جنسی شما تأثیر داشته باشد. این شرایط به احتمال زیاد باعث خواهد شد که همسرتان تمایل کمتری به ارتباط با شما داشته و نیازهای جنسی خود را با نفر سوم تأمین کند. و در نتیجه رابطه شما درگیر مشکلات بیشتری می‌شود. و این چرخه معیوب برای همیشه ادامه پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که با خیانت همسرتان ممکن است اتفاق بیفتد انتقال بیماری‌های جنسی است. داشتن شرکای جنسی مختلف یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری است. پس اگر همسر شما از نظر جنسی به شما خیانت می‌کند بیماری‌های جنسی یکی از مشکلاتی است که ممکن است شما را درگیر کند.

? نا امیدی و کاهش اعتماد به نفس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که با سکوت در برابر خیانت رخ می‌دهد؛ کاهش اعتماد به نفس است. زیرا در این صورت احساس می‌کنید که مورد توجه همسر نیستید و ارتباط با همسر به مرز فروپاشی خواهد رسید.

? استرس و اضطراب

از دیگر پیامد سکوت در برابر خیانت می‌توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. به این دلیل که شما نمی‌دانید در آینده چه اتفاقاتی برای شما رخ خواهد داد؛ روزانه استرس و اضطراب بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

سکوت در برابر خیانت به خاطر فرزندان

همان‌طور که گفتیم بسیاری از خانم‌ها یا آقایان به این خاطر که از آینده فرزندشان می‌ترسند و سکوت در برابر خیانت همسر را انتخاب می‌کنند. اما بهتر است بدانید که این رفتار شما نمی‌تواند به نفع فرزندانتان باشد. فرزند شما به‌خوبی نبود یک رابطه عاطفی حقیقی بین پدر و مادر را درک می‌کند. همین ماجرا می‌تواند تأثیرات روحی منفی روی او داشته باشد. این درحالیست که شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای بهتر شرایط مناسب‌تری برای فرزندتان به وجود بیاورید.

راهکارهایی به جز سکوت در برابر خیانت

راه های جایگزین سکوت در برابر خیانت

 

به جای سکوت در برابر خیانت، راهکارهای دیگری را می‌توانید انجام دهید. در این بخش مقاله به این راهکارها اشاره کرده ایم.

➰ به خودتان زمان بدهید

به جای سکوت در برابر خیانت، به خودتان زمان دهید. اگر از خیانت همسرتان مطمئن شده‌اید اولین قدم این است که برای یک مدت هیچ تصمیمی نگیرید. به خودتان اجازه بدهید که احساسات منفی را تجربه کنید. شاید بتوان گفت سکوت کردن در این شرایط بهترین کار است. برای مدتی با خودتان تنها باشید و کارهایی انجام بدهید که شما را آرام می‌کنند.

➰ با همسرتان صحبت کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید به جای سکوت در برابر خیانت انجام دهید؛ صحبت با همسر است. پس از این که کمی آرام‌تر شدید باید سکوتتان را بشکنید. بهترین راهکار برای روبه‌رو شدن با خیانت همسر و گرفتن یک تصمیم منطقی این است که در درجه اول با طرف مقابل صحبت کنید. به همسرتان بگویید که می‌دانید به شما خیانت کرده و احساسات خود را راجع به این موضوع با او در میان بگذارید. سپس حرف‌های همسرتان را هم بشنوید و سعی کنید با کمک یکدیگر یک راهکار مناسب برای این شرایط پیدا کنید. برای آشنایی با راه های درمان خیانت کلیک کنید.

➰ با توجه به رابطه، لیست تهیه کنید

یکی از کارهایی که جایگزین سکوت در برابر خیانت است، تهیه لیست می‌باشد. به تجارب گذشته خود نگاه کنید و چهارچوب های اخلاقی که با همسر مشخص کرده اید ارزیابی کنید. و حالا وقت آن رسیده که رفتار و دیدگاه خود را تغییر دهید. شاید دلیل این خیانت، بی توجهی به رفتارهای همسر با جنس مخالف باشد.

➰ تصمیم بگیرید

تصمیم بگیرید و سکوت در برابر خیانت را تکرار نکنید. وقتی حرف‌های همسرتان را هم شنیدید زمان آن رسیده که برای ادامه زندگی‌تان تصمیم بگیرید. برای این کار به‌خوبی همه چیز را در نظر بگیرید. آیا همسرتان از کاری که کرده پشیمان است؟ ادامه دادن یا قطع کردن این رابطه هرکدام برای شما چه مزایا و چه پیامدهایی دارد؟ با خودتان به این سؤالات پاسخ دهید و برای ادامه زندگی‌تان یک تصمیم صحیح بگیرید.

➰ خیانت و اهمیت مشاوره

به جای انتخاب سکوت در برابر خیانت، از مشاوره راهنمایی بگیرید. خیانت یکی از بدترین آسیب‌هایی است که می‌تواند در جریان یک زندگی به وجود بیاید. بیشتر ما وقتی متوجه این مشکل در زندگی‌مان می‌شویم شوکه خواهیم شد. در این شرایط احتمالاً تصمیم‌گیری منطقی سخت‌ترین کاری است که می‌توانید انجام بدهید. به همین خاطر شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد آرامش روحی‌تان را به دست بیاورید و با بررسی دقیق مسائل بهترین تصمیم را برای ادامه زندگی بگیرید.

کلام آخر

فهمیدن خیانت همسر برای هر زن و مردی دشوار است. اینکه همسرتان به شما علاقه ای ندارد یا متعهد نیست؛ تنش های روحی و روانی برای شما به وجود می‌آورد. برای اینکه از این تنش ها دور بمانید؛ به جای سکوت در برابر خیانت از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا در رابطه با این موضوع عملکرد بهتری داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکوت در برابر خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا سکوت کردن و تلاش برای جلب محبت همسر پس از خیانت او راهکار مناسبی است؟

وقتی خیانت در یک رابطه اتفاق می‌افتد به این معناست که مشکل جدی در رابطه شما وجود دارد. با سکوت کردن نمی‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. بهتر است ابتدا با متخصص خانواده و خیانت صحبت کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره