تعبیر خواب چاقو

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب چاقو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب چاقو

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر چاقو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب چاقو از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که چاقویی در دست دارید و همینطور می‌دانستید که چاقو متعلق به شماست، تعبیر خوابتان یک نوزاد پسر است.

در صورتی که همراه با چاقو دیگر سلاح ها را نیز در خواب به همراه داشته باشید، تعبیر خواب‌تان این است که به زودی به جایگاه بزرگ، عظمت و احترام خواهید رسید و در جایگاهی بهتر از قبل خواهید بود.

بریدن دست با چاقو در خواب و زخمی شدن نیز به عشق تعبیر می‌شود. به این معنی که خواب‌بیننده یا عاشق است و یا به زودی عاشق می‌گردد.

تعبیرخواب چاقو از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن چاقو در خواب دارای شش تعبیر متفاوت است که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

  • مهر و محبت به کسی
  • نوزاد و فرزند
  • موفقیت و پیروزی
  • پناه و امنیت
  • توانایی و قدرت برای انجام کارها
  • ریاست و رسیدن به حکومت

تعبیرخواب چاقو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که دیدن چاقو در خواب را به فرزند پسر تعبیر می‌کند. اگر فردی در عالم رویا چاقویی را مشاهده کند، در صورتی که خانم باشد باردار می‌شود و اگر آقا باشد به زودی صاحب یک فرزند پسر خواهد شد.

اگر فردی در خواب ببیند که چاقویی که به همراه دارد، در داخل غلاف شکسته است، خواب او تعبیر خوبی ندارد؛ به طوری که یا یکی از اعضای خانواده‌اش و یا یکی از بستگانش از فامیل را از دست می‌دهد.

زنگ زدن چاقو در خواب نیز اشاره به ضرر و زیان در زندگی واقعی دارد که به تدریج کم می‌شود و جبران می‌گردد. اگر فردی در عالم خواب خود ببیند که در حال تراشیدن چیزی است، این خواب به معنای این است که دیگران از خواب‌بیننده در عالم بیداری، بیگاری می‌کشند.

تعبیرخواب چاقو از نظر  علی بن محد العنبری

علی بن محد العنبری دیدن خواب چاقو را به خدمت رساندن به مردم و یا درگیر شدن با دیگران از برای کمک به دوستان و خویشاوندان تعبیر کرده است. از نظر این معبر باستانی، تیزی چاقو در خواب اشاره به نفوذ سخن خواب‌بیننده به منظور اجرای فرمان‌هایش را دارد.

اگر شخصی در خواب ببیند که چاقویی در دست دارد، به این معنی است که در زندگی واقعی اگر درگیر کشمکشی است در آن پیروز می‌گردد. در صورتی که فرد خودش را در خواب بدون هیچ سلاحی مشاهده کند اما دیگران به او چاقویی بدهند، تعبیر خواب او رزق و روزی است.

تعبیرخواب چاقو از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی از معبران باستانی بزرگ است که خواب چاقو را به زبان بدگویان تعبیر کرده است. هر چه چاقویی که در خواب مشاهده می‌کنید، تیز و برنده و براق باشد به این معنی است که بدگویان در مورد شما زبان تند و تیزتری خواهند داشت.

اگر در خواب خود دیدید که یک چاقو را از فرد دیگری به دست می‌گیرید یا او یک چاقو را به شما هدیه می‌دهد، تعبیر خواب‌تان این است که کسی به شما کمک می‌کند یا شما از فرد دیگری درخواست کمک دارید.

در صورتی که در خواب ببیند که یک عدد چاقو را در داخل کشو میز خود قرار می‌دهید و تمایل دارید از آن برای دفاع از خودتان استفاده کنید، تعبیر خواب‌تان این است که شخصی از نزدیکان‌تان در مورد شما بدگویی می‌کند. هر گونه تهدید شدن در خواب به وسیله چاقو، به معنای امنیت در عالم بیداری است.

این معبر بر این باور می‌باشد که چاقوی غلاف شده، به معنای نعمت و چاقوی آشپزخانه به معنای خدمتکار و کدبانوی خانه است. در صورتی که چاقوی نو را در آشپزخانه خود مشاهده کنید، به این معنی است که به زودی صاحب زنی خانه‌دار می‌شوید.

تعبیر خواب چاقو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب چاقو ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب چاقو به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده که دیدن حمل چاقو در خواب نمادی از خشم، جدایی و یا تهاجم است. در واقع کسی که خواب چاقو می‌بیند شاید نیاز دارد در زندگی واقعی از دست روابط دست و پا گیر رها شود.

به عقیده یونگ دیدن چاقوی کند در خواب به این معنی است که سخت کوشی‌های خواب‌بیننده نتیجه‌ای در پی ندارد. زخمی شدن با چاقو در خواب نیز اشاره به بعد مردانگی و یا وحشی‌گری حیوانی خواب‌بیننده دارد.

اگر در خواب خود کسی را ببیند که چاقویی در دست دارد، این خواب نشان دهنده یک موقعیت و یا رابطه‌ای می باشد که خواب‌بیننده کنترلی بر روی آن ندارد.

تعبیرخواب چاقو به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون دیدن چاقو در خواب را به دعوا و جدایی در عالم بیداری تعبیر می‌کند. او بر این عقیده است که این خواب نمادی از زیان‌های مالی نیز می‌تواند باشد. در ادامه به چند تعبیر خواب چاقو از آنلی بیتون اشاره کرده‌ایم :

  • چاقوهای زنگ زده : اختلاف میان اعضای خانواده و جدایی
  • تعبیر خواب چاقوی تیز و براق : دشمنان در کمین
  • چاقوی شکسته : شکست در امور عاطفی و شغلی
  • زخمی شدن با چاقو : درگیر شدن در مشکلات خانوادگی
  • معنی خواب زخمی کردن فردی دیگر با چاقو : شخصیتی ناپسند

تعبیرخواب چاقو به روش کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها برای دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب، تعابیر متفاوتی ارائه شده است که در ادامه برخی از آنان را آورده‌ایم :

  • چاقوی نوک تیز : دچار شدن به یک مصیبت و گرفتاری بزرگ
  • معنی خواب چاقوی زنگ زده : رنج کشیدن از دلتنگی و نارضایتی
  • چاقوی شکسته : شکست عشقی
  • تعبیر خواب چاقوی آشپزخانه : مشاجره با دوستان
  • چاقوی قصابی : شروع دوران سخت زندگی
  • معنی خواب چاقوی غذاخوری : مشاجره بزرگ
  • چاقوی جیبی : جدایی عاشق و معشوق
  • پیدا کردن یک چاقو : شکست در کار
  • بریدن چیزی با چاقو : غلبه بر هیجانات
  • زخمی شدن با چاقو : خیانت
  • دو چاقو به شکل ضربدر روی هم : مرگ
  • حمله کردن با چاقو به یکنفر : عملی شدن نقشه‌ها

تعبیرخواب چاقو به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : اگر خود را در عالم خواب مشغول تمیز کردن یک چاقو مشاهده کنید، در عالم بیداری موضوعی منجر به برانگیخته شدن خشم شما می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره