چطور خیانت را تشخیص دهیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

راه های تشخیص خیانت چیست؟ اگر شما هم دنبال جواب این سؤال می‌گردید احتمالاً به رفتار همسرتان شک کرده‌اید. خیانت یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی است که در زندگی مشترک رخ خواهد داد. تشخیص این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا زودتر از آن باخبر شوید و بتوانید برای نجات زندگی‌تان کاری بکنید. سرد شدن عاطفی، تغییر رفتار، پنهان‌کاری و دروغگویی از جمله بارزترین عوامل در تشخیص خیانت هستند. اگر این نشانه‌ها را در همسرتان می‌بینید بهتر است قبل از هر تصمیمی راجع به آن‌ها از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند دلیل این رفتارها را پیدا کنید؛ و اگر واقعاً درگیر خیانت همسرتان شده باشید برای تصمیم‌گیری بهتر شما را همراهی خواهند کرد. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های تشخیص خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

10 راه برای تشخیص خیانت

راه های تشخیص خیانت

در ادامه راهکارهایی برای تشخیص خیانت آورده‌ایم. اما قبل از هر چیز باید به یک نکته توجه داشته باشید. هرکدام از رفتارهایی که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم می‌تواند به غیر از خیانت دلایل دیگری نیز داشته باشد. به همین خاطر در صورت وجود نشانه‌ها، با استفاده از روش هایی مثل گفتگوی دوستانه دلیل واقعی آن را پیدا کنید. اما به‌طورکلی هرچه شما علائم بیشتری محرز شود، به احتمال بیشتری او در حال خیانت به شما است.  برای تشخیص خیانت به نشان ههای هشداردهنده زیر توجه کنید. برای جلوگیری از شروع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

1- رفتارهایی که قبلاً وجود نداشتند

تغییر ناگهانی و بی‌دلیل همسرتان می‌تواند یکی از دلیل بر خیانت باشد. برای مثال اگر او جدیداً به شما می‌گوید که با دوستانش به یک قرار عصرانه یا سفر کاری می‌رود درحالی‌که قبلاً این رفتارها وجود نداشته بهتر است کمی به این موضوع شک کنید.

فروشگاه آرامیس

ارتباط بیش از حد با تلفن همراه نیز می‌تواند یکی دیگر از این نشانه‌ها باشد. به‌طورکلی یکی از راه های تشخیص خیانت این است که شما بهانه‌های مختلفی از همسرتان می‌شنوید. او رفتارش تغییر کرده و برای این تغییرات دلایلی می‌آرود که با توجه به شناختی که از او دارید خیلی هم منطقی و عادی به نظر نمی‌رسند.

2- نگذاشتن وقت از راه های تشخیص خیانت

آیا جدیداً همسرتان نسبت به گذشته زمان کمتری را با شما می‌گذراند؟ این عامل می تواند به تشخیص خیانت کمک کند. سرد شدن نسبت به رابطه عاطفی و وقت نگذاشتن برای همسر دلیل وجود یک مشکل جدی در زندگی شما است. این مشکل می‌تواند حضور یک فرد جدید در زندگی همسرتان باشد. در واقع مردان یا زنان در این شرایط انرژی ذهنی و ظرفیت روحی خود را برای فرد دیگری خرج می‌کنند. و این دلیلی برای سرد شدن نسبت به شما خواهد بود. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

3- بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن رابطه شما این است که همسرتان تمایل چندانی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی‌دهد. این موضوع می‌تواند به این خاطر باشد که او علاقه‌اش به شما را از دست داده و دیگر برایش جذاب نیستید. یا ممکن است با فرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد و به همین خاطر تمایلی به ارتباط با شما نداشته باشد.

تشخیص خیانت کار آسانی نیست. اما نباید در تمام طول زندگی تان جریان داشته باشد. اگر اعتماد وجود نداشته باشد، آرامش و بقای آن ازدواج هم ناممکن می شود. پس اگر زمان زیادی است که خرج تشخیص خیانت می کنید بهتر است هر چه سریع تر با مشاوران خانواده صحبت نمایید.

4- توجه بیش ازحد از راه های تشخیص خیانت

سرد شدن رابطه از مهم ترین عوامل در تشخیص خیانت است. درعین‌حال توجه بیش از حد نیز گاهی اوقات می‌تواند دلیلی برای خیانت باشد. ممکن است همسرتان به دلیل رفتاری که با شما داشته دچار عذاب وجدان شده باشد.

بعضی از خانم‌ها یا آقایان در این شرایط تلاش می‌کنند تا با توجه و محبت بیشتر این عذاب وجدان را از بین ببرند. یا شاید همسرتان می‌خواهد به‌نوعی رفتار کند که شما به او شک نکنید. به همین خاطر و به‌خصوص زمانی که رفتار همسرتان ناگهانی تغییر کرده بهتر است دقت بیشتری راجع به این موضوع داشته باشید.

5- دروغگویی یا پنهان‌کاری

دروغ گفتن یا پنهان‌کاری یکی از دلایلی است که می‌توان با احتمال بیشتری آن را به خیانت ربط داد. وقتی از همسرتان دروغ می‌شنوید یا متوجه می‌شوید که او چیزی را از شما پنهان می‌کند بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع حساس باشید. گاه این دروغ ها انقدر شاخ دار هستند که از تشخیص روز و شب هم آسان ترند. اما آنقدر با اعتماد به نفس بیان می شوند که به خودتان شک می کنید. در این زمان ها او هر کاری برای انکار خیانت می کند.

6- بهانه‌جویی از راه های تشخیص خیانت

یکی دیگر از راه های تشخیص خیانت بهانه‌گیری و دعواهای بی‌دلیل است. اگر همسرتان این روزها روی موضوعاتی حساس شده که قبلاً با آن‌ها کنار می‌آمد شاید بهتر باشد با دقت بیشتری به این مسئله توجه کنید. خیلی اوقات وقتی پای یک نفر دیگر در میان باشد تحمل همسرتان نیز کمتر می‌شود.

در واقع زوجین به دلیل علاقه‌ای که به هم دارند یا تمایل به حفظ رابطه از بسیاری از اشتباهات یکدیگر می‌گذرند. اما اگر همسرتان این روزها دیگر به‌راحتی گذشته کوتاه نمی‌آید می‌تواند به این معنی باشد که زندگی مشترک دیگر به‌اندازه گذشته برای او اهمیت ندارد.

7- بیماری‌های مقاربتی

بیماری‌های مقاربتی را می‌توانیم یکی از دلایل اصلی خیانت بدانیم. البته برخی از بیماری‌ها مثل زگیل‌های تناسلی تا سال‌ها در بدن نهفته می‌مانند. به همین خاطر ممکن است درگیری همسر شما با این مشکل به قبل از شروع رابطه‌تان برگردد. بااین‌حال بیماری‌های مقاربتی یکی از مسائلی هستند که باید آن را جدی بگیرید. این بیماری معمولاً به دلیل شرکای جنسی متعدد اتفاق می‌افتد. و می‌تواند خبر از این بدهد که همسر شما با کسی به غیر از شما رابطه جنسی داشته است.

8- توجه بیش از حد به ظاهر

همه ما وقتی به‌تازگی با کسی آشنا شده باشیم توجهمان به ظاهر بیشتر می‌شود. ما معمولاً سعی می‌کنیم در دید طرف مقابل بی‌نقص به نظر برسیم. به همین خاطر اگر همسرتان اخیراً و به‌خصوص زمانی که از خانه بیرون می‌رود بیشتر از قبل به ظاهرش توجه می‌کند بهتر است کمی بیشتر به رفتار او دقت داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

9- مقایسه شما با دیگران راهی برای تشخیص خیانت

آیا جدیداً همسرتان شما را با دیگر خانم‌ها یا آقایان مقایسه می‌کند؟ مشاورین خانواده معتقدند این رفتار می‌تواند به تشخیص خیانت کمک کند. در این شرایط همسر شما دیگر از اینکه شما برایش کافی هستید مطمئن نیست. در حقیقت آن‌ها در ذهنشان شما را با شخص جدیدی که وارد زندگی‌شان شده مقایسه می‌کنند. و به همین خاطر است که دائماً از شما ایراد می‌گیرند یا می‌خواهند که تغییر کنید.

10- حساسیت روی وسایل شخصی مثل موبایل

حتی پس از ازدواج نیز شما و همسرتان باید حریم خصوصی مربوط به خودتان را داشته باشید. این یعنی شما اجازه ندارید تلفن همراه یا سایر وسایل همسرتان را چک کنید. بااین‌حال اینکه همسرتان وسایلی مانند لپ‌تاپ یا موبایل خود را از شما پنهان کند و اگر به آن دست می‌زنید برخورد بدی داشته باشد نشانه این است که او دارد چیزی را از شما پنهان می‌کند.

برای کشف خیانت همسر کلیک کنید.

تشخیص خیانت به کمک مشاور

خیانت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در جریان زندگی مشترک است. هر زمانی که احساس می‌کنید این خطر زندگی شما را تهدید می‌کند بهتر است از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا واقعیت ماجرا را متوجه شوید و برای ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید.

گروهی از خانم‌ها یا آقایان هستند که بدون وجود هیچ دلیل خاصی به همسرشان بدبین هستند. آنها بدون اینکه نشانه خاصی را در رفتار همسرشان دیده باشند دائماً نگران این هستند که مبادا همسرشان به آنها خیانت کند. این طرز فکر می‌تواند آسیب‌های جدی برای رابطه شما و همین‌طور شرایط روحی خودتان داشته باشد. به همین خاطر اگر شما هم جزء کسانی هستید که با این مشکل درگیر شده بهتر است برای درمان آن از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های تشخیص خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی نشانه‌های خیانت را در همسرم می‌بینم باید چه رفتاری داشته باشم؟

این نشانه‌ها می‌تواند به هر دلیل دیگری نیز اتفاق افتاده باشد. به همین خاطر اولین قدم این است که با همسرتان راجع به دلیل رفتارهایش صحبت کنید. اگر صحبت شما با یکدیگر نتیجه قانع‌کننده‌ای نداشت می‌بایست از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره