نکات همسرداری | روانشناسی همسر داری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش و اطلاع از نکات همسرداری برای هر خانم و آقایی ضروری است. شاید فکر کنید که همین که توانسته اید ازدواج کنید و تشکیل خانواده بدهید، یعنی توانایی لازم برای گرداندن یک زندگی مشترک را دارید. در حالی که همسرداری به مانند هر مهارت دیگری اکتسابی است. یعنی شما باید برای به دست آوردن این مهارت تلاش کنید، گاه حتی گرفتن مشاوره ضرورت پیدا می‌کند. در ادامه مهم ترین نکات همسرداری را شرح داده‌ایم. در صورتی که مسائل حل نشده‌ای با همسر خود دارید، حتما برای مشاوره خانواده اقدام کنید.

نتایج عدم آگاهی از مهم ترین نکات همسرداری

امروزه بسیاری از مشکلات و اختلافاتی که زوجین با آن ها مواجه می‌شوند ناشی از نداشتن اطلاعات و آموزه‌های صحیح درباره روش های صحیح مدیریت خانواده و همسر داری است که در اغلب موارد از کیفیت زندگی و میزان رضایت دو طرف از روابط برقرار در میان آن ها کاسته و زمینه بروز انواع مشاجره ها و اختلافاتی را که در آینده ممکن است؛ حتی به از هم پاشیدن کانون خانواده نیز منجر می‌شود.

لازم است که هر کدام از زوجین بتوانند شناخت کافی و مناسب از روحیات، عواطف، قابلیت ها، تفاوت ها و شخصیت های طرف مقابل خود به دست آورند تا توانایی برآورده ساختن انواع نیازهای عاطفی، روانی، اجتماعی، فردی و جنسی یکدیگر را داشته باشند و با درک متقابل از ویژگی های شریک زندگی شان و احترام به عقاید و نظرات هم، یک زندگی شاد و سرشار از آرامش و رضایت را در کنار هم سپری کنند. برای تحقق این مهم توصیه می کنیم به نکات همسرداری در ادامه مطلب توجه کنید. و حتما مقاله زندگی مشترک موفق را بخوانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نکات همسرداری که باید در زندگی رعایت کنید

پس از پذیرفتن این نکته که تنها رسیدن به بلوغ جنسی و فکری نمی‌تواند برای داشتن یک رابطه رضایت بخش و سازنده میان یک زن و شوهر کافی باشد و یادگیری اصول صحیح رفتار و برخورد با همسر و ویژگی های مختلف او یکی از ارکان اساسی بهره مندی از یک زندگی مشترک طولانی مدت و مثمر ثمر می‌باشد. پس لازم است که نکات مورد نیاز و ضروری در جهت همسر داری را شناخته و سعی کنیم آن‌ها را به طور کامل رعایت و در زندگی مشترک خود پیاده سازیم. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات همسرداری می پردازیم. به آقایان پیشنهاد می‌شود مقاله همسرداری آقایان را بخوانید.

1️⃣ شنونده خوبی باشید

این ترفند ممکن است در ابتدا خیلی پیش پا افتاده و ساده تلقی شود، اما اگر به درستی و در موقع مناسب به کار برده شود، می تواند اثرات مثبت فراوانی را در روابط متقابل دو طرفه بر جای بگذارد. پس شنونده فعال بودن جزو اصول و نکات همسرداری است. هنگامی که همسرتان در حال درد و دل با شما و یا بیان احساسات و مشکلات و دغدغه هایش می باشد، سعی کنید با دقت به سخنان او گوش داده و تا جایی که می توانید حرفش را قطع نکنید و اجازه دهید که خود و احساسات و تنش های درونی خود را بروز دهد تا انرژی هایش تخلیه شود.

با سنجیدن همه جانبه مشکل مطرح شده توسط او و در نظر گرفتن شرایط موجود، راه حل های مناسبی پیش پای او گذاشته و سعی کنید به گونه ای او را در جهت حل مشکل موجود راهنمایی کنید. کسانی که به این نکات همسرداری توجه کرده اند صمیمیت بیشتری با همسرشان دارند.

2️⃣ نکات همسرداری | او را همان گونه که هست بپذیرید

نمی توان در دنیا هیچ دو نفری را یافت که از لحاظ ویژگی های رفتاری و شخصیتی و سایر خصیصه‌ها درست مثل هم باشند و تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. اصول شخصیتی و رفتاری در افراد مختلف معمولا ثابت بوده و در طول زندگی تغییر قابل توجهی نخواهد کرد؛ از این رو باید بدانیم شخصی که با او وارد یک زندگی مشترک می‌شویم، در تمام طول زندگی از یک سری قواعد ثابت و معینی در نحوه برخورد با رویدادهای مختلف و انواع پاسخ های رفتاری پیروی خواهد کرد که تغییر ناپذیرند.

بنابراین باید این قواعد و رفتارها را آموخته و به جای تلاش برای تغییر دادن یا حذف آن ها، آنان را همان گونه که در همسرمان می‌بینیم پذیرفته و سعی کنیم که با انتقاد و سرزنش بی‌جا موجب احساس نقص و بی کفایتی در همسر خود نشویم.

برای دریافت آموزش همسرداری برای خانم ها کلیک کنید.

3️⃣ حفظ ارتباط نزدیک و صمیمانه با خانواده همسر

بررسی‌ها و گزارشات نشان داده‌اند که در خانواده‌ای که زن و شوهر در آن برای سر زدن و دیدار هر کدام از خانواده های هر دو طرف دارای برنامه و چارچوب مشخصی بوده اند، کمتر دچار درگیری و نزاع شده و بیشتر به یکدیگر نزدیک خواهند شد. در چنین خانواده‌هایی آرامش بر محیط خانه حاکم بوده و زن و مرد در بالاترین درجه از سازگاری و هماهنگی قرار خواهند داشت. این ملاقات‌ها خود می‌تواند به طور غیر مستقیم روابط موجود در میان زن و شوهر را مستحکم و پایدار ساخته و بر رضایت آن‌ها از زندگی مشترک بیافزاید. پس حفظ رابطه از جمله نکات همسرداری است که همیشه باید آن را حفظ کنید.

4️⃣ نکات همسرداری | از داشتن احاطه و اعمال کنترلی سخت گیرانه بر روی همسر خود بپرهیزید

در یک رابطه زناشویی مشروع و حقیقی که بر پایه صداقت و تعهد شکل گرفته باشد، کنترل و نظارت شدید معنا نمی یابد و همه این اعمال نشان از بی اعتمادی و شک داشتن به انتخابات همسر می‌باشد. زوجی خوشبخت خواهند بود که با اعتماد و اطمینان کافی از عملکرد هم، یکدیگر را در انجام امور مختلف در زندگی آزاد گذاشته و وقت خود را بیشتر صرف بررسی رفتار و عملکرد خود می‌کنند.

یکی از تاثیرات مهم و عمده به کارگیری این نکته این است که اگر هر یک از زوجین وقتی می‌بینند فضای آزاد و بدون اعمال اجبار و زور برای آن ها فراهم شده است، با خیالی آسوده و بدون ترس از قضاوت شدن پا پیش گذاشته و موضوعات و مسائل مختلفی را که نیاز به مشورت دارند با همسر خود مطرح کرده و درباره آن به بحث و گفت و گو می‌پردازد. به این ترتیب رابطه نزدیک تر و صمیمی تری در میان آن‌ها شکل خواهد گرفت.

برای آشنایی با انواع باورهای غلط در زندگی مشترک کلیک کنید.

5️⃣ نکات همسرداری | حفظ حریم خصوصی خانواده

سعی کنید تا جایی که ضرورتی ندارد، مسائلی که در داخل خانواده و محیط خانه رخ می‌دهند را به بیرون راه نداده و آن ها را در جای دیگری مطرح نکنید. حتی گاهی نباید این مسائل را با خانواده مرد یا زن مطرح کرد و لازم است به حریم خصوصی که برای خانواده تعیین شده احترام بگذاریم. رازداری نیز از مهم ترین نکات همسرداری است که پایداری رابطه را تضمین می کند.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از دخالت حتما مقاله حدود اطاعت از والدین بعد از ازدواج را بخوانید.

 6️⃣ به زیبایی و بهداشت اهمیت دهید

رعایت بهداشت در برقراری ارتباط با دیگران نقش تعیین کننده ای دارد. این که بوی خوبی بدهید باعث می شود دیگران علاقه بیشتری برای برقراری ارتباط با شما داشته باشند. اما بدلیل نزدیکی بیشتر به همسر شما باید لباس های تمیز و خوشبو، آراستگی مو و صورت نیز داشته باشد. مرتب به حمام بروید، لباس های تان را مرتب عوض کنید

7️ با یک مشاور در ارتباط باشید

یک مشاور خانواده می تواند راه ها و روش های بسیار مفیدی برای آموزش نکات همسرداری در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید یک زندگی شیرین را در کنار همسر خود تجربه نماید، شاید اختلاف و مشکلی در ارتباط با همسر خود داشته باشید و هر چه تلاش می کنید نمی توانید آن را حل نمایید. در این شرایط نیاز به یک راهکار طلایی برای حل مشکل دارید که تاکنون آن را امتحان نکرده اید، یک مشاور خانواده می تواند روش های طلایی در ارتباط با همسر داری و تجربه یک زندگی شیرین را در اختیارتان قرار دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نکات همسرداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چرا لازم است که ارتباط صمیمانه با اعضای خانوادگی همسر حفظ شوند؟

در چنین خانواده هایی آرامش بر محیط خانه حاکم بوده و زن و مرد در بالاترین درجه از سازگاری و هماهنگی قرار خواهند داشت.

چرا باید به عنوان یک همسر، شنونده خوبی باشیم؟

یک شخص باید هر وقت که همسرش با او درد و دل و صحبت می کند، با دقت به سخنان همسر خود گوش داده و تا جایی که می تواند نباید حرفش را قطع کند و اجازه دهد که خود و احساسات و تنش های درونی خود را بروز دهد تا انرژی هایش تخلیه شده و احساس راحتی و داشتن یک حامی که در هر زمان برای حمایت از او حضور دارد را داشته باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره