نشانه های غیرت در مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تشخیص نشانه های غیرت در مردان برای بسیاری از خانم ها اهمیت دارد. تقریباً همه زنان دوست دارند که همسرشان روی آن‌ها غیرت داشته باشد. بااین‌حال همه ما نیز از غیرت بیش از حد ناراحت می‌شویم. وقتی مردی به اسم غیرت، بیش از حد همسرش را محدود می‌کند احتمالاً دیریازود مشکلات بسیاری در رابطه آن‌ها پیش خواهد آمد. به همین خاطر بهتر است که نشانه های غیرت واقعی را بشناسیم و بتوانیم بین غیرت با مشکلاتی مثل بدبینی یا حسادت تفاوت قائل شویم.

به‌طورکلی این قانون را در نظر داشته باشید که هروقت از رفتار طرف مقابل احساس کردید که او آزادی‌تان را از شما گرفته بهتر است با دقت بیشتری به رابطه تان نگاه کنید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که همیشه برای حل کردن مشکلات در روابطتان می‌توانید از مشاوره خانواده و زوج درمانی کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های غیرت در مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

غیرت داشتن مردان یعنی چه؟

قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ بدهیم که اصلاً معنای وجود نشانه های غیرت در مردان چیست؟ زیرا در سال‌های اخیر رفتارهای مختلفی را می‌بینیم که روی تمام آن‌ها اسم غیرت گذاشته می‌شود و هرکس راجع به معنای غیرت برای خودش نظری دارد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که تا وقتی نتوانیم به یک تعریف مشخص برسیم طبیعتاً نمی‌توانیم راجع به این مفهوم صحبت کنیم. به‌طورکلی و در فرهنگ فارسی غیرت به معنای احساس مسئولیت برای مراقبت کردن از اعضای خانواده است. به همین خاطر هر رفتاری که واقعاً برای محافظت انجام می‌شود را می‌توانیم غیرت بدانیم.

حتما از کانال تلگرامی ذهن نو نیز دیدن نمایید.

تفاوت نشانه های حسادت با غیرت در مردان | غیرت یا نوعی مشکل

فرق نشانه های غیرت در مردان با حسادت

فروشگاه آرامیس

بعضی از مردان به نام غیرت انواع زورگویی‌ها را به همسر یا فرزندان خود تحمیل می‌کنند. به همین خاطر اگر بخواهیم راجع به نشانه های غیرت در مردان صحبت کنیم اول باید بتوانیم ویژگی‌هایی مثل حسادت یا بدبینی که خود را به غیرت چسبانده‌اند از آن جدا کنیم. باید گفت که این رفتارها نشانه‌های مشخصی دارند. اگر این نشانه‌ها را در رفتار همسر یا نامزد خود می‌بینید بهتر است کمی دقیق‌تر به این موضوع فکر کنید. نشانه های غیرت در مردان به شرح زیر است.

شما همیشه باید جوابگو باشید

مردانی که بدبین هستند معمولاً همسرشان را در جایگاه متهم می‌بینند. آن‌ها همیشه از شما می‌خواهند راجع به ساعت بیرون رفتن و برگشتن، کارهایی که انجام می‌دهید و همین‌طور اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید یا چه می‌گویید به آن‌ها اطلاع بدهید. اگر اطلاعات شما کمی تناقض داشته باشد؛ به‌سرعت عصبانی می‌شوند. چنین رفتاری را اصلاً به معنای نشانه های غیرت طرف مقابل نگذارید. این افراد به دلیل احساس بی‌اعتمادی که از درون تجربه می‌کنند با شما این‌گونه برخورد می‌کنند. پیشنهاد می شود مقاله شخصیت پارانوئید را بخوانید.

می‌خواهند هر نوع رابطه‌ای را قطع کنند

مردی که حسود یا بدبین باشد از رابطه شما با دیگران ناراحت می‌شود. صمیمیت و برخورد خوب شما با سایر اعضای خانواده و فامیل از دید آن‌ها موضوعی غیرقابل بخشش است. یادتان باشد که این رفتار معمولاً به خاطر ترس ازدست‌دادن یا حسودی اتفاق می‌افتد و به‌هیچ عنوان نمی‌توانیم نام نشانه های غیرت روی آن بگذاریم.

احساس زندانی بودن می‌کنید

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های اینکه طرف مقابل شما به‌جای غیرت درگیر احساساتی مثل بدبینی است حال روحی شما است. غیرت در مردان واقعی باعث می‌شود که زنان احساس آرامش و امنیت را تجربه کنند. به همین خاطر اگر شما در رابطه با همسرتان احساس می‌کنید که آزادی عمل‌تان را از دست داده‌اید و زندانی طرف مقابل هستید باید بدانید که با یک مرد غیرتی در ارتباط نیستید. برای جلوگیری از بروز خشونت خانگی علیه زنان کلیک کنید.

شما را محدود می‌کنند

اگر می‌خواهید نشانه های غیرت در مردان را بشناسید باید به رفتار او نگاه کنید. مردانی که دچار حسادت یا بدبینی هستند دائماً می‌خواهند که شما را محدود کنند. شما هر صحبتی که می‌کنید و یا هر رفتاری که داشته باشید ناگهان متوجه می‌شوید که او از کوره در رفته است. به همین خاطر روزبه‌روز برای این که آرامش زندگی‌تان را حفظ کنید خود را محدودتر خواهید کرد.

بدگویی کردن از دیگر مردان

یکی دیگر از نشانه های غیرت به صورت بیمارگونه و اشتباه، بدگویی کردن از دیگران است. شاید شما هم ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد را شنیده باشید. چنین مردانی به دلیل اینکه خود رفتار درستی ندارند؛ تصور می‌کنند دیگر مردان نیز به همین صورت هستند و همواره حتی به همجنسان خود نیز بدبین می‌شوند.

نشانه های غیرت در مردان

سؤال اصلی که باید به آن جواب بدهیم این است که نشانه های غیرت واقعی را چگونه می‌توانیم در یک مرد تشخیص بدهیم؟ باید گفت که نشانه های غیرت در مردان را باید در رفتار آن‌ها جستجو کرد که بارزترین آن ها به شرح زیر است.

حمایت از اعضای خانواده

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین معنی و نشانه های غیرت در مردان، حمایت کردن از اعضای خانواده است. به همین خاطر اگر به دنبال نشانه‌های غیرت هستید این صفت را در همسرتان جست‌وجو  کنید. آیا او همیشه سعی می‌کند تا آرامش و امنیت شما را فراهم کند؟ مردانی که روی همسر و خانواده خود غیرت دارند برخلاف گروه اول فشار را روی همسرشان نمی‌گذارند. بلکه خودشان سعی می‌کنند تا همه‌جا همراه او بوده و از وی مراقبت کنند.

مردان غیرتی رابطه‌شان را با شما اعلام می‌کنند

یکی دیگر از نشانه های غیرت در مردان این است که شما را از دیگران پنهان نمی‌کنند و یا در جمع دوستان کاملاً نشان می‌دهند که با شما در ارتباط هستند. این رفتار باعث می‌شود که دیگران نیز حدومرز رابطه خود با شما را بشناسند. در واقع آن‌ها برخلاف مردان حسود یا بدبین شما را مقصر رفتار دیگران نمی‌دانند. بلکه سعی می‌کنند با حمایت از شما از هر مشکلی جلوگیری کنند.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های دوست داشتن مردان کلیک کنید.

پاکی از نشانه های غیرت در مردان

مردانی که به معنای واقعی کلمه روی خانواده خود غیرت دارند رفتارشان با دیگران را کنترل می‌کنند. آن‌ها فقط از زنان نمی‌خواهند که ارتباط خود را با دیگران کنترل کنند. بلکه خود نیز حد و حریمی برای روابطشان در نظر دارند. در حقیقت حریم خانواده برای آن‌ها به‌قدری اهمیت دارد که حتی به خودشان اجازه نمی‌دهند آن را بشکنند.

عواقب ارتباط با مردانی که بیش از حد غیرتی هستند

یکی از مشکلاتی که برای بعضی از خانم‌ها پیش می‌آید ارتباط با مردان بیش از حد غیرتی است. آن‌ها دیریا زود از رفتار طرف مقابل خسته می‌شوند و می‌پرسند که چطور باید با این شرایط کنار آمد. البته گاهی این خود زنان هستند که باعث برانگیختن رفتارهای اشتباه در مردان می‌گردند. در واقع زن از حسیاسیت مرد در مورد موضوعی اطلاع داشته؛ اما برای مواجهه و حتی از بین بردن غیرت در همسرش، این رفتار را انجام می‌دهد. اما این روش درستی نیست. بهتر است در رابطه خود با این گروه از مردان و نشانه های غیرت به نکات زیر توجه داشته باشید. برای آشنایی با نشانه های مردان متعصب کلیک کنید.

نحوه برخورد با نشانه های غیرت در مردان

برخورد با نشانه های غیرت در مردان

با اینکه زنان در رابطه با چنین مردانی بسیار آسیب می‌بینند و حتی گاهی اعتماد به نفس صحبت کردن با آنها را نیز ندارند؛ اما روش های مختلفی برای برخورد با چنین افرادی وجود دارد که اطرافیان می٬توانند با کمک آنها پیامدهای غیبت را در زندگی خود کاهش دهند.

با همسرتان صحبت کنید

صحبت‌کردن یکی از راهکارهایی است که به ما برای برطرف‌کردن مشکلات کمک می‌کند. سعی کنید در یک شرایط مناسب با همسرتان در مورد نشانه های غیرت صحبت کنید. از احساس خود راجع به رفتارهای او برایش بگویید. و سعی کنید که با کمک هم یک راه‌حل منطقی برای شرایط پیدا کنید.

◀ به خاطر غیرت در مردان مشاجره نکنید

زمانی که همسرتان عصبانی می‌شود از بحث کردن با او خودداری کنید. این کار شما تنها شرایط را بدتر می‌کند. در این شرایط سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و به همسرتان نیز کمک کنید تا آرام‌تر بشود. سپس راجع به شرایط پیش‌آمده و نشانه های غیرت با یکدیگر صحبت کنید.

پیشنهاد داریم که حتما مقاله شناخت مردان را هم بخوانید.

از یک مشاور کمک بگیرید

نشانه های غیرت‌، بیش از حد گاهی اوقات ناشی از افکار اشتباهی است که از سال‌ها پیش در ذهن همسر شما شکل گرفته است. در چنین شرایطی شما به‌تنهایی نمی‌توانید برای تغییر دادن همسرتان کاری انجام بدهید. اما اگر از یک مشاور کمک بگیرید می‌توانید تا حدودی روی افکار همسرتان کار کنید. حتی اگر همسرتان حاضر نمی‌شود که با شما در جلسات درمانی شرکت کند شما می‌توانید راه‌های صحبت‌کردن منطقی با همسرتان را از او یاد بگیرید. به همین خاطر شاید بهتر باشد این راهکار را نیز امتحان کنید.

سخن پایانی

به طور کلی به دلیل تصورات اشتباهی که از گذشته در مورد نشانه های غیرت در مردان بوده است؛ بسیاری از افراد در رفتار با همسر و فرزندان شان دچار سوتفاهم شده و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌کنند. به طور کلی غیرت یک ویژگی مثبت بوده که حتی زنان نیز باید آن را دارا باشند. اما وقتی به شکل نادرست از آن استفاده می‌شود؛ منجر به مشکلات زیادی در بخش های مختلف زندگی می‌شود. زوجین می‌توانند در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های غیرت در مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور می‌توانم غیرت واقعی را از مشکلاتی مانند بدبینی تشخیص بدهم؟

غیرت واقعی نشانه‌هایی در رفتار فرد دارد. برای مثال مردان غیرتی شما را محدود نمی‌کنند. بلکه تلاش می‌کنند تا در شرایط مختلف از شما حمایت کنند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره