بازگشت به زندگی بعد از خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بازگشت به زندگی بعد از خیانت چگونه امکان پذیر است؟ خیانت از آفت‌های خاموش زندگی است که در یک لحظه حتی منجر به تضعیف رابطه می‌شود. تجربه بی‌مهری از سوی شریک زندگی را می‌توان همانند یک حکم اعدام احساسی تلقی کرد. بازسازی رابطه پس از خیانت اصلا آسان نیست اما گاهی دادن یک فرصت جبران می‌تواند شما را به زندگی با همسرتان برگرداند. شاید این موضوع در ابتدای خیانت، غیر ممکن به نظر برسد چراکه فردی که مورد خیانت واقع شده است، دارای درد شدیدی است و از شکستن قلبش رنج می‌برد. اما گاهی افراد پس از گذشت زمان تصمیم به بازگشت به زندگی بعد از خیانت را دارند و حتی حس می‌کنند که طرف مقابل را ببخشند. در ادامه به بایدها و نحوه انجام این کار پرداخته‌ایم، اما برای شروع دوباره حتما مشاوره خیانت دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به زندگی بعد از خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مراحل بازگشت به زندگی بعد از خیانت

به عقیده روانشناسان، بازگشت به زندگی بعد از خیانت امکان پذیر است. با اینکه خیانت اعتماد در زندگی مشترک را از بین می‌برد و منجر به خشم و عصبانیت نسبت به شریک زندگی می‌شود، اما همواره روزنه‌های امید برای بازگشت به زندگی وجود دارد. برای اینکه اعتماد از بین رفته در رابطه مجدد بازسازی شود، باید مراحل بهبودی طی گردد که در ادامه پیرامون آن اطلاعات تکمیلی را ارائه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی

مرحله اول : انکار

اولین مرحله پس از مورد خیانت واقع شدن و از دست دادن اعتماد، انکار می‌باشد. در واقع شخصی که همسرش به او خیانت کرده است، خود را گم می‌کند و به گونه‌ای وانمود می‌کند که انگار اتفاقی نیافتاده تا اینگونه درد ناشی از اتفاق افتاده را کم‌تر احساس کند.

فروشگاه آرامیس

مرحله دوم : شناخت و درک خیانت

برای اینکه فرد بتواند مجدد خودش را بازسازی کند و به زندگی عادی برگردد، باید واقعیت را بپذیرد و باور کند که همسرش به او خیانت کرده است. پذیرش این واقعیت تلخ و دردناک است و نیازمند گذشت زمان طولانی می‌باشد. برای آشنایی با روش های درمان آسیب های خیانت کلیک کنید.

مرحله سوم : احساس درد و رنج

پس از پذیرش خیانت، موج دردناکی از رنج فرد را فرا می‌گیرد که تحمل این درد به مراتب از دردهای اولیه سخت‌تر است. روانشناسان بر این باور هستند که بهتر است فرد این مرحله را جدی و مهم در نظر بگیرد تا بتواند راهی برای بازگشت به زندگی پیدا کند.

مرحله چهارم : شروع خشم 

چهارمین مرحله در بازگشت به زندگی بعد از خیانت ، شروع خشم می‌باشد که به نوبه خود هم می‌تواند نیرویی محدودکننده و هم محرک باشد. گذر از این مرحله فرد را برای بخشش خیانت آماده‌تر می‌کند. در واقع فروکش کردن خشم بعد از مورد خیانت واقع شدن، سبب می‌شود که افراد تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

مرحله پنجم : کنار گذاشتن توهمات

پس از اینکه درد خیانت کم‌تر می‌شود و احساس خشم نیز تا حد زیادی فروکش می‌کند، حال توهمات ذهنی از بین می‌روند و واقعیت‌های زندگی بیش از هر چیزی پررنگ‌تر هستند.

مرحله 6 : تغییر

بعد از رفع توهمات ذهنی و پذیرش وضعیت خود، تغییرات بسیاری در نگرش فرد ایحاد می‌شود. در این مرحله انتخاب با خود فرد است که تغییرات مثبتی داشته باشد و با رها کردن گذشته بر روی آینده خود متمرکز گردد و یا اینکه از افکار گذشته دست نکشد و فرصت زندگی کردن را از دست بدهد. 

تغییر مثبت برای بازگشت به زندگی بعد از خیانت ، این است که فرد دردهایی که کشیده است را رها کند و فرصت جدیدی برای زندگی کردن به خود بدهد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آیا امکان بازگشت به زندگی بعد از خیانت وجود دارد؟

اولین احساسی که افراد پس از مورد خیانت قرار گرفتن دارند، این است که دچار عدم امنیت شده‌اند. داشتن تجربه خیانت سخت است و می‌تواند احساساتی شامل خشم، شوک، سردرگمی و عدم توانایی در فکر کردن برای اعتماد دوباره را به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی افراد باید در نظر داشته باشند که اشخاصی که با آن‌ها در ارتباط هستند، انسان‎های کاملی نیستند و ممکن است مرتکب خطا و اشتباه شوند و همه افراد به انتظارات خود از رابطه دو نفره نمی‌رسند. 

از نقاط عطف در بهبود روابط عاطفی، بخشش می‌باشد و بر عقیده روانشناسان میان بخشش و رضایت از زندگی رابطه مستقیمی وجود دارد. بخشیدن ضمن اینکه باعث سلامت روان می‌شود، می‌تواند کیفیت ارتباطات بین فردی را نیز افزایش دهد.

بازگشت به زندگی بعد از خیانت و بخشش طرف مقابل پس از از بین رفتن احساسات منفی همچون خشم و ناراحتی و ایجاد همدلی امکان پذیر است. البته لازم است اشاره کنیم که بخشش زودهنگام نیز می‎‌تواند احتمال تکرار خطا از سوی طرف مقابل را افزایش دهد. به هر حال بخشش خیانت یک انتخاب است و از سرگرفتن یک رابطه احساسی پس از خیانت غیر ممکن نیست و بخشش واقعی می‌تواند منجر به بازسازی دوباره یک رابطه شود. برای آشنایی با چگونگی بخشش خیانت کلیک کنید.

توصیه‌هایی در جهت فراموش کردن خیانت و بازگشت به زندگی

  • زخم‌های بر جامانده از خیانت در ناخودآگاه غوطه‌ور می‌شوند و پاکسازی آن‌ها کار سختی است؛ اما توصیه می‌شود با مراقبه و مدیتیشن سعی کنید خاطرات خیانت را دور بریزید.
  • سعی کنید طرف مقابل‌تان را ببخشید. بخشیدن را نباید با پذیرش رفتار غلط او اشتباه بگیرید؛ بخشیدن به این معنی است که از اتفاقات تلخ عبور کنید و برای اتفاقات خوب در آینده متمرکز شوید. 
  • خیانت اعتماد را در زندگی زوجین از بین می‌برد اما سعی کنید به یکدیگر فرصت جبران بدهید.
  • بسیاری از افراد بازگشت به زندگی بعد از خیانت را ناممکن می‌دانند. اما این احساسات است که جوهره وجودی انسان را می‌سازد و بهتر است برای داشتن آرامش ذهنی آن‌ها را کنترل کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به زندگی بعد از خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

در زندگی بعد از خیانت چطور باید رفتار کنیم؟

خیانت اثرات نامطلوبی از خود بر جای می‌گذارد اما برای اینکه بتوانید به شریک زندگی‌تان اعتماد کنید، باید سعی کنید به او فرصتی برای جبران بدهید.

آیا زندگی بعد از خیانت با همسر امکان پذیر است؟

بازسازی رابطه و از سرگرفتن رابطه پس از خیانت، آسان نیست اما سعی کنید یک فرصت جبران به طرف مقابل خود بدهید. لازمه اینکار غلبه بر درد دلشکستگی و قدم گذاشتن در مسیر آینده است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره