جواب ندادن تلفن و پیام دوست دختر ، دوست پسر و همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جواب ندادن تلفن و پیام از طرف همسر ، دوست پسر و یا دوست دختر یکی از رفتارهایی است که می‌تواند هر کدام از ما را به‌شدت عصبی کند. هیچ‌کس از بی‌توجهی خوشش نمی‌آید. به‌علاوه جواب نگرفتن پیام‌ها خیلی اوقات باعث می‌شود از این بترسیم که نکند طرف مقابل از ما ناراحت است و یا رابطه‌اش را با ما تمام کرده است. شاید در این موقعیت‌ها تعداد زنگ و پیام‌هایمان را چندبرابر می‌کنیم یا شاید آن‌قدر نگران و افسرده شوید که کل روزتان خراب شود.

اگر احساس می‌کنید بی‌پاسخ گذاشتن پیام‌ها تبدیل به عادت طرف مقابل شده بهتر است راجع به این موضوع با یکدیگر صحبت کنید؛ همچنین می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص راه‌هایی را برای بهتر کردن رابطه‌تان آموزش ببینید. در ادامه به بررسی دلایل و راهکارها پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب ندادن تلفن دوست دختر ، دوست پسر یا همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

دلایل جواب ندادن تلفن و پیام

شما برای جواب ندادن تلفن و پیام دوست دختر ، دوست پسر یا همسر تان ممکن است دلایل موجهی داشته باشید. طرف مقابل نیز باید تحت این شرایط موضوع را درک کرده در این باره شما را سرزنش نکند. در ادامه به برخی از دلایل موجه برای جواب ندادن تلفن و پیام دوست دختر ، دوست پسر و همسر اشاره کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

✅ مشغله‌های کاری

درگیری‌های کاری اولین و ساده‌ترین دلیل جواب ندادن تلفن و پیام از سوی شریک عاطفی شما هستند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که قرار نیست همسر یا دوست شما همیشه در دسترستان باشد. اینکه او زمان‌هایی را برای کار، بودن در کنار خانواده و دوستان یا حتی تنهایی نیاز داشته باشد بسیار طبیعی است.

در حقیقت یکی از نشانه‌های رابطه سالم این است که شما به غیر از بودن در کنار هم برنامه‌های دیگری نیز برای زندگی خود داشته باشید. پس بهتر است زمان‌هایی که شریک عاطفی‌تان درگیر کارهای دیگر است به او بابت پاسخ ندادن پیام‌هایتان حق بدهید.

✅ جواب ندادن تلفن به دلیل پیام های بیش از حد شما

بسیاری از مواقع دلیل اینکه طرف مقابل جواب پیام‌هایتان را نمی‌دهد رفتارهای افراطی خود شما است. این که بیش از حد به دیگری وابسته باشید و بخواهید تمام لحظه‌هایتان را کنار او بگذرانید به‌خصوص در اوایل یک رابطه می‌تواند طرف مقابلتان را نگران کند. ممکن است شریک احساسی‌تان از وابستگی بیش از حد شما به خودش بترسد. یا شاید این کارها شما را برای طرف مقابل عادی و تکراری کند.

بعضی از خانم‌ها و آقایان نیز وقتی اشتیاق بیش از حد طرف مقابل را می‌بینند از علاقه شما مطمئن می‌شوند و به سراغ برنامه‌های دیگر زندگی‌شان می‌روند. برای این که از این موضوع مطمئن بشوید یک بار از دید نفر سوم به رابطه‌تان نگاه کنید. اگر فکر می‌کنید این شما هستید که بیش از حد به طرف مقابل پیام می‌دهید سعی کنید رفتارتان را تغییر بدهید. جواب ندادن تلفن نمی تواند دلیلی بر عدم وفاداری او نیز باشد. اگر از این مساله نامطمئن هستید، مقاله راه های امتحان دوست پسر را بخوانید.

✅ تلاش برای آرام نگه داشتن شرایط

اگر جواب ندادن پیام‌ها پس از یک اختلاف و درگیری ایجاد شده شاید به این دلیل باشد که طرف مقابل می‌خواهد از یک دعوای جدی پیشگیری کند. برای هرکدام از ما پیش می‌آید که بعضی مواقع از دست طرف مقابل به‌شدت عصبانی باشیم. یکی از رفتارهای پخته در این شرایط این است که تا وقتی آرام نشده‌ایم به سراغ صحبت‌کردن نرویم. صحبت‌کردن در این شرایط احتمالاً فقط اوضاع را بدتر می‌کند. پس اگر جواب ندادن پیام‌هایتان بعد از یک اختلاف‌نظر شروع شده بهتر است کمی به هر دو نفرتان زمان بدهید.

چطور با تلفن جواب ندادن های طرف مقابل برخورد کنیم؟

1- آرامش خودتان را حفظ کنید

جواب ندادن به تلفن و پیام از سوی طرف مقابل برای خیلی‌ها مانند یک فاجعه است. در این شرایط احساس می‌کنیم شریک احساسی‌مان ما را تنها گذاشته و این افکار می‌تواند تا حد زیادی آرامش‌تان را از بین ببرد.

اگر به‌دقت به احساس و افکار خودتان در این شرایط نگاه کنید متوجه می‌شوید که شما بیش از حد منفی نگر شده‌اید. تصور اینکه رابطه برای همیشه تمام شده؛ شریک عاطفی‌مان دیگر برنمی‌گردد؛ ترس از خیانت و بسیاری از مسائل دیگر همگی در ذهن ما می‌چرخند و این شرایط طبیعتاً تصمیم‌گیری برای رفتار صحیح را سخت‌تر خواهد کرد.

پس اولین قدم این است که سعی کنید به خودتان مسلط باشید. برای این کار چند لحظه تلفن همراه را کنار بگذارید؛ از جایتان بلند شوید و چند نفس عمیق بکشید. به خودتان بگویید که افکارتان در این لحظه بیش از حد منفی شده و نباید این افکار را واقعی بدانید و بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید. در حقیقت مهم‌ترین کار این است که در این شرایط هیچ کاری نکنید و تصمیم‌گیری را به زمان بهتری موکول کنید.

2- هر چه بیشتر زنگ بزنید نتیجه عکس می‌گیرد

بسیاری از ما وقتی جواب پیام یا تماسمان را دریافت نمی‌کنیم شروع به بیشتر کردن آن‌ها می‌کنیم. یادتان باشد که این کار شما هیچ کمکی به تغییر شرایط نخواهد کرد. طرف مقابل تان حتماً برای پاسخ‌ندادنش دلیلی دارد و تعداد تماس‌های شما این دلیل را تغییر نمی‌دهد.

به‌علاوه شما با این کار این احساس را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید که اصلاً شرایط او را درک نمی‌کنید. پس بهترین کار این است که در این شرایط خودتان را به کار دیگری مشغول کنید و از زنگ زدن و پیام دادن پرهیز کنید. اگر افکار منفی زیادی در سر دارید، حتما مقاله نشانه های رابطه بی سرانجام را بخوانید.

3- شرایط را درک کنید

همان‌طور که گفتیم گاهی اوقات جواب ندادن تلفن و پیام طرف مقابل تان به دلیل درگیری‌های کاری یا خانوادگی است. در این شرایط بهترین کاری که باید انجام بدهید درک کردن وضعیت او است. اگر همسر (یا نامزد) شما در بعضی از شرایط نمی‌تواند تلفن همراهش را جواب بدهد بهترین کار این است که شما به قوانین او احترام بگذارید. سعی کنید شما نیز برای این ساعت‌ها برنامه دیگری داشته باشید؛ و خودتان را با کارهای مختلف سرگرم کنید.

4- تعادل را در رابطه نگه دارید

زنگ زدن و پیام‌های بیش از حد شما می‌تواند طرف مقابل را از ارتباط خسته کند. بعضی مواقع دلیل اینکه شریک احساسی شما پیام‌هایتان را جواب نمی‌دهد این است که بیش از حد به او پیام می‌دهید. گاهی اوقات هم برعکس است. شما آن‌قدر نسبت به طرف مقابل بی‌توجه هستید که رابطه‌تان به سمت سردی رفته است.

در این شرایط نیز ممکن است طرف مقابل تمایل کمتری به برقراری ارتباط داشته باشد. پس یکی دیگر از قوانینی که باید رعایت کنید این است که تعادل را در رابطه حفظ کنید. پیام دادن‌های بیش از حد یا پیام ندادن‌های شما هر دو می‌تواند به رابطه‌تان آسیب بزند. اگر نگران از دست دادن و یا به وجود آمدن مشکلی در رابطه هستید، حتما مقاله مرور رابطه را بخوانید.

5- اجازه بدهید کمی زمان بگذرد

اگر جواب ندادن تلفن های طرف مقابل شما پس از یک قهر و اختلاف‌نظر شروع شده بهتر است کمی به رابطه‌تان فرصت بدهید. صحبت‌کردن را به زمانی موکول کنید که عصبانیت هر دوی شما کمتر شده باشد. در این شرایط بهترین کار این است که یک پیام برای طرف مقابل بفرستید و از شکل‌گیری سوءتفاهم‌های بیشتر جلوگیری کنید.

برای مثال می‌توانید در پیامتان از او عذرخواهی کنید و بگویید که هر زمان که او آمادگی داشته باشد صحبت‌هایش را می‌شنوید. اما از دادن پیام‌های بیشتر خودداری کنید و همان‌طور که گفتیم ادامه صحبت را برای زمانی بگذارید که شرایط آرام‌تر شده باشد.

6- با او درباره علت جواب ندادن به تلفن صحبت کنید

اگر بی‌جواب ماندن پیام‌هایتان رفتاری است که مرتب تکرار می‌شود، یا در شرایطی که این کار شما را ناراحت کرده بهترین راهکار این است که در یک فضای آرام و دوستانه با طرف مقابل صحبت کنید. احساسی که تجربه کرده‌اید را با او در میان بگذارید و دلایل طرف مقابل را نیز بشنوید. سپس با کمک هم برای شرایط مشابه تصمیم بگیرید.

جواب ندادن تلفن و پیام و زمان کمک‌گرفتن از زوج درمانگر

مشکل و اختلاف در همه رابطه‌ها پیش می‌آید. اما گاهی اوقات ما به‌تنهایی نمی‌توانیم مشکلمان را حل کنیم. گاهی اصلاً نمی‌دانیم دلیل مشکل چیست؛ یا شاید با اینکه دلیل را می‌دانیم نتوانیم راه‌حل مناسبی برای تغییر شرایط پیدا کنیم. بهترین راهکار این است که در این موقعیت‌ها از یک زوج درمانگر کمک بگیرید. متخصصین زوج‌درمانی به دلیل تخصص و تجربه‌ای که در زمینه حل اختلافات بین زوجین دارند معمولاً می‌توانند راهکار مناسبی را برای تغییر شرایط به شما ارائه کنند. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدها دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب ندادن تلفن دوست دختر ، دوست پسر یا همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

وقتی همسرم جواب پیام‌هایم را نمی‌دهد بهترین واکنش چیست؟

سعی کنی از پیام دادن و تماس‌های بیشتر خودداری کنید. به طرف مقابل فرصت بدهید که در یک زمان مناسب پیام شما را پاسخ بدهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره