تعبیر خواب زلزله

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب زلزله زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب زلزله از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از زلزله در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر زلزله را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب زلزله از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که به دلیل زلزله زمین در حال تکان خوردن می‌باشد، خواب او به این معنی است که افراد از پادشاه زمانه خود دچار رنج و بلا می‌شوند. البته در تعبیری دیگر از محمد بن سیرین تکان خوردن زمین ناشی از زلزله، به معنای بیماری مردم نیز هست.

معنی‌ خواب‌ زلزله از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که زمین آهسته حرکت می‌کند و پس از مدتی یک سمت آن فرو می‌ریزد، خواب او به این معنی است که شخصی دیگر مال و اموال آن قسمت که فرو ریخته است را به تاراج می‌برد.

تعبیرخواب زلزله از نظر یوسف نبی (ع)

به نظر یوسف نبی (ع) دیدن خواب زلزله نشان دهنده ترس خواب‌بیننده از رئیس و اربابش است. در واقع از اینکه نمی‌داند فردی که مدیر او است چه تصمیمی در سر دارد، نگران و مضطرب می‌شود.

تعبیرخواب زلزله از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرمایند که زلزله و فرورفتن زمین در خواب به معنای دچار شدن به رنج و سختی و همینطور گرفتاری و بلا از سوی پادشاه زمانه است. در تعبیری دیگر امام صادق (ع) دیدن خواب زلزله را به بیماری و یا قحطی معنا می‌کند.

فروشگاه آرامیس

تعبیرخواب زلزله از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن زلزله در خواب به معنای تشنج و بی‌ثباتی است. اگر فردی در خواب ببیند که زلزله‌ای در حال وقوع است و سبب فروریختن زمین و افتادن خواب‌بیننده می‌شود؛ خواب او به این معنی است که او در یک ماجرا شکست می‌خورد و تنزل پیدا می‌کند. در صورتی که فرد در خواب ببیند که زلزله‌ای اتفاق می‌افتد، اما در وضعیت او تغییری ایجاد نمی‌شود، این خواب به این معنی است که در زندگی خواب‌بیننده تغییراتی ایجاد می‌شود اما سبب تنزل و یا تغییر وضعیت او نمی‌شود.

به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی دیدن زلزله در خواب به معنای آفت رسیدن و بیماری به مردم است. در صورتی که در خواب ببینید که زلزله شده است اما فقط خانه شما می‌لزرد؛ این خواب به این معنی است که در خانواده‌تان بی‌ثباتی وجود دارد و هر گونه اتفاق سبب نگرانی و تشویش‌تان می‌شود. در حالت برعکس اگر همه جا بلرزد اما خانه شما نلرزد، این خواب به این معنی است که یک حادثه عمومی رخ می‌دهد اما شما و خانواده‌تان از آن مصون می‌مانید.

تعبیر خواب زلزله از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب زلزله ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب زلزله به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب زمین لرزه نشان دهنده متزلزل بودن خواب‌بیننده است.

به عقیده یونگ دیدن زلزله در خواب اشاره به بی‌ثباتی و بنیان ضعیف خواب‌بیننده دارد. همینطور این خواب می‌تواند به مفاهیمی همچون احساس ناامنی، ترس و احساس بی‌باروری نیز اشاره داشته باشد. به طوری که اگر فردی در خواب ببیند که زمین لرزه‌ای اتفاق می‌افتد و او صدمه می‌بیند و گیر می‌افتد، خواب او به این معنی می‌باشد که او برخی کمبودها را در زندگی خود تجربه می‌کند.

تعبیرخواب زلزله به روش معبرین غربی

در رابطه با خواب زلزله معبران غربی نیز نظراتی داشته‌اند؛ زلزله در خواب نمادی از قدرت و عظمت است و دلیل این خواب ترس و خطری می‌باشد که خواب‌بیننده احساس می‌کند.

زمین لرزه در خواب دارای معانی و مفهوم ضعیف‌تری نسبت به واقعیت این اتفاق است. همینطور کسانی که در مناطق زلزله‌خیز زندگی می‌کنند اگر خواب زلزله ببینند باید در نظر داشته باشند که خوابشان معنایی ندارد و برای رسیدن به مفهوم خواب باید به افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند و همینطور کاری که به آن مشغول می‌باشند، توجه کنند.

همینطور این معبران گفته‌اند که زلزله می‌تواند یک اتفاق و یا شوک ناگهانی نیز باشد که منجر به از بین بردن شغل و یا تهدیدی برای آن باشد.

تعبیرخواب زلزله به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب احساس کند که زلزله‌ای در حال رخ دادن است، در عالم بیداری به این معنا می‌باشد که جنگی شکل می‌گیرد که در پی آن پریشانی و شکست رخ می‌دهد.

تعبیرخواب زلزله به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو می‌گوید : دیدن خواب زلزله و زمین لرزه، نشانه‌ای از بی ثباتی و دگرگونی است. به طوری که ممکن است سبب بهم ریختن شرایط زندگی شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره