تعبیر خواب کویر شدن و دیدن بیابان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب کویر شدن یا رفتن به کویر یا دیدن بیابان زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب کویر شدن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از کویر شدن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر کویر شدن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب کویر شدن از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از معبران باستانی است که می‌گوید: اگر شخصی ببینید که از زمینی که کویر شده است، بیرون می‌آید؛ خواب او به این معنی است که او از غم و اندوه رها می‌شود. وارد شدن در داخل یک کویر به معنای غمگین شدن است.

اگر فردی در خواب ببیند که او را به زور و اجبار به داخل بیابان و کویری می‌برند، خواب او به این معنی است که او در زندگی واقعی از شر دشمنانش رهایی می‌یابد. در صورتی که فرد در خواب ببیند که در کویری تنها در حال جان دادن است، تعبیر خواب او اینگونه است که اگر متاهل باشد صاحب فرزند می‌گردد و اگر مجرد است، خبری به او خواهد رسید.

در صورتی که در خواب خود کویری را در تاریکی و به صورت ترسناک ببینید، تعبیر خواب‌تان ضرر و زیان مادی است. اگر فردی در خواب ببیند که در کویر با دختری رابطه جنسی برقرار می‌کند، خواب او به این معناست که سخن چینان به نام او دروغ می‌بندند و سبب رسوایی او می‌شوند.

معنی‌ خواب کویر شدن از نظر خالد اصفهانی

تعبیر خواب کویر شدن از نظر خالد اصفهانی این است که گاهی ریسک و خطر کردن می‌تواند سبب موفقیت شود.

معنی‌‌ خواب کویر شدن یا از نظر جابر مغربی

اگر در خواب خود ببینید که در داخل کویر آتش روشن کرده‌ای و دیگران از نور آتش تو راه خود را پیدا می‌کنند، تعیبر خواب تو اینگونه است که مردم و دیگران از علم و حکمت تو استفاده می‌کنند و به واسطه آن هدایت می‌شوند.

اما اگر در خواب ببیند که مردم به دلیل پیروی از نور آتشی که او روشن کرده است، از راه راست منحرف شده‌اند؛ خواب او به این معنی است که علم او سبب گمراهی دیگران شده است.

تعبیر خواب کویر شدن از نظر یوسف نبی (ع)

یوسفن نبی (ع) دیدن خواب کویر شدن را به بزرگی و فراخی تعبیر می‌کند. اگر فردی در خواب ببیند که در بیابان تنهاست، خواب او به این معنی است که از شغل و کار خودش به سود و منفعت می‌رسد.

تعبیر خواب کویر شدن از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) با حضرت یوسف هم عقیده می‌باشد و می‌گوید : اگر فردی در خواب خود بیابان و کویری را ببیند، به بزرگی همان بیابان به روزی و نعمت دست پیدا می‌کند.

تعبیر خواب کویر شدن از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب کویر شدن چهار تعبیر متفاوت را ارائه کرده است:

  • روزی و نعمت
  • حیرت و سرگشتی
  • دشمنی و رنج
  • بیم، خطر و هلاکت

تعبیر خواب‌ کویر شدن از نظر ابراهمی کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که در کویر و بیابان است، خواب او به معنای گذر از سختی‌ها می‌باشد. به عبارتی اگر گناهکار است توبه می‌کند و یا اگر ضرر و زیان کرده است به منفعت و سود می‌رسد.

تعبیرخواب‌ کویر شدن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی دیدن خواب کویر شدن و یا صحرا و بیابان در خواب همگی دارای یک تعبیر هستند. اگر فردی در خواب خود ببیند که در کویر سفره پهن کرده و غذا می‌خورد و لذت می‌برد، خواب او به این معنی است که در سفر مال و ثروتی را به دست می‌آورد.

تعبیر خواب کویر شدن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب کویر شدن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیرخواب‌ کویر شدن به روش آنلی بیتون

دیدن خواب کویر و بیابان بی‎آب و علف نشان دهنده قحطی و از دست دادن دارایی‌ها می‌باشد. اگر دختری در خواب خود ببیند که در دل کویر تنهاست، خواب او به این معنی می‌باشد که اگر از خود مراقبت نکند ممکن است در معرض آسیب و خطر قرار بگیرد.

تعبیرخواب کویر شدن به روش کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها برای دیدن حالت‌های مختلفی از کویر و بیابان تعابیر متفاوتی نیز ارائه شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • سفر کردن در کویر : غم و خجالت
  • عبور از یک طوفان شن در بیابان : وجود مشکل در یک برنامه‌ریزی برای آینده
  • عبور از کویر در هوای بد : خیانت دیدن از سوی دوستان
  • دیدن کویر بی‌آب و علف در خواب : برپایی یک جشن
  • زمین خشک و بایر : انتظار زیادی داشتن از دیگران

تعبیرخواب کویر شدن به روش کتاب فرهنگ تفسیر رویا

در کتاب فرهنگ تفسیر رویا برای دیدن خواب کویر و بیابان، تعبیر تنهایی و انزوا آورده شده است. در ادامه به دیگر تعابیر خواب کویر در کتاب فرهنگ تفسیر رویا اشاره کرده‌ایم :

  • بی‌عاطفگی
  • عدم خلاقیت یا رشد در زندگی فردی
  • روشن فکری
  • ملال‌آور بودن
  • گوشه‌گیری از اجتماع
  • نازایی

در واقع دیدن کویر در خواب به بخشی از زندگی خواب‌بیننده اشاره دارد که معنا و جهتی ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره