رفت و آمد شوهر به تنهایی با خانواده اش

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

گاه می‌بینیم رفت و آمد شوهر به تنهایی با خانواده اش برای بعضی از خانم‌ها تبدیل به دغدغه شده است. شاید احساس کنید همسرتان شما را تنها گذاشته و خانواده‌اش را ترجیح می‌دهد. گاهی اوقات نیز ممکن است نگران حرف‌هایی باشید که پشت سر شما زده می‌شود. به همین خاطر بسیاری از خانم‌ها دوست ندارند که همسرشان بدون آن‌ها به خانه پدر و مادرش سر بزند. اما واقعاً این خواسته ما تا چه حد درست است؟ آیا می‌توانیم از همسرمان بخواهیم در کنار خانواده‌اش نباشد؟ اگر این خواسته درست است چطور باید راجع به این موضوع با همسرمان صحبت کنیم؟

 آگاهی نداشتن از جواب این سؤالات بسیاری از مواقع باعث کینه و دلخوری یا حتی دعوا و اختلاف میان زوجین شده است. به همین خاطر در این مطلب راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. بااین‌حال به‌خاطر داشته باشید که بهترین راهکار برای حل کردن مشکلاتی که با همسرتان دارید کمک‌گرفتن از مشاوره خانواده است.

چرا از رفت و آمد همسرمان با خانواده اش ناراحت می‌شویم؟

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که اصلاً چرا از این رفتار همسرتان ناراحت شده‌اید؟ آیا همسرتان کار بدی انجام داده است؟ آیا خود شما به پدر و مادرتان سر نمی‌زنید؟ با کمی فکرکردن متوجه این موضوع می‌شویم که خود موضوع سر زدن به خانواده نمی‌تواند دلیل ناراحتی ما باشد. بلکه احتمالاً دلایل دیگری برای ناراحتی ما وجود دارد. برای مثال ممکن است شما احساسات زیر را در درون خود پیدا کنید. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

ترس از آسیب دیدن رابطه

یکی از رایج‌ترین دلایل اینکه ما نمی‌خواهیم شوهر مان رابطه زیادی با خانواده اش داشته باشد این است که احساس می‌کنیم آن‌ها پشت سر ما حرف می‌زنند. طبیعتاً اینکه کسی پشت سر شما صحبت کند و شما هم برای دفاع کردن از خودتان حضور نداشته باشید موضوع کمی نیست. احتمالاً این شرایط شما را نگران خواهد کرد که همسرتان تحت‌تأثیر این صحبت‌ها قرار بگیرد.

اگر درگیر چنین مشکلی هستید بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که در جامعه به غیر از خانواده شوهرتان هرکس دیگری نیز ممکن است پشت سر شما صحبت کند. آیا احساس می‌کنید همسرتان همه این حرف‌ها را باور می‌کند؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است باید کمی جدی‌تر به رابطه خود فکر کنید. ارتباط میان شما و همسرتان باید به‌قدری محکم باشد که این حرف‌ها روی او تأثیری نداشته باشند. حتما مقاله جلوگیری از دخالت خانواده همسر را بخوانید.

احساس حسادت

معمولاً خانم‌ها دوست دارند نفر اول زندگی همسرشان باشند. این موضوع به‌خصوص زمانی تهدید می‌شود که همسر شما بودن در کنار خانواده اولش را به بودن در کنار شما ترجیح می‌دهد. در این شرایط احساس حسادت یا ناامیدی و ناکامی در زنان شکل می‌گیرد و حتی نسبت به رفت و آمد شوهر به تنهایی با خانواده اش به طور طبیعی حساس می‌شوید. چرا که خانم احساس می‌کند ارزشی برای همسرش ندارند و همین موضوع دلیلی برای ناراحتی او از رفت و آمد شوهر به خانه پدری می‌شود.

وابستگی بیش از حد

یکی از دلایل اینکه همسر شما بیش از حد به خانه پدری می‌رود وابستگی او به این خانواده است. این همان دلیلی است که باعث نارضایتی بسیاری از خانم‌ها می‌شود. بعضی از آقایان برخلاف اینکه ازدواج می‌کنند و زندگی مستقلی تشکیل می‌دهند بازهم به خانواده خود وابسته هستند. این موضوع باعث می‌شود خانم‌ها احساس کنند همسرشان آن‌گونه که باید پناه زندگی آن‌ها نیست و همین موضوع می‌تواند دلیلی برای ناراحتی آن‌ها باشد. در این شرایط احتمالا جر و بحث های زیادی پیش آمده است، بهتر است برای رفع دعواهای خانوادگی هر چه زودتر اقدام کنید.

راهکارهایی برای رفت و آمد شوهر به تنهایی با خانواده اش

با همسرتان صحبت کنید

وقتی دلیل ناراحتی از رفت و آمد شوهر تان به تنهایی با خانواده اش را پیدا کردید بهتر است راجع به این موضوع با او صحبت کنید. احساسات خود را صادقانه با همسرتان در میان بگذارید؛ از او بخواهید برای پیداکردن راه‌حل به شما کمک کند. بااین‌حال دقت داشته باشید که صحبت‌های شما نباید به‌گونه‌ای باشد که همسرتان احساس کند شما در مقابل خانواده او جبهه گرفته‌اید. در این صورت احتمالاً گفت‌وگوی شما به نتیجه نخواهد رسید. برای اینکه گفت‌وگوی موفقی داشته باشید بهتر است در ابتدای موضوع کمی با همسرتان همدلی داشته باشید. برای مثال به او بگویید که درک می‌کنید خانواده‌اش را دوست دارد و دلش می‌خواهد مرتب آن‌ها را ببیند.

کیفیت رابطه‌تان را بهتر کنید

همان‌طور که گفتیم یکی از موضوعاتی که باعث نگرانی بسیاری از خانم‌ها می‌شود این است که همسرشان تحت‌تأثیر صحبت‌های خانواده قرار بگیرد. یا شاید بودن با خانواده اول خود را به بودن در کنار آن‌ها ترجیح بدهد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است کیفیت رابطه خود با همسرتان را بهبود ببخشید. برای این کار با خودتان به این موضوع فکر کنید که چه مشکلاتی در رابطه میان شما و همسرتان وجود دارد؟ سعی کنید این اختلافات را برطرف کنید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از پس این کار برنمی‌آیید بهتر است از یک مشاور خانواده برای حل مشکلات کمک بگیرید.

دیدگاه‌تان را تغییر بدهید

گاهی اوقات تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که با یک دید متفاوت‌تر به قضیه نگاه کنید. به‌خاطر داشته باشید که خانواده همسرتان شامل پدر و مادر او هستند و قرار نیست پس از ازدواج شوهر تان آن‌ها را فراموش کند. به همین خاطر یکی از اولین و مهم‌ترین راهکارهایی که در این شرایط می‌توانید از آن استفاده کنید این است که حساسیت خود را نسبت به این قضیه کمتر کنید. این موضوع می‌تواند آرامش را به خود شما برگرداند. باور داشته باشید که با آرام‌تر شدن شما فضای زندگی‌تان نیز آرام‌تر خواهد شد.

کمک مشاور درباره رفت و آمد شوهر به تنهایی با خانواده اش

رفت و آمد بیش از حد همسر به خانه پدری می‌تواند مشکلاتی را در زندگی شما به همراه داشته باشد. برای مثال بسیاری از خانم‌ها وقتی از این موضوع خسته می‌شوند و دلخوری خود را مطرح می‌کنند، تازه  مشکلات بزرگ‌تری شروع می‌شود. آقایان این موضوع را بی‌احترامی به خانواده خود در نظر می‌گیرند و همین مسئله باعث شروع یک اختلاف جدی می‌شود.

از سوی دیگر خانم‌هایی که راجع به شرایط صحبت نمی‌کنند نیز مشکلات دیگری دارند. ساده‌ترین مشکل این است که آن‌ها از زندگی مشترک خود احساس رضایت نمی‌کنند و این موضوع قطعاً تأثیر خود را روی زندگی‌شان خواهد گذاشت. اگر شما نیز در هر یک از این شرایط قرار گرفته‌اید بهتر است از یک مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. مشاورین خانواده باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند به شما برای تغییر شرایط کمک کنند. در چنین شرایطی کمک‌گرفتن از دیگران به این خاطر که کمک‌های آن‌ها معمولاً جانب‌دارانه است یا با توجه به اینکه آن‌ها تخصص لازم برای مشورت دادن به شما ندارند می‌تواند به جای کمک، به خانواده‌تان آسیب بزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور همسرم را راضی کنم که بدون من به خانه پدرش نرود؟

اگر دلیل خاصی برای این تصمیم‌تان دارید بهتر است در یک فضای دوستانه با همسرتان صحبت کنید و او را در جریان احساس خود بگذارید. اما در شرایط کلی به‌خاطر داشته باشید که پدر و مادر همسرتان خانواده او هستند و دلیلی ندارد که او به آن‌ها سر نزند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره