ساختن زندگی بهتر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ساختن زندگی بهتر خواسته و آرزوی هر انسانی در طول زندگی است. تمامی کسانی که در کره زمین وجود دارند در حال زندگی کردن هستند اما وجه تمایز میان آن‌ها تفاوت در کیفیت زندگی‌شان می‌باشد. هر فردی در هر جایگاهی که باشد، تلاش دارد برای داشتن زندگی بهتر و تجربه خوشبختی یک پله به سمت بالا حرکت کند و در واقع اینگونه کیفیت زندگی خود را افزایش دهد.

برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که ساختن زندگی بهتر چگونه امکان‌پذیر است و واقعا برای افزایش کیفیت زندگی چه مسیری باید طی شود. هر شخصی مسئول آرامش و خوشبختی خودش می‌باشد فقط کافی است از یک نقطه آغاز کند و مسیر زندگی خود را رو به پیشرفت ببرد. در ادامه همراه ما باشید تا با راهکارهای ساختن زندگی بهتر آشنا شویم. در صورتی که در این زمینه سوال یا نیاز به دریافت راهکار دارید، برای مشاوره فردی کلیک کنید.

ساختن زندگی بهتر چگونه امکان‌پذیر است؟

ساختن زندگی بهتر برای هر انسانی امکان‌پذیر و قابل تحقق می‌باشد، فقط کافی است تلاش کند و با علم و آگاهی در مسیر موفقیت حرکت نماید. در ادامه سعی کرده‌ایم به راهکارهای ساختن زندگی بهتر اشاره کنیم. پیشنهاد می‌شود مقاله زندگی سالم را بخوانید.

1.به کار گیری مهارت‌ها

انسان‌ها برای موفق شدن و پیشرفت باید در طول زندگی مهارت‌های مختلفی را بیاموزند چراکه اهمیت به یاد داشتن مهارت‌ها بیش از داشتن سرمایه است.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند اگر سرمایه کافی در زندگی نداشته باشند، نمی‌توانند زندگی بهتری را برای خود بسازند؛ در حالی که می‌توانند با اختصاص زمان کافی مهارتی را در زندگی بیاموزند و متناسب با آن پیشرفت کنند.

2. ساختن زندگی بهتر با تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی و یادگیری مهارت‌های مختلف تا حد زیادی در ساختن زندگی بهتر به افراد کمک می‌کند. در واقع هر چه سبک زندگی انسان‌ها بهتر باشد انگیزه آن‌ها جهت حرکت به سمت هدف‌هایشان نیز بیشتر می‌شود و در نهایت می‌توانند در شرایط بهتری زندگی کنند. 

بنابراین سعی کنید برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و متناسب با خواسته‌ها و اهدافی که دارید تلاش نمایید. فقط در نظر داشته باشید که تغییر سبک زندگی حتی می‌تواند با صبح‌ها زودتر بیدار شدن نیز آغاز شود.

برای آشنایی با راه های ساختن یک زندگی خوب کلیک کنید.

3. داشتن آینده‌نگری 

انسان‌هایی که قادر هستند آینده خود را تصور کنند و برای آن برنامه‌ریزی نمایند؛ غالبا بیشتر از دیگر از افراد موفقیت را تجربه می‌کنند. 

بنابراین سعی کنید در مورد آینده و برنامه‌هایی که برای روزهای آتی خود دارید، بیشتر فکر کنید تا در نهایت بتوانید هدف‌های واقعی‌تری را برای خود انتخاب کنید و تلاش‌های هدفمندی را در جهت رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

4.پذیرش تجربیات جدید با آغوش باز

تغییرات جدید در زندگی سبب ایجاد اهداف جدید خواهد شد و می‌تواند سبب پیشرفت و شکوفایی شود. بهتر است حتی برای تغییرات ایجاد شده در زندگی نیز برنامه‌ریزی داشته باشید و تغییراتی که مد نظر دارید را ایجاد کنید. تغییرات هیجان انگیز می‌تواند سبب خروج زندگی از حالت یکنواخت و روزمرگی شود.

برای آشنایی با بهترین زمان و دلایل مهاجرت کلیک کنید.

5. حرکت در مسیر رسیدن به رویاها

اغلب افراد خواسته‌ها و هدف‌های خود را در زندگی تبدیل به یک رویا کرده‌اند و چون انگیزه کافی برای رسیدن به آن‌ها را ندارند، خواسته خود را تبدیل به یک حسرت کرده‌اند.

اگر به دنبال ساختن یک زندگی بهتر هستید، توصیه می شود در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهای خود قدم بردارید. عدم تلاش برای دستیابی به هدف در زندگی، باعث پشیمانی شما در آینده خواهد شد. البته هر چه این اهداف و رویاها در چهارچوب ارزش های تان باشد، لذت بیشتری از آن ها خواهید برد. توصیه می کنیم که حتما مقاله نحوه تعیین ارزش ها در زندگی را بخوانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

6. ساختن زندگی بهتر با درس گرفتن از گذشته 

اشتباهات بخشی از تصمیمات تمامی انسان‌ها است که نباید مانع رسیدن به موفقیت شود. در واقع هر فردی باید مشتاقانه به گذشته بازگردد و آن‌ها را ارزیابی و تحلیل کند تا بتواند برای آینده تصمیمات بهتری را بگیرد.

در صورتی که احساس می‌کنید برای بررسی و تحلیل اتفاقاتی که در گذشته برای‌تان رخ داده، نیازمند دریافت مشاوره می‌باشید می‌توانید از یک روانشناس کمک بگیرید.

7. عبور از اشتباهات

در مسیر رسیدن به خواسته‌ها همیشه موانعی وجود دارد و ممکن است اتفاقاتی بیافتد که هر فردی را از ادامه دادن به مسیر موفقیت بازدارد. 

از دست دادن شغل و یا عدم موفقیت در زندگی می‌تواند انگیزه لازم برای ادامه دادن را بگیرد اما حقیقت این است که اتفاقات این چنینی تجربه‌هایی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا در ادامه بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. بنابراین برای ساختن یک زندگی بهتر باید سعی کنید ضمن پذیرش رویدادهای تلخ در زندگی به مسیر خود ادامه دهید.

8. ساختن زندگی بهتر با تکیه بر ثمر بخش بودن

برای اینکه بتوانید زندگی بهتری را بسازید سعی کنید نه به عنوان شخصی که در حال تقلید است بلکه به عنوان یک فرد خلاق عمل کنید. داشتن ایده‌های نو و مختلف در زندگی و الهام گرفتن از منابع مختلف می‌تواند به پیشرفت و هدفگذاری‌های بهتر در زندگی، به شما کمک کند. 

9. داشتن سلامت جسمی و روانی

برای تجربه یک زندگی بهتر شما نیازمند سلامت روحی و جسمی می‌باشید. بنابراین همواره مراقب خودتان باشید و ضمن رسیدگی به سلامت جسمانی خود سعی کنید به سلامت روانتان نیز توجه داشته باشید.

در این جهت ورزش کردن روزانه و منظم، رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی، توجه به بهداشت فردی و … می‌تواند موثر باشد.

10. انجام فعالیت‌های بشر دوستانه

اگر در شرایط مطلوبی از زندگی قرار دارید؛ برای داشتن یک زندگی بهتر اقدامات بشردوستانه انجام دهید. این اقدامات می‌تواند حتی با کمک‌های مالی کوچک به افراد نیازمند شروع شود چراکه این نوع از کمک‌ها ضمن اینکه لذت بخش است، در رسیدن به آرامش نیز موثر می‌باشد.

برای موفقیت در این زمینه حتما مقاله هنر زندگی را هم بخوانید.

سخن آخر

در این مقاله از سایت ذهن نو سعی کردیم به ده راهکار و پیشنهاد برای ساختن زندگی بهتر اشاره کنیم که استفاده و به کارگیری از آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند موثر واقع شود.

راهکارهای ارائه شده در نگاه کلی ساده به نظر می‌رسند اما روانشناسان بر این باور هستند که تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن تا حد زیادی تعیین کننده کیفیت زندگی انسان‌ها است. برای رسیدن به هدف کلیک کنید.

در صورتی که احساس می‌کنید رسیدن به موفقیت برای شما آسان نیست و برای عبور از موانع و مشکلات زندگی نیازمند راهنمایی‌های بیشتری هستید؛ حتما سعی کنید از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید. گاهی متخصصان متناسب با شرایط و اهدافی که فرد در زندگی دارد برای دریافت نتیجه بهتر از روش‌های درمانی موثری همچون درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد استفاده می‌کنند. شما عزیزان در صورتی که علاقه‌مند هستید در این رابطه بیشتر بدانید با مشاوران مرکز مشاوره ذهن نو تماس حاصل بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساختن زندگی بهتر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

انتخاب هدف تا چه اندازه در ساختن زندگی بهتر موثر است؟

انتخاب هدف در زندگی به مسیر حرکت افراد جهت می‌دهد. هر چه هدف واقعی‌تر و مناسب‌تر انتخاب شود پس از محقق شدن به همان اندازه سبب افزایش کیفیت زندگی انسان‌ها خواهد شد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره