تعبیر خواب سفید شدن مو

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب سفید شدن مو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سفید شدن مو در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خواب سفید شدن مو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی‌خواب سفید شدن مو از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب کسانی را ببیند که مرده‌اند، اما موهای آن‌ها سفید شده است، به این معناست که دردها، بیماری‌ها و یا گرفتاری‌های بیننده خواب در زندگی واقعی دوچندان خواهد شد.

معنی‌خواب سفید شدن مو از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از دیگر معبران باستانی می‌باشد که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که یکی از دوستانش که در جوانی فوت کرده است با موهای سفید در خواب او ظاهر می‌شود، به این معنی است که در زندگی واقعی به او خیر برکت می‌رسد. در تعابیر دیگر این خواب به معنای عزت، سربلندی و سعادتمندی برای پبیننده خواب است.

معنی‌ خواب سفید شدن مو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که موهای یک مرده ناشناس بی‌دلیل سفید می‌شوند، به این معنی است که از عمر بیننده خواب کم می‌شود.

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر خالد بن علی محد العنبری

به عقیده خالد بن علی بن محد العنبری، اگر فردی در خواب ببیند که موی سر مرده‌ای از خویشان نزدیکش سفید شده، به این معنی می‌باشد که غم و اندوه وارد زندگی او می‌شود.

فروشگاه آرامیس

در تعابیری دیگر بن محد العنبری می‌گوید: این خواب می‌تواند به معنی آبروریزی در مقابل دیگران نیز باشد.

معنی‌‌ خواب‌ سفید شدن مو از نظر علامه طباطبایی

علامه طباطبایی نیز برای خواب سفید شدن مو تعابیری ارائه کرده است. به طوری که اگر فردی در خواب، زنی را ببیند که سال‌ها پیش مرده است و موهای سرش در حال سفید شدن می‌باشند، به این معنی است که صبر و تحمل ببننده خواب زیاد می‌شود.

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سفید شدن مو ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سفید شدن مو به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب سفید شدن مو نمادی از آگاهی، دانش و بینش است.

در واقع اگر فردی در خواب ببیند که موهایش سفید می‌شوند، به این معنی است که او برای کسب آگاهی و دانش بیشتر رو به سمت اهداف جدید حرکت خواهد کرد.

معبرین غربی برای سفید شدن مو در خواب تعابیر دیگری نیز ارائه داده‌اند. به طوری که اگر فردی در خواب ببیند که موهایش به یکباره سفید می‌شوند، به این معنی است که او نزد مردم اعتبار و احترام مضاعفی را به دست می‌آورد.

آن‌ها بر این عقیده هستند که موی سر نمادی از آمادگی یک فرد در برابر مشکلات و موقعیت‌های جدید در زندگی است. سفید شدن موها نیز با توجه به این تعبیر به معنای راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات است. در واقع بیننده خواب می‌تواند با پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف بر مشکلاتش غلبه کند.

تعبیر خواب سفید شدن مو به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز از معبرین غربی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که موهای سفید سر خود را با موهای سیاهی مقایسه می‌کند، به این معنی است او در عالم بیداری و زندگی واقعی بین یک دوراهی برای پذیرفتن دو پیشنهاد مانده است. در صورتی که فرد در زمان انتخاب یکی از پیشنهادها دقت کافی نداشته باشد، ممکن است به جای رسیدن به خوشبختی دچار ضرر و زیان گردد.

اگر فردی در خواب ببیند که موهای سرش همانند برف به صورت یکدست سفید شده است، به این معنی است که سفری مطلوب و لذت بخش را در انتظار دارد.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که موهای سرش یک شبه سفید می‌شوند اما صورتش همچنان شاداب و سرزنده باقی می‌ماند، به این معنی است که مصیبت و اندوه بزرگی در انتظار فرد بیننده خواب می‌باشد.

تعبیر خواب سفید شدن مو بر اساس کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز برای سفید شدن مو تعابیر متعددی ارائه شده است. به طور کلی سفید شدن مو در خواب نشانه‌ای از احترام و نجابت می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که دارای موهای سفید و خیلی بلند است، به این معنی است که او در زندگی واقعی دارای امیدهای بزرگی است. تدریجی و رفته رفته سفید شدن موها در خواب نیز به معنای تحمل سختی و رنج می‌باشد.

در صورتی که در خواب خود نگران سفید شدن موهایتان باشید، به این معنی است که از خانواده خود جدا می‌شوید. سفید شدن موهای یک مرد در خواب نیز به معنای رسیدن به خوشبختی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره