اولویت همسر یا والدین

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

احتمالاً این سؤال برای شما نیز پیش آمده که باید اولویت را به همسر داد یا والدین ( پدر و مادر )؟ بسیاری از زوج‌ها به‌خصوص در سال‌های اول زندگی درگیر این سؤال می‌شوند که همسر مهم‌تر است یا پدر و مادر؟ پاسخ به این سؤال تا حد زیادی مسیر زندگی شما و موفقیت‌تان در ازدواج را مشخص می‌کند. اگرچه پدر و مادر برای همه ما باارزش‌ترین داشته‌هایمان هستند بااین‌حال اگر همسرتان احساس کند اولویت اول زندگی شما نیست احتمالاً مشکلاتی را در زندگی زناشویی خود تجربه خواهید کرد. بااین‌حال تعادل برقرار کردن بین همسر و پدر و مادر مخصوصا در سال‌های اول زندگی کاری دشوار است. اگر شما یا همسرتان در این زمینه دچار چالش شده‌اید حتما از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اولویت همسر یا والدین | همسر مهم‌تر است یا پدر و مادر؟

تقریباً تمامی مشاورین خانواده در جواب این سؤال به همسر اشاره می‌کنند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها یا آقایان تصور می‌کنند که اگر همسرشان را در اولویت زندگی قرار دهند در حق پدر و مادرشان رفتار بدی کرده‌اند. حتی می‌توان گفت این موضوع در خیلی از دختران و پسران باعث عذاب وجدان آن‌ها خواهد شد. اما حقیقت این است که وابستگی بیش‌ازحد به والدین برخلاف جریان طبیعی زندگی است. اینکه شما بخواهید برخلاف جریان طبیعی زندگی رفتار کنید پیامدهای منفی بسیاری برای‌تان دارد.

در مسیر طبیعی زندگی همه ما پس از رسیدن به سنین جوانی می‌بایست از خانواده اولیه‌مان مستقل شویم. این استقلال ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ازدواج و تشکیل خانواده جدید است. وقتی شما خانواده جدیدی برای خود می‌سازید به این معنی است که دیگر باید بیشتر توجه‌تان را بر خانواده جدید و رشد و پیشرفت آن خرج کنید.

اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان به معنای این نیست که از این به بعد وظیفه‌ای در قبال خانواده خود ندارید و باید پدر و مادرتان را رها کنید. شما به‌عنوان یک فرزند همیشه در مقابل پدر و مادرتان مسئول هستید؛ و می‌بایست زحمات آن‌ها را جبران کنید. اما برای رسیدن به این هدف نباید از سهم همسر و خانواده خود چیزی کم کنید. برای آشنایی با ویژگی ها و معیارهای خانواده سالم کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

اولویت همسر یا والدین | چرا همسر در اولویت است؟

رسیدن به یک ازدواج موفق

وقتی اولویت زندگی‌تان را همسر خود قرار می‌دهید باعث می‌شوید که او نیز نسبت به زندگی مشترک با شما دلگرم باشد و علاقه بیشتری به شما و زندگی‌تان پیدا کند. به همین خاطر او نیز تلاش بیشتری برای زندگی به خرج می‌دهد. این شرایط می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به یک ازدواج موفق قرار دهد.

احترام متقابل

احترام متقابل یکی دیگر از مزیت‌های اولویت قرار دادن همسر است. همان‌طور که گفتیم اولویت قرار دادن همسر باعث دلگرمی او به زندگی می‌شود. در این شرایط طبیعتاً همسرتان نیز شما را تبدیل به اولویت اصلی زندگی خود خواهد کرد. شاید بهتر باشد این‌طور بگوییم که اگر می‌خواهید همسرتان شما را به‌عنوان اولین فرد زندگی خودش ببیند این شما هستید که باید با رفتارتان چنین چیزی را به او آموزش دهید.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره راه های حمایت از همسر بخوانید.

جلوگیری از پیامدهای منفی

اولویت قرار دادن والدین پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک پیامدهای منفی مختلفی خواهد داشت. برای مثال احتمالاً شما با چالش‌هایی در زندگی مشترکتان مواجه می‌شوید یا ممکن است به لحاظ شخصیتی هرگز به آن استقلالی که می‌باید به دست آورید نرسید. اما اگر بتوانید رابطه خود با خانواده اولیه و زندگی فعلی‌تان را مدیریت کنید قطعاً مزایای بیشتری را به دست خواهید آورد.

نشان دادن یک زندگی موفق به دیگران

اینکه شما برای خانواده اول خود بیش از همسرتان ارزش قائل باشید ناخواسته این احساس را در دیگران ایجاد می‌کند که زندگی مشترک موفقی ندارید. یادتان باشد که دیگران با دیدن رفتارهای شما راجع به کیفیت زندگی مشترکتان قضاوت می‌کنند. پس سعی کنید همواره در رفتارتان این پیام را به آن‌ها بدهید که از زندگی خود راضی هستید. برای مثال وقتی شما بیشتر وقت‌تان را با پدر و مادر می‌گذرانید احتمالاً آن‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که شما علاقه‌ای به حضور در خانه خود ندارید. برای آشنایی با نشانه ها و راه های داشتن یک خانواده موفق کلیک کنید.

همسر شما تا همیشه کنارتان خواهد ماند

اکثر ما بخش طولانی‌تری از زندگی خود را در خانواده دوم و زندگی با همسر می‌گذرانیم. به‌علاوه واقعیتی که وجود دارد این است که والدین، فرزندان و حتی شغل شما دیر یا زود از دست می‌روند؛ اما همسرتان در تمامی این زمان‌ها کنار شما خواهد بود. به همین خاطر بهتر است که توجه ویژه‌ای نسبت به زندگی مشترک خود داشته باشید.

کمک مشاور برای مدیریت اولویت دادن به همسر یا پدر و مادر

اگر شما هم درگیر این سؤال هستید که اولویت خود را همسر یا خانواده‌تان قرار دهید شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که بهتر است با یک مشاور صحبت کنید پیش از ازدواج است.

مشاورین پیش از ازدواج به‌خوبی فضای زندگی در خانواده جدید و هر آنچه باید رعایت کنید را برای شما توضیح می‌دهند. این کار باعث می‌شود که شما با آگاهی کامل وارد بخش جدیدی از زندگی خود شوید. اگر زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اید و شما یا همسرتان نمی‌توانید تعادلی میان روابط خود ایجاد کنید شاید بهتر باشد در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین ویژگی‌های شخصیتی شما و همسرتان را بررسی کرده و با در نظر گرفتن شرایط زندگی‌تان راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا همسر نسبت به والدین در اولویت بالاتری است؟

شما با این کار فضای زندگی عاطفی خود را در شرایط بهتری قرار می‌دهید و همسرتان را نیز به اینکه شما را اولین فرد زندگی خودش بداند ترغیب می‌کنید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره