تعبیر خواب دعوا با دیگران

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب دعوا زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب دعوا با دیگران می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب دعوا از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی معمولا دیدنِ حالت‌های مختلفی از دعوا در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر دعوا را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب دعوا از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین معتقد است که اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری دعوا و جدال می‌کند، یا در حال تماشای دعوای دو حیوان است، به این معنی می‌باشد که او بر دشمنان خود غلبه خواهد کرد.

معنی خواب دعوا از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) معتقد است، دیدن خواب دعوا دارای شش تعبیر متفاوت به شرح زیر می‌باشد:

  1. درخواست و استدعای عفو و بخشش
  2. درگیر شدن در عالم بیداری با یک شخص
  3. حل شدن و گشایش امور مختلف در زندگی
  4. عازم و راهی سفر شدن
  5. بزرگ و بلند قدر شدن و رسیدن به قدرت و نفوذ
  6. به دست آوردن پول از طریق نادرست و حرام

معنی خواب دعوا از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری در حال دعوا و بحث است و در طول دعوا شخص مقابل به فرد بیننده خواب، سیلی می‌زند؛ به این معنی است که او در عالم بیداری از شخصی فحش و ناسزا خواهد شنید. شنیدن فحش و ناسزا، فرد بیننده خواب را در عالم بیداری بی آبرو خواهد کرد.

فروشگاه آرامیس

معنی خواب دعوا از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، اگر فرد در خواب ببیند که در حال دعوا و مشاجره با شخص دیگری است، یعنی کدورتی میان او و یکی از اقوامش به وجود می‌آید.

اگر فرد با شخصی آشنا، در خواب دعوا کند دارای دو تعبیر به شرح زیر می‌باشد:

  1. اگر فرد مقابل، شروع کننده دعوا بوده است؛ به این معنی می‌باشد که از سوی یک شخص غریبه به بیننده خواب، خیر و خوبی می‌رسد.
  2. در حالت دوم اگر بیننده خواب دعوا را شروع کند، به این معنی است که بیننده خواب شخصی مهربان و یاریگر دیگران است.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی، به طور کلی دیدن خواب دعوا در عالم بیداری به معنای صلح، سازش و ارتباط‌های دوستانه است.

چنانچه فردی در خواب ببیند که همراه با تعداد بسیاری در حال دعوا با یک نفر است، به این معنی است که در زندگی واقعی با یک شخص خوش ذات آشنا می‌شود.

تعبیر خواب دعوا از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب دعوا ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب دعوا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب دعوا نشان دهنده احساسات منفی و آزار دهنده بیننده خواب است.

در واقع خواب دعوا به این معنی است که فرد در عالم بیداری نسبت به یک شخص و یا یک چیز احساس خوبی ندارد. به طور کلی یونگ برای خواب دعوا دو تعبیر به شرح موارد زیر ارائه کرده است.

  1. بیننده خواب از نظر شخصیتی فردی است که نمی‌تواند احساسات منفی را ابراز کند. بهتر است فرد در عالم بیداری سعی کند به وسیله صحبت کردن این احساسات منفی را از خود دور کند.
  2. در تعبیری دیگر یونگ معتقد است دیدن خواب دعوا و مشاجره، به یک طوفان در درون بیننده خواب اشاره دارد. بیننده خواب در عالم بیداری در یک شرایط پر از استرس و تنش در حال زندگی است. شنیدن صدای بلند و داد و فریاد در حین دعوا در عالم خواب، بیانگر نارضایتی فرد از زندگی واقعی‌اش می‌باشد.

برای اطلاع از علل دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

خواب دعوا با همسر

اگر فردی در خواب ببیند که با همسر خود دعوا می‌کند، به این معنی است که او در زندگی واقعی از بروز احساسات درونی خودش جلوگیری می‌کند.

دعوا با غریبه

دعوا کردن با فرد غریبه در خواب، به معنای بدشانسی و بدبیاری در زندگی واقعی است. در تعبیری دیگر فرد بیننده خواب باید تغییراتی را در زندگی‌اش ایجاد کند.

خواب‌دعوا با والدین

دیدن دعوا و درگیری با والدین در خواب، بیانگر این است که زندگی فرد در عالم بیداری بر خلاف میلش می‌گذرد. در واقع او از به وجود آمدن این شرایط ناراحت و دلسرد است.

دعوا کردن برای زنده ماندن

چنانچه فردی در خواب ببیند که در حال دعوا و درگیری است و تلاش می‌کند زنده بماند، به این معنی است که برای خود شخص و یا یکی از نزدیکان او مشکلی به وجود می‌آید.

دعوا با مادر

درگیری و مشاجره با مادر در خواب به احساساتی بودن بیش از حد بیننده خواب اشاره دارد.

خواب‌دعوا با پدر

دیدن خواب دعوا با پدر به این معنی است که فرد توانایی ایستان در مقابل عوامل قدرتمند بیرونی، برای رسیدن به خواسته‌هایش را دارد.

دعوا با دوست

بحث و دعوا با دوستان صمیمی در خواب دارای تعبیر منفی می‌باشد. در واقع فرد با دیدن این خواب در عالم بیداری یک چیز ارزشمند را از دست خواهد داد.

شاهد دعوا و مشاجره بودن

اگر فردی در خواب ببیند که شاهد دعوا و درگیری افراد دیگری بوده است، به این معنی می‌باشد که بیننده خواب یک انسان آزاد و رها است که تمایل دارد مطابق قوانین خودش زندگی کند.

بهتر است فرد در عالم بیداری به دخالت ها و نظرات دیگران، پیرامون زندگی‌اش نظری ندهد و آنطور که تمایل دارد مطابق علاقه مندی‌های خودش زندگی را از سر بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب دعوا با دیگران می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره