تعبیر خواب ناف از نظر امامان و روانشناسان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب ناف زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب ناف می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب ناف از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از ناف در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر ناف را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب ناف از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی می‌باشد که به طور کلی معتقد است که دیدن ناف در خواب به معنای زن و یا کنیز است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش می‌افتد، به این معناست که بیننده خواب از زنش جدا می‌شود.

دیدن ناف ورم کرده و بزرگ شده در خواب نیز به معنای به دست آوردن مال و ثروت است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش سوراخ شده است، به این معنی است که او در زندگی خود دارای کمبودهایی است و ممکن است مشکلاتی برای او رخ دهد.

تعبیر خواب ناف از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید دیدن خواب ناف دارای پنج تعبیر مجزا است. این پنج تعبیر به شرح زیر می‌باشند :

  • زن و همسری زیبارو
  • کنیز و خدمتکار
  • مال و ثروت
  • پسردار شدن
  • پدر و مادر

خواب‌ناف از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، ناف مجرای تغذیه جنین می‌باشد و تا زمانی که جنین در شکم مادر است، به کمک ناف و خون مادر رشد می‌کند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، مسیر تغذیه و بند ناف او نیز بسته می‌گردد.

مطیعی تهرانی از همین واقعیت برای تعبیر خواب ناف استفاده کرده است؛ به طوری که او می‌گوید دیدن بند ناف در خواب نشان دهنده روزی و معیشت انسان است. اگر فرد در خواب خود ببیند که نافش بزرگ و متورم شده است، به این معنی می‌باشد که معیشتش گسترده شده و روزی او زیاد می‌شود. در حالت برعکس ناف لاغر و ضعیف نشان دهنده، به مشکل خوردن در تامین معیشت زندگی است.

اگر فردی در خواب ببیند که دو ناف دارد، به این معنی است که او علاوه بر شغل فعلی، منبع درآمد دیگری نیز پیدا می‌کند. به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی ناف نداشتن در خواب نیز به معنای، به بن بست رسیدن در کار و حرفه است.

تعبیر خواب ناف به مانند سایر خواب ها بستگی به شرایط و تجربیات فرد دارد. تعابیر گفته شده مربوط به کسانی بوده که به این بزرگان مراجعه کردند و تعبیر خواب به خصوص شان را جویا شده اند. شما برای دریافت تعبیر دقیق باید از افرادی که علم کافی در این زمینه دارند جویا شوید. در این خصوص می توانید با شماره های درج شده در همین صفحه تماس بگیرید.

تعبیر خواب ناف از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب ناف ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب ناف به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که اگر کسی در خواب ببیند که خودش و یا شخص دیگری ناف او را سوراخ کرده و بر آن حلقه‌ای انداخته است، یعنی او ارتباط عمیقی را با مادرش برقرار می‌کند.

در پی این تعبیر یونگ می‌گوید، کسی که این خواب را می‌بیند باید ارتباط بیشتری با مادرش داشته باشد. البته در تعبیر دیگری از یونگ دیدن خواب ناف می‌تواند به غرایز مادرانه فرد نیز اشاره داشته باشد.

تعبیرخواب ناف در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز تعابیر متعددی برای دیدن ناف در خواب ارائه شده است. در ادمه به تعبیر خواب ناف در کتاب سرزمین رویاها اشاره کرده ایم :

  • اگر فردی ناف خودش را در خواب ببیند، از سوی پدر و مادرش خبرهای ناراحت کننده و ناخوشایندی می‌شنود.
  • درد کردن ناف در خواب، به معنای تولد یک نوزاد می‌باشد.
  • اگر فردی در خواب ببیند که بچه‌ها با ناف او بازی می‌کنند، به این معنی است که به مال و ثروت زیادی می‌رسد.
  • دیدن ناف دیگران در خواب، نشان دهنده دریافت کمک از سوی افراد بانفوذ است.

دیگر معبران غربی

برخی دیگر از معبران غربی بر این عقیده هستند که دیدن خواب ناف در ارتباط با مسائل جنسی فرد بیننده خواب است. این تعبیر خواب چندان معقول نیست؛ چراکه ناف انسان نقشی در روابط احساسی و عاطفی او ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب ناف می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره