عاشق زن متاهل شدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عاشق زن متاهل شدن یا دوستی با زن شوهردار نه تنها برای شما بلکه برای زندگی آن خانم نیز می‌تواند مشکلاتی را به بار آورد. با اینکه همه می‌دانیم عاشق زنی متاهل شدن نتیجه بخش نیست، اما ممکن است به طور ناخواسته وارد دوستی و احساسات عاشقانه نسبت به زنی متاهل بشوید. خیلی اوقات چنین احساسی در ابتدا در اثر یک دوستی و یا همکاری ساده و حتی درد دل به وجود می‌آید.

از آنجا که چنین مساله‌ای می‌تواند به بنیاد خانواده آسیب بزند، هر زن و مردی باید هشیار باشند و از بروز چنین عشقی جلوگیری کنند. در ادامه به دلایل و راه های جلوگیری و پایان دادن به چنین عشقی پرداخته‌ایم. در صورتی که در چنین وضعیتی قرار گرفتید حتما از خدمات مشاوره خیانت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن یا زن شوهردار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عاشق زن متاهل شدن

عاشق زن شوهر دار شدن و طرح دوستی و رابطه با او، خارج از عرف و فرهنگ جامعه و مغایر با اخلاقیات است و به نوعی به عنوان خط قرمز تعریف می‌شود. شاید فکر کنید دوستی با زن متاهل، صحبت کردن و بیرون رفتن ایرادی ندارد، اما از آنجا که احتمال فراتر رفتن از این حدود در ارتباط با جنس مخالف زیاد است، شرط عقل حکم می‌کند که از پیشروی چنین رابطه‌ای جلوگیری کرده و محدوده ارتباطی خاصی تعیین کنید.

از طرفی دیگر صمیمیت، چت کردن و ایجاد یک رابطه عاطفی با مردی دیگر برای خانم نوعی خیانت محسوب می‌شود و شروعی برای روابط فرازناشویی است. اگر با وجود رضایت همسر و خانم وارد چنین روابطی شده‌اید پیشنهاد می‌شود که حتما مقاله تمایل به رابطه سه نفره کلیک کنید.

علت عشق به زن متاهل چیست؟

چرا عاشق زن متاهل شدم

فروشگاه آرامیس

یک رابطه عاشقانه با تعهد، صمیمیت و شور و اشتیاق تعریف می‌شود. برقراری این سه شرط هرگز در ارتباط با زنی که متاهل هست، امکان پذیر نیست. بنابراین احساسی که دارید، نمی‌تواند عشق باشد و باید به دنبال علل و راهی برای رفع آن باشید. در چنین شرایطی ممکن است دلایل زیادی از درستی عشق‌‌تان به زن متاهل بیارید که با بررسی‌هایی که درچنین روابطی انجام شده رایج‌ترین عواملی که چنین عشقی (البته احساسی که عشق تلقی می‌شد) را توجیه می‌کرده‌اند، در ادامه آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

1️⃣ عقده ادیپ حل نشده

مردی که در کودکی ادیپ‌‎حل‌نشده دارد، در ناخودآگاه هنوز در پی به دست آوردن مادر خود و به دست آوردن او از چنگال پدر است، چنین مردی نتوانسته با پدر همانندسازی کند، در نتیجه در بزرگسالی نیز خود را در یک رابطه‌ای مشابه قرار می‌دهد تا این بار بتواند زنی که برایش دست نیافتنی بود را به دست آورد. بنابراین از نظر روانکاوان برقراری ارتباط سالم برای این دست مردان دشوار و نشدنی است (برای درک عقده ادیپ حتما مقاله مربوطه را بخوانید).

2️⃣ نجات زن متاهل از چنگال مردی ستمکار

در مواردی آقا به خاطر احساس ترحم به خانم برای نجاتش ازدست شوهر ستمکار به او وابسته می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت مرد برای ارضای احساس مردانگی خود و برنده بودن به دنبال عشق ورزی به زن متاهل می‌رود.

3️⃣ تنوع طلبی و هیجان خواهی

میوه ممنوعه‌ای که مرد به دنبالش است، خالی از هیجان نیست. عشق بازی با زنی متاهل و به دام انداختن قلب او، علاوه بر اضطراب، هیجان زیادی هم ایجاد می‌کند.

4️⃣ نداشتن خط قرمز

معمولا شخصیت‌های ضداجتماعی، نمی‌توانند چهارچوب خاصی در ارتباطات خود تعیین کنند. این دست افراد از زیر پا گذاشتن هنجارها لذت می‌برند. اهمیت ندادن به قوانین و هنجارهای فرهنگی بارزترین نشانه‌های این شخصیت است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

حدود دوستی با زن متاهل

دوستی با زن متاهل و برقراری ارتباطی اجتماعی با او باید با احتیاط بیشتری انجام شود. خیلی اوقات روابط ساده کاری و یا حضور مداوم در یک مکان مشترک باعث می‌شود که دلباخته زنی شوهر دار شوید. بنابراین باید برای جلوگیری از چنین مساله‌ای حد و مرزهای دوستی با زنان متاهل را نگه داشته و سهم خود را به جا آورید. پیشنهاد می‌شود حتما برای پی بردن به جدیت مساله مقاله عاقبت رابطه با زن شوهردار را نیز بخوانید.

جلوگیری از عاشق شدن و رسم ارتباط با زن متاهل

اگر احساس می‌کنید که در حال دلباختن یا عاشق زن متاهل شدن در بین همکاران یا آشنایان خود هستید، بهتر است هر چه زودتر برای پیشگیری از این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که عاشق زن متاهل شدن یک رابطه دوسر باخت است که با پا گذاشتن در این مسیر چیزی جز پشیمانی ندارد.

1- قطع رابطه به طور کامل

“از دل رود هر آنکه از دیده رود”، اگر احساسی که دارید عمیق است، تنها راه چاره دور شدن از او و قطع رابطه می‌باشد. هر چه بیشتر با خانم متاهل در ارتباط باشید، فراموش کردن او نیز غیر ممکن می‌شود. بنابراین دوستی‌تان را تمام کنید و به محل‌هایی که او حضور دارد، قدم نگذارید.

2- برای جلوگیری از عاشق زن متاهل شدن دغدغه های جدید دنبال کنید

بیکاری و نداشتن هدف باعث می‌شود که نتوانید افکارتان را کنترل کنید، چرا که زمان زیادی برای فکر کردن به مسائلی دارید که به شما هیچ کمکی نمی‌کند. با شرکت در پروژه‌های جدید و یا هدف گذاری های جدی می‌توانید به خودتان کمک کنید تا از این وضعیت خارج شوید.

3- روی احساسات و افکار خود کار کنید

کمی برای خودشناسی و شخصیت خودتان وقت بگذارید. خوب است پیش از هر چیز علایق و خواسته‌های خودتان را بررسی کرده باشید، تا بتوانید در مسیر آن‌ها به درستی قدم بردارید. وقتی عوامل بیرونی و درونی که روی افکار و احساساتتان تاثیر می‌گذارند را بشناسید، خیلی راحت‌تر می‌توانید در مقابل وضعیت‌های مختلف تصمیم گیری نمایید.

4- از خودتان مراقبت کنید

نه گفتن به امیال و احساسات‌تان حتما برای‌تان سختی‌هایی به همراه دارد. بنابراین بهتر است برای مراقبت از خودتان اقداماتی انجام دهید. برای مثال گروه دوستان و خانواده‌تان را نزدیک به خود نگه دارید، حضور در جمع عزیزان باعث می‌شود احساس تنهایی نکنید و بتوانید در صورت نیاز از کمک دیگران استفاده نمایید. در صورتی که این شرایط را نمی‌توانید مدیریت کنید، حتما از خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای بهره بگیرید.

5- برای فراموش کردنش تلاش کنید

شاید نتوان جلوی افکار را گرفت اما می‌توان از یکسری کارها خودتان را منع کنید. او را از صفحات مجازی آنفالو کنید. اگر عکس یا پیامی از او در گوشی دارید پاک کنید. تمام اجسام و یادگاری هایی که او را به یادتان می‌آورد، از بین ببرید. عاشق زن متاهل شدن به یکباره رخ نداده. شما ذره ذره این احساس را در خود پرورش داده‎‎اید. پس بعد از پاک کردن تمام یادگاری ها و عوامل یادآورنده، حال نوبت متوقف کردن خاطرات و افکار شما در ارتباط با او می‌رسد.

6- در ارتباط با عاشق زن متاهل شدن خودتان را گول نزنید

شما در مسیر عاشق زن متاهل شدن قرار دارید. پس خودتان را گول نزنید. سعی نکنید خود را محک بزنید. پس احساسات خود را بپذیرید و در موقعیت ها و مکان های مختلف فروتن بوده و از او دوری کنید. هر چه ارتباط شما با او بیشتر باشد، عاشق زن متاهل شدن محتمل‌تر خواهد بود.

7- به دنبال اثبات خود با زن شوهردار نباشید

برخی مردان برای اثبات حس مردانگی و برتری خود به دنبال عاشق کردن زن متاهل هستند. این مردان شاید در ابتدا به دنبال هیجان و تنوع باشند. اما با ورود به این مسیر عنان از کف داده و دچار احساسات قوی می‌شوند. شما باید نیاز خود به برتری و مردانگی را بشناسید و به صورتی مناسب آن را ارضا کنید.

8- امکان عاشق زن متاهل و شوهردار شدن را بدهید

خیلی از مردان می‌گویند “دوستی شان خیلی ساده و بدون هیچ غرضی شروع شده است و بعد از مدتی هر دو این حس رو پیدا کردیم و گرنه کی دنبال عاشق زن متاهل شدن هست”. این دست توجیهات نمی‌تواند دلیل خوبی برای عاشق زن متاهل شدن باشد. شما در هر جایگاهی که باشید، باید حدود ارتباطات خود با زن شوهردار را حفظ بکنید. تخطی از این خط قرمزها قطعا سرانجام خوبی برای شما و ایشون نخواهد داشت.

9- بخشش همیشه بهتر از انتقام است

عاشق زن متاهل شدن و زن شوهردار گاه از روی احساس انزجار شما از همسر او پیش می‌آید. هر مشکلی هم که با همسر ایشون دارید، بهتره از طریق دیگری آن را حل کنید. عاشق زن شوهرداری که نسبت به همسرش تنفر دارید، می‎تواند ریشه در حس انتقام شما داشته باشد. بهتر است او را ببخشید و مساله تان را به روشی دیگر حل کنید.

10- عاشق زن متاهل شدن معنایی واحد دارد

اگر عشق و علاقه شما نسبت به زن متاهل مربوط به قبل از ازدواج اوست، باز هم در اصل موضوع فرقی نمی‌کند. او دیگر ازدواج کرده و نسبت به مردی دیگر تعهد دارد. هر اتفاقی هم که افتاده باشد، شما باید به انتخاب آن دو احترام بگذارید. پس تا حد امکان از آن ها فاصله بگیرید و برای فراموش کردن او تلاش کنید.

سخن آخر

در بیشتر موارد عاشق زن متاهل شدن به یک لحظه مربوط نمی‌شود. بلکه فرد به مرور زمان دچار علاقه شده و می‎توان از قبل آن را پیشبینی کرد. پس چه خانم و چه آقا باید نسبت به این مساله آگاهانه رفتار کرده و بدانند که مراحل خیانت به یکباره رخ نمی‌دهد. در صورتی که احساس می‌کنید عاشق زن متاهل شدن دیگر از کنترل تان خارج شده، حتما از مشاوره روانشناسی برای تصمیم گیری درست کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن یا زن شوهردار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره