رفتار با زن برادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفتار با زن برادر یکی از مسائلی است که با ازدواج برادرتان باید به آن توجه کنید. در مواردی شاید نیاز باشد که مادر به دخترش این مفاهیم را بیاموزد تا خانواده دچار تنش نشود؛ چرا که درگیری بین عروس و خواهر شوهر به سایر اعضا نیز ارتباط پیدا کرده و شرایط دشواری را برای آن‌ها نیز ایجاد می‌کند. در صورتی که از همان ابتدا رفتار درست را پیش بگیرید، هم به موفقیت ازدواج برادرتان کمک کرده‌اید و هم می‌توانید اوقات خوشی را با عضو جدید خانواده بگذرانید. برعکس با دوستی بیش از حد هم ممکن است دچار مشکلاتی بشوید، در صورتی که در این زمینه تا به حال نتوانسته‌اید عملکرد مناسبی داشته باشید، حتما از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با زن برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رفتار با زن برادر

رابطه با خانواده همسر یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در کیفیت رابطه زوجین است. ارتباط خواهر شوهر و برادر شوهر با زن برادر، اگر در مسیر درست خود قرار گیرد باعث ایجاد صمیمیت میان آن‌ها می‌شود. احترام خواهر شوهر به زن برادر، به معنای احترام به برادر است و از طرفی دیگر نیز احترام عروس به خواهر شوهر، به معنای احترام به همسر است. رفتار با زن برادر از سوی برادر شوهر نیز باید با رعایت حفظ حریم‌ها باشد.

از آنجایی که معمولا چالش‌های میان عروس و خانواده شوهر، میان عروس و خواهر شوهر است در ادامه این مطلب قصد داریم به رفتار با زن برادر از سوی خواهر شوهر بپردازیم. برای آشنایی با میزان حدود رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

رابطه صحیح خواهر شوهر و زن برادر

زن برادر عضو جدیدی در خانواده شما است. اگر در ارتباط و رفتار با زن برادرتان مشکل دارید، باید بدانید که حتما برای او نیز برقراری ارتباط با خانواده شما سخت‌تر شده است.

ممکن است در اوایل ازدواج برادرتان، همه چیز خوب پیش برود و خوب نیز بماند. اما در برخی از خانواده‌ها با توجه به تفاوت‌هایی که میان شخصیت انسان‌ها، رسم و رسوم، رفتارها و  … وجود دارد، ممکن است چالش‌هایی میان خواهر شوهر و زن برادر ایجاد گردد.

فروشگاه آرامیس

این گونه مشکلات باعث ایجاد کدورت و دوری افراد خانواده از یکدیگر می‌شود که بهتر است از ابتدا از ایجاد آن جلوگیری کنید و با زن برادرتان همان گونه رفتار کنید که دوست دارید او با شما رفتار کند. برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با خواهر شوهر کلیک کنید.

برقراری ارتباط سالم و موثر با زن برادر

قطعا هم شما و هم زن برادرتان تمایل دارید که با یکدیگر بهترین ارتباط را برقرار کنید، که حتی در برخی موارد خواهر شوهر و عروس به صمیمی‌ترین افراد در زندگی هم تبدیل می‌شوند. اما گاهی نیز شرایط آن طور که انتظار داریم، پیش نمی‌رود و به دلایل مختلفی میان خواهر شوهر و عروس اختلافاتی به وجود می‌آید.

آنچه که می‌تواند از بروز مشکل و چالش‍ها در رابطه عروس و خواهر شوهر جلوگیری کند، داشتن یک ارتباط موثر و انعطاف پذیر است. افراد باید در نظر داشته باشند که انسان‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و با هر کس باید متناسب با ویژگی‌های شخصیتی او رفتار شود. اگر این نکته در نظر گرفته شود، هیچ گونه چالشی میان شما و زن برادرتان ایجاد نخواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

ارتباط سالم و موثر چیست؟

اشاره کردیم که داشتن ارتباط موثر می‌تواند از بروز چالش‌هایی میان خواهر شوهر و زن برادر جلوگیری کند. شاید معنای ارتباط سالم و موثر برای بسیاری از افراد مبهم باشد. به همین دلیل در ادامه به ویژگی‌های یک رابطه سالم و موثر اشاره کرده‌ایم :

  • در یک ارتباط سالم و موثر هر دو طرف از هم صحبتی و بودن با یکدیگر احساس رضایت و آرامش دارند.
  • در این رابطه هیچ کدام از دو طرف سعی نمی‌کند حق دیگری را ضایع کند.
  • هر دو سرشار از احساس خوب و شور و نشاط هستند.
  • از اینکه با یکدیگر آشنا شده‌اند، خوشحال می‌باشند.
  • نسبت به هم احساس طلبکار بودن و یا بدهکار بودن ندارند.

بیشتر بخوانید :  رفع دعواهای خانوادگی

نکات کلیدی در رفتار با زن برادر

اگر شما یک یا چند برادر دارید که ازدواج کرده‌اند، باید به نکات کلیدی رفتار با زن برادر توجه داشته باشید. این نکات کلیدی باعث می‌شود تا بتوانید ارتباط سالم و موثری را با او برقرار کنید.

1- محبت بدون هیچ چشم داشتی

اگر قصد دارید به عنوان خواهر شوهر، برادرتان و همسرش را حمایت کنید، سعی کنید تا می‌توانید بدون هیچ چشم داشتی به آن‌ها محبت کنید.

مطمئن باشید محبت کردن نتیجه می‌دهد و حتی سخت‌ترین انسان‌ها با شخصیت‌های مختلف را نیز نسبت به شما مهربان می‌کند. این گونه یک رابطه دوستانه، محترمانه و صمیمانه میان خواهر شوهر و زن برادر ایجاد می‌گردد.

2- رفتار با زن برادر | عدم تبعیض میان عروس های خانواده

اگر چند برادر دارید که آن‌ها ازدواج کرده‌اند، سعی کنید میان همسران آن ها تبعیض قائل نشوید. هر چند که ممکن است به یکی از آن‌ها احساس نزدیک‌تری داشته باشید، بهتر است در حضور همه آن‌ها یک روش خاص را پیش بگیرید.

3- عدم گلایه از زن برادر در مقابل همسرش

حتی اگر از زن برادرتان دلخور هستید، نباید گله و شکایت از او را به برادرتان تحویل دهید. انتقاد کردن از زن برادر در حضور جمع نیز نتیجه مثبتی نخواهد داشت. اگر از او دلخور هستید بهتر است فقط با خودش صحبت کنید و مشکلات‌تان را میان خودتان حل کنید.

بهتر است اگر رابطه خیلی نزدیکی با زن برادرتان ندارید، خیلی در مورد مسائل خصوصی‌تان با او صحبت نکنید. اینکار باعث می‌شود رابطه شما در محدوده‌ای که تعیین می‌کنید، حفظ شود و کمتر دلخوری ایجاد گردد.

4- رفتار با زن برادر | عدم دخالت در رابطه برادر و همسرش

اگر میان برادرتان و همسرش مشکلی به وجود آمده و اختلافی ایجاد شده، بهتر است شما به عنوان خواهر شوهر دخالتی نداشته باشید.

حتی اگر برادرتان سعی داشت پیرامون اختلافش با همسرش، از شما مشورت بگیرد؛ بهتر است به او بگویید که شما نمی‌توانید در زندگی خصوصی و مشترک آن‌ها دخالتی داشته باشید.

5- آرزوی خوشبختی

سعی کنید همیشه در رفتارتان نشان دهید که خوشبختی برادرتان در کنار همسرش آرزو و خواسته شما است.

6- رفتار با زن برادر | کنار گذاشتن حسادت

قطعا برادر شما زمان بیشتری را برای همسرش اختصاص می‌دهد. ممکن است کارهایی را که در گذشته برای شما انجام می‌داده، حالا برای همسرش انجام دهد.

بنابراین سعی کنید به زن برادرتان مثل یک دوست و یا یک خواهر نگاه کنید و حسادت یا هر حس منفی را کنار بگذارید. در صورتی که مساله به دعواهای خانوادگی شد، حتما برای رفع و حل آن اقدامی کنید، برای شروع مقاله اختلافات خانوادگی را بخوانید.

چه زمانی باید از مشاورین خانواده برای رفتار با زن برادر کمک گرفت؟

خیلی اوقات دریافت مشاوره از متخصصین را پیش پا افتاده می‌‌دانیم و تا زمانی که مشکلات جدی پیش نیاید، از مشاوران راهنمایی نمی‌گیریم. در حالی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و همان طور که قبل از رانندگی نیاز به دریافت آموزش دارید، برای همسرداری و ارتباط با خانواده او نیز شما باید آموزش ببینید. تجربیات شما و دیگران درس‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما چقدر باید زمان بگذرد تا متوجه اهمیت این تجربه‌ها و گفته‌ها بشویم؟ یا واقعا چقدر گفته‌های دیگران درست هستند؟ پس توصیه می‌شود در صورتی که اطلاعات لازم را ندارید و یا با مسائلی در ارتباط با همسر و خانواده‌اش درگیر هستید، مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با زن برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره