راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن چطور ممکن است؟ وقتی این سؤال به ذهنتان می‌رسد یعنی شما و همسرتان بر سر داشتن فرزند با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اید. در اولین قدم بهتر است بدانید که فقط شما درگیر این سؤال نشده‌اید. بسیاری از زوجین هستند که بر سر بچه‌دار شدن یا نشدن با یکدیگر به اختلاف می‌خورند. مهم‌ترین دلیل آن هم این است که بسیاری از مواقع شریک زندگی شما احساس می‌کند آماده داشتن فرزند نیست. در این شرایط بسیاری از ما فکر می‌کنیم بهترین راه این است که همسرمان را گول بزنیم. اما به خاطر داشته باشید که این کار می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری داشته باشد. به همین خاطر بهتر است به‌جای آن به دنبال راه صحیح‌تری مثل صحبت کردن یا کمک گرفتن از یک مشاور خانواده برای حل اختلاف‌نظرها باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راضی کردن همسر برای بچه دار شدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : زندگی مشترک موفق

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن با توجه به صحبت های قبل ازدواج

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

داشتن فرزند یکی از مسائل مهم در زندگی همه ما است. بااین‌حال نمی‌توانید به‌تنهایی برای آن تصمیم بگیرید. اینکه چه زمانی بچه‌دار شوید یا اصلاً چند فرزند داشته باشید از آن دسته مسائلی هستند که شما و همسرتان باید باهم راجع به آن‌ها به توافق برسید. بهترین زمان برای صحبت کردن از این مسائل قبل از ازدواج است.

جلسات آشنایی قبل از ازدواج دقیقاً به همین هدف شکل می‌گیرند. شما و همسرتان باید در این جلسات راجع به هر چیزی که به زندگی مشترکتان مربوط می‌شود صحبت کنید. داشتن فرزند هم یکی از مهم‌ترین این مسائل است. به همین خاطر است که روانشناسان همیشه روی اهمیت جلسات مشاوره پیش از ازدواج تمرکز می‌کنند. این جلسات به شما کمک می‌کند به‌خوبی بدانید که راجع به چه موضوعاتی می‌بایست صحبت کنید. و اینکه چطور راجع به آن‌ها صحبت کنید تا به یک توافق واقعی برسید.

شوهرم / زنم از قبل گفته بود بچه نمی خواهم

اگر قبل ازدواج برای نداشتن بچه به توافق رسیده بودید و الان نگرش‌تان نسبت به این موضوع عوض شده، بهتر است مخالفت همسرتان را درک کنید و از او خشمگین نشوید. در عوض برای راضی کردن او و تغییر نگرش‌اش به فرزندآوری تلاش کنید. اصرار بیش از اندازه و نابه جای شما باعث سرد شدن او و مقاومت بیشترش می‌شود. در چنین زمان‌هایی برای جلوگیری از تعارض پیشنهاد می‌شود که حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

فروشگاه آرامیس

راه‌های راضی کردن همسر برای بچه‌دار شدن

 

اگر پیش از ازدواج به هر دلیلی راجع به داشتن فرزند توافق نکرده‌اید هنوز هم دیر نشده است. اگرچه کمی سخت‌تر اما می‌توانید با همسرتان راجع به آن صحبت کنید؛ و او را برای داشتن فرزند راضی کنید. بعضی از راهکارهایی که در این شرایط بهتر است از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

1- با همسرتان صحبت کنید

در یک زندگی مشترک اولین قدم برای رسیدن به هر توافقی این است که با همسرتان صحبت کنید. یک فضای آرام و مناسب برای صحبت کردن انتخاب کنید؛ به همسرتان هم بگویید که می‌خواهید راجع به موضوع مهمی با او صحبت کنید. سعی کنید در طول گفت‌وگو علاوه بر اینکه صحبت‌های خودتان را مطرح می‌کنید با حوصله به حرف‌های همسرتان هم گوش کنید.

یادتان باشد اولین اصلی که در هر گفت‌وگو باید رعایت کنید این است که به همان اندازه‌ای که حرف می‌زنید به صحبت‌های طرف مقابل هم گوش دهید و با آن‌ها همدلی کنید. اگر می‌خواهید حرف‌هایتان نتیجه مناسبی داشته باشد همسرتان باید احساس کند که شما متوجه حرف‌ها و احساسات او می‌شوید.

2- دلایل همسرتان را بشنوید و بررسی کنید

احتمالاً شما هم در زندگی مشترک شرایطی را تجربه کرده‌اید که صحبت‌هایتان به نتیجه نمی‌رسند. یکی از دلایل این موضوع آن است که در طول صحبت‌ها ما فقط حرف‌های خودمان را تکرار می‌کنیم و تلاشی برای درک کردن حرف‌های طرف مقابل انجام نمی‌دهیم. اما شاید بد نباشد کمی هم به صحبت‌های همسرتان برای بچه‌دار شدن فکر کنید و آن‌ها را بررسی کنید. چرا همسرتان نمی‌خواهد صاحب فرزند شود؟ آیا دلایل او واقعی هستند یا از چیزی ترسیده است؟ اگر احساس می‌کنید دلایل همسرتان برای بچه‌دار نشدن غیرمنطقی نیست بهتر است شما هم کمی به صحبت‌های او توجه کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله زندگی بدون بچه را هم بخوانید.

3- راضی کردن همسر برای بچه دار شدن | دلایل را فهرست کنید

همیشه وقتی مسائل در ذهن ما می‌چرخند به نظر زیاد می‌آیند؛ اما وقتی آن‌ها را روی کاغذ می‌نویسید متوجه خواهید شد که دلایلتان کمتر از چیزی هستند که در ذهنتان به نظر می‌رسد. به همین خاطر اگر می‌خواهید همسرتان را برای داشتن فرزند راضی کنید یکی از راهکارها این است که پس از شنیدن دلایل او آن‌ها را روی یک کاغذ بنویسید. کدام یک از نگرانی‌های همسرتان واقعی هستند؟ سعی کنید با کمک هم راهکاری برای آن پیدا کنید. با این کار می‌توانید تا حدودی اضطراب همسرتان از داشتن بچه را کاهش بدهید. او احساس خواهد کرد که شما برای داشتن فرزند به وی کمک می‌کنید. به‌علاوه اینکه بسیاری از نگرانی‌هایش از این طریق برطرف می‌شوند.

4- مشکلات ریشه‌ای را حل کنید

اگر احساس می‌کنید بعضی مشکلات جدی بر سر بچه‌دار شدن شما و همسرتان وجود دارد بهتر است به فکر حل کردن آن‌ها باشید. متأسفانه بعضی از زوجین تصور می‌کنند داشتن فرزند می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اما بهتر است بدانید بچه‌دار شدن اگر بدون برنامه اتفاق بیفتد می‌تواند مشکلات بیشتری برایتان ایجاد کند.

برای مثال اگر بین شما و همسرتان اختلافی وجود دارد یا حس می‌کنید آمادگی و توانایی کافی برای بچه‌دار شدن ندارید پیش از آنکه به فکر داشتن فرزند باشید این مشکلات را برطرف کنید. وقتی همسرتان ببیند این مشکلات برطرف شده یا حداقل شما برای برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنید او نیز از مخالفت‌های خود برای بچه‌دار شدن دست می‌کشد.

بیشتر بخوانید : خانواده سالم

5- راضی کردن همسر برای بچه دار شدن | در مورد داشتن یک بچه حرف بزنید

داشتن یک فرزند شما را به اندازه همان یک فرزند مشغول و پاگیر می‌کند. پس اگر نگران نرسیدن به اهداف و خواسته های خودتان هستید، می توانید یک فرزند داشته باشید. او برای تجربه احساس پدر و مادر شدن کافی است.

مشاور برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن چه کمکی می کند؟

همان‌طور که گفتیم صحبت کردن ساده‌ترین راهکار برای حل مشکلات است. اما صحبت کردن آدابی دارد که اگر آن را رعایت نکنید نه‌تنها از این روش نتیجه نمی‌گیرید بلکه مشکلات‌تان بیشتر هم می‌شوند. گاهی اوقات زوجین احساس می‌کنند حرف هم را نمی‌فهمند و در هیچ شرایطی نمی‌توانند باهم به یک نقطه مشترک برسند. اگر شما هم درگیر این مشکل شده‌اید حتما از یک مشاور خانواده برای حل اختلاف‌ها کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند راه‌های موثر صحبت کردن با طرف مقابل و همین‌طور تصمیم‌گیری و حل مسئله دونفره و صحیح را به شما آموزش دهند.

اگر راضی نشد چه کنم؟

برای راضی کردن همسر برای بچه دار شدن هر کاری لازم بود کرده اید اما نتیجه نگرفته اید. چه باید کرد؟ جدا شوم؟ زمان زیادی برای بچه دار شدن ندارم اگه بمونم فرصت بچه دار شدن از دست میدم!

در مورد تعداد فرزندان اگر چه حد وسطی وجود دارد. اما در مورد داشتن یا نداشتن آن نمی‌توان حد وسط را گرفت. از طرفی نداشتن فرزند برای شما اهمیت زیادی دارد. پس باید بین داشتن بچه و ادامه رابطه یکی را انتخاب کنید.

روانشناسان مجموعه ذهن نو به شما در مورد تصمیم گیری در این باره مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

راه آخر آیا او را گول بزنم؟

شاید به جای بحث و جدل های طولانی درباره راضی کردن همسر برای بچه دار شدن به نظرتان گول زدن او راحت تر به نظر بیاید. اما پیامدهای این کار می دانید چیست؟

شاید با خود بگویید با دیدن بچه حس پدرانه یا مادرانه به او دست خواهد داد. اما این فقط یک روی سکه است. احتمال نپذیرفت مسئولیت فرزند به همان اندازه زیاد است.

حتی اگر این رابطه ادامه یابد، عدم پذیرش اولیه او نه تنها پدر یا مادر بدی از او خواهد ساخت؛ بلکه ازدواج تان را هم می‌تواند به نابودی بکشد.

پس اگر بر سر چیزی توافق ندارید، هرگز همسرتان را در کار انجام شده قرار ندهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راضی کردن همسر برای بچه دار شدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

همسرم بدون داشتن دلیل با بچه‌دار شدن مخالفت می‌کند. چطور می‌توانم او را راضی کنم؟

در درجه اول با او صحبت کنید و از احساس و خواسته خود بگویید. به این نکته نیز دقت داشته باشید که مخالفت‌ها در بسیاری از مواقع بی‌دلیل نیستند و شاید همسرتان نمی‌تواند دلیل خود را به‌درستی برای شما بیان کند. بهتر است تلاش کنید تا متوجه دلایل و ترس‌های او از این موضوع بشوید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره