چطور زن بگیرم ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چطور زن بگیرم ، ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از آقایان وجود داشته باشد. انتخاب همسر و تشکیل زندگی مشترک، مهم‌ترین اقدامی است که فرد در زندگی خود انجام می‌دهد. اگر مردی در انتخاب زن و شریک دائمی برای زندگی زناشویی به درستی عمل نکند، ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه باشد. البته برعکس این حالت نیز وجود دارد و در صورتی که فرد شخص مناسبی را برای زندگی مشترک انتخاب کند، می تواند ازدواج موفق را تجربه کند.

بنابراین با توجه به اهمیت بسیار بالای این انتخاب سرنوشت ساز، افراد باید ملاک و معیارهایی را برای زندگی خود در نظر بگیرند و مطابق با آن ها همسر خود را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به مواردی در که انتخاب همسر بسیار مهم است، اشاره کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور زن بگیرم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره قبل از ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چطور زن بگیرم؟

از مشکلات بسیاری از دختران و پسران این است که نمی‌دانند چگونه باید شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب کنند.

ازدواج بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاق زندگی هر انسانی است و در صورتی که شخص مورد نظر به درستی انتخاب شود، می‌تواند زمینه تکامل مادی و معنوی افراد خانواده را فراهم کند.

کسانی که شریک زندگی خود را با ملاک و معیارهایی در این زمینه دارند، انتخاب نمی‌کنند؛ اغلب با شکست در ازدواج مواجه هستند.

فروشگاه آرامیس

شکست در ازدواج می‌تواند زمینه ساز ناامیدی، سرخوردگی، دلسردی، اضطراب و بسیاری از مشکلات روحی و روانی شود.

اگر شما نیز از آن دسته از آقایان هستید که سوال ” چطور زن بگیرم ” در ذهن شما می‌باشد باید قبل از انتخاب همسر، مهارت خودشناسی را کسب کنید. مهارت خودشناسی به این معنی است که نسبت به ویژگی‌های اخلاقی، شخصیتی، استعدادها، توانمندی‌ها، سلایق، علایق، ضعف‌‌ها و کاستی‌‌های خود آگاهی داشته باشید تا بدانید مطابق با آن‌ها چه انتظاراتی از همسر آینده خود دارید. برای اطلاع از راه های پیشنهاد دوستی به دختر کلیک کنید.

چطور زن بگیرم | راه های آشنایی با همسر

زمانی که شما اهداف خود را از ازدواج تعیین کردید و به مرحله از خود شناسی نیز رسیدید که حالا می دانید چه انتظاراتی از همسر آینده تان دارید، می توانید شخص مورد نظر را برای ازدواج پیدا کنید.

راه‌های مختلفی برای آشنایی با شخص مورد نظرتان وجود دارد. می‌توانید از طریق مشورت با خانواده‌تان، بزرگان فامیل، پرس و جو از دوستان و آشنایان‌تان، از طریق محل کار، محل تحصیل و … او را انتخاب کنید. برای آشنایی با شرایط و نحوه دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

پس از آشنایی با همسرتان دوران نامزدی را طی خواهید کرد که این دوران زمان بسیار مناسبی برای شناخت همدیگر می‌باشد. سعی کنید در دوران نامزدی همدیگر را همان گونه که هستید، بشناسید. البته باید اشاره کنیم که در بدبینانه‌ترین حالت اگر شما در دوران نامزدی از فرد مورد نظر، رضایت کافی نداشتید می‌توانید قبل از ازدواج از او جدا شوید.

بیشتر بخوانید : چطور دوست دختر پیدا کنیم

چرا زن گرفتن اهمیت دارد؟

در زندگی امروزی، خانواده‌ها حق بیشتری برای انتخاب همسر به فرزندان خود می‌دهند. واقعیتی که وجود دارد این است که شرایط و موقعیت‌های مختلف در زندگی، این امکان را به فرد می‌دهد تا همسر مورد علاقه و شریک زندگی‌اش را انتخاب کند.

بهتر است زمانی که تصمیم بر ازدواج گرفته‌اید، با الهام گیری از فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه را کنار بگذارید و سعی کنید با عقل و منطق همسرتان را انتخاب کنید. بهتر آن که ابتدا عاقلانه همسرتان را انتخاب کنید و سپس عاشق او شوید.

اگر ابتدا عاشق شوید و همه چیز را از نگاه عشق ببینید، ممکن است بعد از ازدواج متوجه شوید، کسی که انتخاب کرده‌اید مناسب شما نبوده است و همین مساله می‌تواند باعث ایجاد زمینه جدایی و شکست عاطفی شود.

آقایان چطور همسر خود را انتخاب می‌کنند؟

معمولا خانم‌ها برای انتخاب همسر آینده خود، سعی می‌کنند لیستی از معیارهایی که از فرد مقابل خود انتظار دارند، تهیه کنند.

آقایانی هم که همواره با چالش چطور زن بگیرم مواجه هستند می‌توانند لیستی از ملاک‌ها و معیارهایی که از انتخاب همسرشان دارند را تهیه کنند.

اگر فرد مورد علاقه تان را انتخاب کرده‌اید و او با ملاک‌های شما همخوانی دارد، سعی کنید شجاعانه جلو بروید. یکی از چالش‌هایی که برای آقایان وجود دارد، ترس از پذیرفته نشدن است. ولی لازم است بدانید که اگر در انتخاب همسر آینده‌تان مطمئن هستید، ارزشش را دارد، چند بار جواب منفی نیز بشنوید. گاهی رد کردن دختران با دلایل مختلفی انجام می‌شود و برخی تمایل دارند با رد کردن طرف مقابل میزان جدیت او را بسنجند.

پیشنهاد می‌شود مقاله عشق دختر همسایه را بخوانید.

مراحلی که در همسریابی باید دقت کنید

مراحلی زن گرفتن چیست

بهتر است آقایان در انتخاب همسر خود و در پاسخ به چطور زن بگیرم به اهمیت شکل دهی یک ازدواج موفق توجه کنند. برای این منظور حتما به مراحل زیر توجه کنید.

  • شناخت خود (خودشناسی) و مشخص کردن اهداف از ازدواج
  • در نظر گرفتن ملاک و معیارهای ازدواج
  • انتخاب همسر متناسب با ویژگی‌ها و شرایط زندگی خود شامل سن، قد، ظاهر، تحصیلات، تفاوت‌های طبقاتی، ارزش‌ها و …
  • در نظر گرفتن ملاک و معیارهای ازدواج
  • پیدا کردن شخص مورد نظر با وسیع‌تر کردن دایره ارتباطات
  • تصمیم‌گیری قطعی برای ازدواج با عقل و منطق و نه صرفا فقط عشق و تجربه احساسات رمانتیک
  • ایجاد فرصتی برای شناخت بیشتر طرف مقابل
  • کنار هم قرار دادن تمامی اتفاقات و شرایط مختلف، مشورت با خانواده‌ها و تصمیم‌گیری نهایی
بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

بر چه اساسی زن بگیرم ؟

پسری که به دنبال این است که با شخص مناسبی ازدواج کند، باید به برخی مسائل نیز توجه داشته باشد، تا در نهایت بتواند ازدواج موفقی را تجربه کند. برای انتخاب همسر در نظر گرفتن دو دسته از معیارهای اصلی و فرعی بسیار حائز اهمیت است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

چطور زن بگیرم ؟ معیارهای اصلی

معیارهای اصلی و کلیدی برای شروع یک زندگی مشترک موفق لازم و ضروری است. از مهم‌ترین معیارهای اصلی در انتخاب همسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تدین : سعی کنید با فردی ازدواج کنید که ارزش‌های مشابهی با شما داشته باشد. بنابراین بهتر است به مسئله تدین دقت داشته باشید.
  •  اخلاق نیک : فرد مورد نظر شما باید دارای صفات و ویژگی‌های اخلاقی پسندیده شامل خوش‌خلقی، حق‌ پذیری، صبر، تواضع، راست‌گویی، خوش‌بینی، وقار و متانت، مهربانی، گذشت، ادب، نرم‌خویی، وفاداری، سخاوت و .. باشد. این همسر ضمن اینکه زندگی خوبی با شما می‌سازد، می‌تواند فرزندانتان را نیز به خوبی تربیت کند.
  • توجه به اختلاف طبقاتی : منظور از اختلاف طبقاتی یعنی توجه به شهرت، ثروت و موقعیت اجتماعی خانواده همسر می‌باشد. سعی کنید فردی را انتخاب کنید که از تمامی جنبه‌ها با شما هم سطح باشد.
  • سلامت جسمی و روانی : برخی نقص‌ها و بیماری‌ها می‌تواند در آینده در زندگی مشترک مشکل ساز شود. بهتر است همسری را انتخاب کنید که از نظر جسمی و روانی سالم است (البته لازم است اشاره کنیم که ازدواج با عشق و با فردی که دارای بیماری جسمی است، موضوع دیگری می باشد).

پیشنهاد می‌شود که مقاله عشق به دختر همسایه را بخوانید.

چطور زن بگیرم ؟ معیارهای فرعی

برخی دیگر از معیارهای ازدواج جزو معیارهای اصلی نیستند ولی بهتر است فرد برای انتخاب همسر ایده آل خود، به آن‌ها توجه کند. در نظر گرفتن معیارهای فرعی ازدواج نیز در نهایت باعث کمتر شدن اختلافات در زندگی مشترک می‌شود.

البته ناگفته نماند میان هیچ زوجی هماهنگی و تناسب صددرصد وجود ندارد اما بهتر است افراد فردی را برای ازدواج انتخاب کنند که با هم نقاط مشترک بسیاری داشته باشند.

  • تناسب در زیبایی : بهتر است طرفین از نظر زیبایی ظاهری هم سطح باشند.
  • تناسب سنی : فاصله سنی در ازدواج باید متناسب باشد. تعریف دقیقی از تفاوت سنی زن و شوهر در رابطه زناشویی وجود ندارد اما توصیه می‌شود میان زوجین حداقل 4 و حداکثر 7 سال فاصله سنی وجود داشته باشد.
  • جسمی و جنسی : بهتر است زن و شوهر از نظر جسمی شامل قد و وزن با یکدیگر تناسب داشته باشند و قبل از ازدواج نیز در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت کنند تا پس از ازدواج مشکلی ایجاد نگردد.
  • تناسب اقتصادی: داشتن تناسب مالی میان خانواده‌ها از بروز بسیاری از چالش‌ها پس از ازدواج جلوگیری می‌کند.
  • متناسب بودن وضعیت تحصیلی: تحصیلات تضمین‌کننده یک ازدواج موفق نیست، اما از آنجایی که تفکر افراد تحصیل‌کرده تفکرات متفاوتی است، بهتر است افراد فردی را برای زندگی مشترک انتخاب کنند که با آن‌ها در یک سطح تحصیلی باشند.
  • تناسب فرهنگی و اجتماعی: انسان‌ها متناسب با فرهنگی که در آن رشد و تربیت یافته‌اند، عمل می‌کنند. بنابراین داشتن تناسب فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور زن بگیرم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره قبل از ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره