همسرداری برای آقایان | 11 اصلی که مردان باید در همسرداری رعایت کنند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همسرداری برای آقایان شاید از آن دسته مسائلی باشد که کمتر به آن توجه می‌کنیم. بسیاری از ما فکر می‌کنیم مراقبت از زندگی تنها بر عهده زنان است. و آن‌ها هستند که وظیفه شوهرداری یا بچه‌داری را باید به بهترین شکل انجام بدهند. اما بهتر است بدانید برای داشتن یک زندگی موفق و شاد زن و مرد هر دو باید به نیازها و خواسته‌های یکدیگر توجه کنند و برای پیشرفت و رضایت یکدیگر تلاش نمایند.

اما این موضوعی است که بسیاری از آقایان در آن ضعف دارند. به همین خاطر یادگیری راه‌های همسرداری برای آقایان یکی از موضوعات مهمی است که برای موفقیت در زندگی باید به آن توجه کنید. اگر احساس می‌کنید نمی‌دانید چطور به همسر خود کمک کنید و شرایط را برای رضایت او فراهم کنید بهتر است در این زمینه مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرداری برای آقایان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

روش‌های همسرداری برای آقایان

روش های همسرداری برای آقایان

کمتر کسی به همسرداری برای آقایان اهمیت می دهد. به باور عموم این زنان هستند که باید در درمورد خانه داری و شوهرداری آموزش ببینند. این دیدگاه در واقع نوعی نگاه مردسالانه است که در سال های اخیر دچار تحولات زیادی شده است. طبق مطالعات و بررسی پرونده های خانواده ها، نیاز به آموزش همسرداری برای آقایان نیز ضرورت پیدا کرده است. از این رو در جلسات مشاوره، همسرداری برای آقایان نیز آموزش داده می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

1️⃣ به نیازهای همسرتان توجه داشته باشید

اولین قدم برای مراقبت از همسرتان این است که نیازهای او را بشناسید و به آن‌ها جواب بدهید. زن‌ها معمولاً به حمایت و توجه نیاز دارند. در کنار این نیازها همسر شما ممکن است با توجه به شرایط زندگی خود نیازهای دیگری هم داشته باشد. اگر می‌خواهید به‌خوبی از همسرتان مراقبت کنید در درجه اول باید بدانید او چه نیازهایی دارد. می‌توانید راجع به این موضوع از خود او سؤال کنید و خواسته‌هایش را بشناسید. در کنار این کار بهتر است با مطالعه کتاب و کمک گرفتن از مشاورین خانواده اطلاعات خود را راجع به نیازها و ویژگی‌های جنس مخالف افزایش دهید.

2️⃣ همسرداری برای آقایان | محبت کلامی و غیرکلامی

محبت یکی از بزرگ‌ترین نیازهای هرکدام از ماست. همه ما احتیاج داریم محبت و مراقبت را از طرف همسرمان دریافت کنیم. بااین‌حال بسیاری از آقایان فکر می‌کنند نباید محبت خود را به‌صورت کلامی نشان بدهند؛ و از این کار خجالت می‌کشند یا آن را دور از منش مردانه می‌دانند. اما باید بدانید یکی از نیازهای مهم زنان این است که محبت را در رفتار شما ببینند و به‌خصوص کلام محبت‌آمیز را بشنوند. برای مثال می‌توانید از هدیه‌های کوچک، پیام‌های عاشقانه و یا کمک کردن در کارهای خانه شروع کنید.

3️⃣ از همسرتان نخواهید تغییر کند

تفاوت در همسرداری برای آقایان یکی از ویژگی‌های همه زوجین است. اما آنچه اهمیت دارد این است که چطور با این تفاوت‌ها کنار بیاییم. مردان موفق معمولاً همسرشان را همان‌گونه که هست می‌پذیرند. وقتی شما به همسرتان این اطمینان را بدهید که همیشه برایتان دوست‌داشتنی و قابل ارزش است اعتمادبه‌نفس او را افزایش خواهید داد. اما اگر دائماً از او بخواهید رفتارهایش را تغییر بدهد یا از کارهای او ایراد بگیرید به‌تدریج همسرتان اعتمادبه‌نفس و باور به توانایی‌های خود را از دست می‌دهد.

توصیه می شود درباره زندگی مشترک موفق نیز بخوانید.

4️⃣ همسرداری برای آقایان | اجازه پیشرفت به همسرتان بدهید

تحقیقات نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زوجین موفق این است که برای پیشرفت یکدیگر تلاش می‌کنند. به همین خاطر اگر شما هم می‌خواهید راه‌های همسرداری برای آقایان و مردان را یاد بگیرید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید.

سعی کنید استعدادها و توانایی‌های همسرتان را پیدا کنید و به او برای پرورش دادن آن‌ها کمک کنید. این کارتان علاوه بر اینکه باعث می‌شود زندگی‌تان سطح بالاتری پیدا کند این احساس را در همسرتان ایجاد می‌کند که شما به او علاقه دارید و پیشرفت و آینده‌اش برایتان اهمیت دارد. این موضوع می‌تواند علاقه همسرتان به شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

استفاده از این نکات همسرداری برای آقایان به طور کلی بیان شده است. بنابراین شما در استفاده از آن ها باید به خصوصیات همسرتان هم توجه بکنید. حتی برخی از آن ها همیشه نتیجه یکسانی ندارد. پس باید هوشمندانه رفتار بکنید.

5️⃣ صرف زمان‌هایی به‌عنوان اوقات فراغت

بسیاری از خانم‌ها آن‌قدر درگیر کارهای خانه می‌شوند که دیگر هیچ زمانی برای خودشان باقی نمی‌گذارند. این شرایط باعث می‌شود همسر شما دیر یا زود خودش را فراموش کند و دیگر خبری از آن نشاط و شادابی روزهای اول در او پیدا نمی‌کنید؛ یا حتی ممکن است به‌مرورزمان نشانه‌های افسردگی در همسر شما بروز پیدا کند. برای جلوگیری از این شرایط بهتر است در طول هفته زمان‌هایی را به تفریح و اوقات فراغت اختصاص بدهید. برای اینکه همسرتان بتواند چنین وقتی برای خودش داشته باشد شاید بهتر باشد در مورد همسرداری برای آقایان در کارهای خانه تا حدودی به او کمک کنید.

6️⃣ همسرداری برای آقایان | اجازه بدهید گاهی تنها باشد

زنان هم به‌اندازه مردان نیاز دارند گاهی اوقات تنها باشند. شاید همسرتان بخواهد زمان‌هایی را برای خودش داشته باشد و یا اوقات فراغت خود را با دوستانش بگذراند. بهترین کار این است که در این مواقع با همسرتان مخالفت نکنید. بسیاری از آقایان به‌اشتباه تصور می‌کنند که پس از ازدواج همسرشان باید همیشه در کنار آن‌ها باشد. ولی واقعیت این است که شما و همسرتان تنها بخشی از زندگی یکدیگر هستید و زندگی هرکدام از شما باید ابعاد دیگری هم داشته باشد.

درنتیجه اگر می‌خواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید به این موضوع دقت داشته باشید که هم خودتان و هم طرف مقابل نیاز دارید زمان‌هایی را برای خودتان داشته باشید.

7️⃣ به همسرتان کمک کنید

یکی از نکات مهم همسرداری برای آقایان این است که در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. هرگز این تصور را نداشته باشید که وظایف خانه تماماً مربوط به زنان است و شما فقط می‌بایست کارهای بیرون از خانه را انجام دهید. اینکه شما در کارها به همسرتان کمک کنید درواقع نوعی از ابراز محبت و توجه شما به او است؛ که می‌تواند کیفیت رابطه عاطفی‌تان را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

8️⃣ همسرداری برای آقایان | احترام‌ها را سر جایش نگه دارید

هرگز به همسرتان یا خانواده او بی‌احترامی نکنید. یا هرگز رفتارهایی مثل ضرب و شتم و خیانت نداشته باشید. شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته همسرداری برای آقایان این است که باید همیشه حرمت‌ها را سر جای خودشان نگه دارید. درواقع یکی از نیازهای اساسی زنان احترام است.

هنگامی‌که شما احترام‌ها را از بین می‌برید آسیب جدی به رابطه وارد می‌کنید. به همین خاطر سعی کنید همیشه از زخم‌زبان‌های کلامی یا بدرفتاری چه با همسر و چه با خانواده او اجتناب کنید. برای این کار بهتر است مواقع عصبانیت زمانی را تنها باشید. اگر احساس می‌کنید کنترل خشم برای‌تان دشوار است بهتر است در این مورد از مشاور کمک بگیرید.

9️⃣ تعریف از زنان دیگر

تعریف از زنان دیگر یکی از کارهایی است که بسیاری از آقایان انجام می‌دهند اما از اصول همسرداری برای آقایان نیست. گاهی اوقات برای تحریک حس حسادت همسر و گاهی اوقات برای اینکه می‌خواهیم سلیقه‌مان را به همسرمان نشان بدهیم در حضور او از زنان دیگر تعریف می‌کنیم. اما حواستان باشد که این رفتار شما تقریباً همیشه باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان می‌شود.

گاهی اوقات آن‌ها فکر می‌کنند شما به فکر خیانت هستید! یا ممکن است اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند. به همین خاطر اگر می‌خواهید شوهر خوبی برای همسرتان باشید این کار را کنار بگذارید. به‌جای آن سعی کنید همیشه به همسرتان نشان دهید که ازنظر شما هیچ‌کس قابل‌مقایسه با او نیست.

برای آشنایی کامل با ویژگی های خانواده سالم کلیک کنید.

? همسرداری برای آقایان | خانم را به رابطه جنسی مجبور نکنید

زنان برخلاف مردان برای برقراری رابطه جنسی نیاز به زمان دارند. به‌علاوه بسیاری از مواقع تغییرات هورمونی مربوط به عادت ماهانه یا بارداری باعث می‌شود آن‌ها تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. در شرایطی که احساس می‌کنید همسرتان میلی به برقراری رابطه ندارد هرگز او را برای داشتن چنین رابطه‌ای مجبور نکنید. این کار شما می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای همسرتان به همراه داشته باشد. اما اگر احساس می‌کنید پای یک مشکل جنسی در میان است بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با سایر نکات همسرداری کلیک کنید.

⏸️کنارآمدن با گذشته

یکی دیگر از اصول همسرداری برای آقایان، کنارآمدن با گذشته خود و یا همسر است. برخی از مردان در این مورد بسیار حساس شده و از این رو مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد می‌کنند. اما فراموش نکنید که تا جایی که گذشته همسر تاثیری در آینده نداشته باشد؛ نیازی به جستجو و کنجکاوی در این مورد نیست.

1️⃣2️⃣رفت وآمد با خانواده ها

بهتر است در زمینه همسرداری برای آقایان، به رفت و آمد با خانواده های یکدیگر نیز بپردازید. در واقع بسیاری از مردان بعد از ازدواج معاشرت با خانواده همسر را محدود می‌کنند. اما اینکار درست نبوده و زنان را منزوی و ناراحت می‌کنند. آنان نیاز دارند تا خانواده خود را ملاقات کرده و حتی در مواردی از آنان کمک و مشورت بگیرند.

فواید همسرداری برای آقایان

فواید همسرداری برای آقایان

یادگیری و یا حتی به کار گیری همسرداری برای آقایان، فواید زیادی دارد. در واقع از این طریق آنان می‌توانند ارتباط بهتری با همسر خود پیدا کرده و حتی خود آرامش بیشتری در زندگی مشترک تجربه کنند. وقتی مردان از این روش ها استفاده کنند؛ می‌توانند از طرف مقابل خود نیز چنین انتظاری را داشته باشند.

نتایج غیرقابل انتظار در زمینه همسر داری برای آقایان

برخی از مردان با وجود انجام تمام این کارها برای همسرداری در آقایان، بازهم رابطه زناشویی مطلوبی ندارند. این نشان دهنده تلاش نکردن همسر و یا تمایل نداشتن او به ادامه رابطه است. حتی گاهی می‌تواند نشان دهنده کافی نبودن و یا اشتباه بودن روش ها باشد. از این رو بهتر است افراد در این زمینه با یکدیگر صحبت کرده و حتما از یک مشاور زوج کمک بگیرند.

اهمیت همسرداری برای آقایان و مشاوره

همسرداری برای آقایان موضوعی نیست که بخواهیم ساده از کنار آن عبور کنیم. اگر روش‌های همسرداری و مراقبت کردن از طرف مقابل را به‌خوبی بلد باشید می‌توانید زندگی خانوادگی گرم و موفقی درست کنید.

و برعکس اگر راه‌های همسرداری را بلد نباشید خیلی زود درگیر مشکلات بسیاری در زندگی خواهید شد. اگر احساس می‌کنید در این زمینه دچار ضعیف هستید بهترین راه کمک گرفتن از یک مشاور خانواده است. مشاورین با شناختی که از هر دو جنس دارند به‌خوبی می‌توانند نیازهای همسرتان و همین‌طور راه‌های برآورده کردن آن را به شما آموزش دهند. به‌علاوه اگر مشکلی در زندگی زناشویی شما وجود داشته باشد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاور خانواده این مشکل را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرداری برای آقایان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

به‌عنوان یک آقا چطور می‌توانم به همسرم نشان بدهم که او را دوست دارم؟

مهم‌ترین کار این است که به‌صورت کلامی محبت خود را به او نشان بدهید. بااین‌حال کمک کردن در کارهای منزل، اهمیت دادن به پیشرفت همسرتان و همین‌طور در نظر گرفتن زمان‌هایی به‌عنوان اوقات فراغت بسیار مهم هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره