احترام به مادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

احترام به مادر یکی از موضوعاتی است که برای همه ما جنبه حیاتی دارد. مادر و پدرها را می‌توان یکی از عزیزترین دارایی‌های هر فرد دانست. آن‌ها بدون هیچ منتی همیشه برای خوشحالی ما تلاش می‌کنند. شاید احترام به مادر و پدر را بتوانیم ساده‌ترین کاری بدانیم که از دست ما برای آن‌ها برمی‌آید. احترام گذاشتن به مادر علاوه بر اینکه باعث خوشحالی و رضایت او می‌شود مزیت‌های بسیار دیگری هم دارد. برای مثال وجود احترام در خانه باعث می‌شود که شما خانواده سالم‌تری داشته باشید.

با همه این‌ها بعضی از ما نمی‌دانیم که چطور می‌توانیم به مادر احترام بگذاریم و از چه راه‌هایی به او نشان بدهیم که قدر زحماتش را می‌دانیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم راهکارهای مهم برای احترام به مادر را باهم بررسی کنیم. اگر احساس می‌کنید رابطه شما و مادرتان دچار مشکل شده و نمی‌دانید چطور باید این شرایط را حل کنید بهتر است از مشاوره خانواده بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احترام به مادر می توانید در هر ساعت از روز برای دریافت مشاوره افسردگی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

احترام به مادر چیست؟

احترام به مادر چیست؟

احترام به مادر در هر فرهنگ، فرقه و دینی ضرورت دارد. همه انسان ها در کره خاکی باید به والدین خود احترام بگذارند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه ضرورتی وجود داد؟ در صورتی که مادر هیچ زحمتی برای ما نکشیده است! اینکه همه مادران خوب و شایسته نیستند قابل قبول است. اما این موضوع که مادر 9 ماه از جان خود به شما داده است قابل قبول نیست؟ 

پدر و مادر برای رشد فرزندان خود بسیار تلاش می‌کنند و احترام به آنها از واجبات است. احترام به مادر به دلیل زحمات بی دریغ او می‌باشد و بهتر است که حداقل مسئولیت این مورد را بر عهده بگیرید. در این مقاله راجع به ضرورت و راهکارهایی جهت احترام به مادر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چرا احترام به مادر ضروری است؟

احترام به مادر به‌ غیر از اینکه باعث خوشحالی و رضایت آن‌ها می‌شود پیامدهای مثبت دیگری هم دارد. ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

? داشتن خانواده سالم

یکی از ویژگی‌های خانواده سالم این است که اعضای آن به یکدیگر احترام می‌گذارند. بی‌احترامی کردن و توجه نداشتن به زحمات یکدیگر در فضای خانواده می‌تواند باعث دلسردی اعضا از یکدیگر باشد و شاید احساس کنید اعضای خانواده‌تان شما را دوست ندارند. اما وقتی احترام در روابط شما حکم‌فرما باشد. طبیعتاً مادرتان هم به انجام کارها دلگرم‌تر خواهد بود و این باعث می‌شود تا به‌طورکلی فضای خانوادگی سالم‌تری را تجربه کنید. بنابراین احترام به مادر برای داشتم خانواده ای سالم، ضروری است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های یک خانواده موفق کلیک کنید. 

? یادگیری فرزندان

از دیگر ضرورت احترام به مادر، یادگیری فرزندان است. فرزندان شما بیش از آنکه از حرف‌های‌تان یاد بگیرند به رفتارهای شما نگاه می‌کنند. به همین خاطر اگر می‌خواهید آن‌ها با شما ارتباط مناسبی داشته باشند بهتر است که شما نیز با مادر خود با احترام رفتار کنید. این کار شما باعث می‌شود تا فرزندان‌تان نیز صحبت کردن با احترام و برخورد صحیح را یاد بگیرند.

? سلامت روان

سلامت روان خانواده با احترام به مادر تامین می‌شود. وقتی با احترام با مادرتان برخورد می‌کنید هر دو شما احساس می‌کنید کسی را دارید که دوست‌تان دارد و می‌توانید در شرایط سخت از او کمک بگیرید. حتی تصور این شرایط می‌تواند تأثیر بسیاری روی سلامت روان شما و همین‌طور مادرتان داشته باشد.

راهکارهایی برای احترام به مادر

راهکارهایی برای احترام به مادر

اگر روش احترام به مادر را نمی‌دانید؛ باید با اصول رفتاری آشنا شوید. برای احترام به مادر راهکارهایی وجود دارد که به شدت این روند را بهبود می‌دهد. در این بخش مقاله به این راهکارها اشاره کرده ایم.

➰ سخن گفتن مناسب

اولین موضوعی که برای احترام به مادر باید رعایت کنید این است که در حرف زدن با مادرتان به اندازه کافی دقت کنید. صدا نزدن مادران به اسم یا با کلمات نامناسب یکی از این نکات است. به‌غیراز آن وقتی با مادرتان مخالف هستید نیز سعی کنید مخالفت خود را با دلیل و منطق و همین‌طور با لحنی مناسب بیان کنید.

➰ از مادرتان تشکر کنید

تشکر کردن از مادر به خاطر زحمت‌هایی که می‌کشد یکی دیگر از راه‌های احترام به مادر است. شما با این کارتان به او نشان می‌دهید که متوجه ازخودگذشتگی‌ها و تلاش‌هایش هستید. این کار باعث می‌شود مادرتان نیز به انجام کارها دلگرم‌تر باشد.

➰ برای آشتی پیش‌قدم باشید

احترام به مادر به منظور پیش قدم شدن برای آشتی است. اختلاف و دلخوری در هر خانواده‌ای پیش خواهد آمد و شما نمی‌توانید از آن اجتناب کنید. بااین‌حال اینکه چطور به اختلاف خود پایان می‌دهید اهمیت بسیاری دارد. در رابطه میان شما و مادرتان سعی کنید همیشه برای آشتی و حل کردن اختلاف‌ها پیش‌قدم باشید. حتی اگر حق با شما باشد باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که پیش‌قدم شدن برای آشتی و از بین بردن اختلاف احترامی است که شما برای جایگاه و مقام مادر قائل می‌شوید.

➰ شنونده خوبی باشید

برای احترام به مادر باید شنونده خوبی باشید. هنگامی‌که مادرتان از موضوعی صحبت می‌کند با دقت به صحبت‌های او گوش کنید. سعی کنید همیشه در طول روز زمانی را برای صحبت کردن با مادر و شنیدن درد و دل‌های او اختصاص بدهید. شاید بسیاری از مواقع صحبت‌های مادرتان به نظر ساده یا پیش‌پاافتاده باشند. بااین‌حال اجازه بدهید مادرتان احساس کند کسی را دارد که می‌تواند با او صحبت کند.

➰ راهکارهای دیگر جهت احترام به مادر

▪ رفتار خوبی با آنها داشته باشید. 

▪ بعد ار مرگ آنها بدهی و تعهداتشان را ادا کنید. 

▪قبل از درخواست چیز های مختلف، خواسته آنها را برآورده کنید. 

▪ با احترام در حضور آنها بنشینید. 

▪ آنها را به اسم صدا نزنید. 

▪ در همه حال متشکر باشید. 

▪در حد توان خود به آنها کمک کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید. 

سختی احترام به مادر در کنار خشم از او

گاهی اوقات هم پیش می‌آید که احساس می‌کنید مادرتان آن‌قدرها که باید دوستتان نداشته است. یا شاید خاطره تلخی از او دارید که باعث می‌شود نتوانید با احترام به مادر و محبت با او برخورد کنید. گاهی اوقات و از زبان بعضی‌ها شنیده می‌شود که به هر دلیلی فکر می‌کنند وظیفه‌ای برای احترام گذاشتن به مادر ندارند. هنگامی‌که درگیر این احساسات می‌شوید سعی کنید به‌جای احترام نگذاشتن یا بی‌احترامی کردن راهکارهای دیگری را امتحان کنید.

برای مثال خودتان را جای مادرتان بگذارید؛ همه شرایط را در نظر بگیرید و با خود به این سؤال پاسخ بدهید که واقعاً اگر به‌جای او بودید چه می‌کردید. این نکته را به خاطر داشته باشید که انسان‌ها همگی مانند هم نیستند. اینکه مادرتان به هر دلیلی در زمانی نتوانسته خواسته شما را برآورده کند دلیل خوبی برای احترام نگذاشتن به او نیست. تا جایی که می‌توانید سعی کنید با مادرتان صحبت کنید و از این راه مشکلات را حل کنید. در این شرایط احترام به مادر به سبک بهتری صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک به پدر و مادر کلیک کنید. 

احترام به مادر و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات می‌دانیم که باید احترام به مادر صورت بگیرد اما نمی‌توانیم؛ خاطرات تلخی که از او داریم یا حتی اختلاف‌سلیقه‌ای که باهم داریم می‌توانند دلیلی باشند برای اینکه میان شما و مادرتان دلخوری‌های بسیاری پیش بیاید. طبیعتاً در شرایط دلخوری و ناراحتی رابطه میان شما و مادرتان هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و شاید نتوانید آن‌قدری که باید به او احترام بگذارید.

این وضعیت خیلی اوقات باعث می‌شود که شما تعارض سختی را تجربه کنید. برای مثال درعین‌حال که از دست مادرتان عصبانی هستید اما به خاطرعدم احترام به مادر، احساس ناراحتی و عذاب وجدان می‌کنید. در این شرایط بهتر است برای برطرف کردن مشکلات از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی شما و مادرتان بهترین راه‌ را برای داشتن یک ارتباط سالم به شما آموزش می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلب رضایت والدین کلیک کنید. 

کلام آخر

در این مقاله راجع به احترام به مادر صحبت شد. در کنار همه این موضوعات؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان فرزند زمان بیشتری برای زندگی دارید. و همین طور والدین تجربه های بیشتری از شما دارند. اگر گاهی از شما درخواست می‌شود که برخی از کارها را انجام ندهید؛ به صورت منطقی فکر کنید. اغلب ما در نهایت به حرف پدر و مادر خود خواهیم رسید. اگر به دلیل تندخویی یا اذیت های دیگر راهکارهای احترام به مادر را بلد نیستید؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احترام به مادر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

 چرا وقتی مادرم با من بدرفتاری می‌کند باید به او احترام بگذارم؟

احترام گذاشتن شما به مادرتان باعث می‌شود که دیگران هم به شما احترام بگذارند. اما اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید نسبت به مادرتان احساس خوبی داشته باشید بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره