زن قدرنشناس ، ناسپاس و ناشکر | برخورد با زنان ناسپاس

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زنان قدرنشناس رفتار درستی با همسران خود نداشته و به طور کلی به آنان بی‌توجه هستند. این نوع ناسپاسی ها خیلی اوقات بعد از گذشت زمان از ازدواج رخ می‌دهد. اما این موضوع می‌تواند دغدغه مردان در هر برهه ای از ازدواج نیز باشد. برخی از زنان در محیط خانه و یا جمع‌های خانوادگی و دوستانه از همسر و زندگی خود شکایت دارند. لازم است بدانید که منشا ناسپاسی، دعوا و اختلافات میان زوجین است. از آنجایی که وجود زن در خانه گرما بخش زندگی است، اگر نمک نشناس شود، در واقع در حال حرکت به سمت نابودی زندگی مشترک شان است. نمی‌توان فقط خانم را در این زمینه مقصر دانست و باید ریشه‌یابی و حل شود. در ادامه درباره دلایل و راه های از بین بردن قدرنشناسی و نمک نشناسی زنان توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان قدرنشناس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ریشه رفتارهای زنان قدرنشناس

تربیت خانوادگی: زنان اغلب به دلایل مختلف و یا در پی اختلافات و مشکلاتی که‌ در زندگی زناشویی با همسر خود دارند، گله و شکایت از آسمان و زمین را آغاز می‌کنند. در واقع این دسته از زنان بر این باور هستند که امیدی به همسر خود ندارند و حتی نیازی هم به حضور آنان در زندگی شان احساس نمی‌کنند.

مشخص نبودن نقش های خانوادگی: مردی که زن قدرنشناس دارد، نمی‌تواند وظایف خود را به عنوان همسر و پدر یک خانواده به درستی انجام دهد. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که نمی‌توان در قدرنشناسی زنان، فقط مرد و یا فقط زن را به طور کامل مقصر دانست. به عبارتی این مشکل در زندگی زناشویی دوطرفه است.

برای اطلاع از نحوه برخورد با زنان قدرنشناس ، بایستی که ریشه احساسات او مشخص شود و مرد سعی کند با راهکارهایی احساس ارزشمندی و رضایت ایجاد نماید. پیشنهاد می‌شود مقاله رفتار صحیح با همسر را نیز بخوانید.

دلایل رفتارهای زنان قدرنشناس

دلایل رفتارهای زنان قدرنشناس

فروشگاه آرامیس

رفتارهای قدرنشناس و ناسپاسی می تواند از سوی زن یا مرد رخ دهد، حتی طبق آمار تعداد مردانی که نسبت به همسر خود ناشکر هستند، بیشتر از تعداد زنان است. اما وقتی یک زن دائم نسبت به هر کاری از همسرش ایراد میگیرد و از او تشکر نمی کند؛ همسرش را از ادامه تلاش ناامید کرده و آینده رابطه را به خطر می‌اندازد.

با ادامه این رفتارها، به مرور رابطه زناشویی برای هر دو طرف خسته کننده، کسل‌بار و بی معنی می‌شود. در این قسمت قصد داریم به برخی دلایلی که باعث می‌شود زنان از شوهر خود قدرنشناس باشند، اشاره کرده‌ایم.

🔷 دیکتاتور و ندادن حق انتخاب به خانم

برخی از مردان پس از ازدواج آزادی عمل را از همسر خود می‌گیرند و باعث می‌شوند همسرشان در زندگی هیچ گونه اختیاری نداشته باشد. در واقع آن‌ها محیط خانه را به یک قلمرویی تبدیل می‌کنند که زن باید تحت سلطه آن‌ها باشد.

مسلم است که زنان با قرار گرفتن در چنین شرایطی، به مرور تمایلی به همسر خود نشان نمی‌دهند و نسبت به او سرد و بی اهمیت می‌شوند. لازم است اشاره کنیم زنانی که تحت خشونت خانگی نیز قرار می‌گیرند و یا همسرانی پرخاشگر دارند که دائما رفتار نامناسبی نسبت به او انجام می‌دهند، نیز با گذشت زمان از همسر خود ناامید می‌شوند. البته این توجیه درستی برای رفتارهای زنان قدرنشناس نیست. اما به طور کلی زنان نیز به زورگویی به شکل های مختلفی پاسخ می‌دهند.

🔷زنان قدرنشناس بدلیل عمل نکردن آقا به وظایفش

گاهی زنان قدرنشناس با بی اهمیتی به همسر در حال نشان دادن اعتراض خود به آنان هستند. وظایف مرد در زندگی مشترک موضوعی است که هر مردی بایستی قبل و بعد از ازدواج از آن مطلع باشد. برخی از مردان به دلیل تربیت خانوادگی و یا دیگر عوامل از وظایف خود در زندگی زناشویی مطلع نیستند و نسبت به همسر و نیازهای او بی توجهند.

این دسته از مردان وقتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، به مرور باعث می‌شوند که همسرشان با کم کردن توقعشان نسبت به او، به کارها و رفتارهایش بی اهمیت هستند و در واقع از او سلب امید می‌کنند.

🔷باورهای نادرست در مورد رفتار با همسر

معمولا زنان قدرنشناس باورهای نادرستی در مورد رفتار با همسر خود دارند. آنان محبت و توجه کردن به همسر خود را تخریب شخصیت خود دانسته و احساس کوچک شدن می‌کنند. از این رو تمایلی به قدردانی و تشکر کردن ندارند.

🔷کمبود اعتماد به نفس در زنان قدرنشناس

همچنین زنان قدرنشناس اعتماد به نفس پایینی نیز دارند. آنان احتمالا به دلیل خلاهای شخصیتی که دارند نمی‌توانند از دیگران مخصوصا همسر خود قدردانی کرده و رفتار درستی با همسر خود داشته باشند. به همین دلیل بر اعتماد به نفس خود کار کنند؛ این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

🔷قدرنشناسی زنان به دلیل ازدواج اجباری

از دیگر دلایل رفتارهای زنان قدرنشناس ازدواج اجباری است. یعنی زن تمایلی به ازدواج با همسرش نداشته است و حالا پس از شروع زندگی مشترک نیز علاقه‌ای به او ندارد و می‌خواهد با ناسپاسی از شرایط این موضوع را نشان دهد.

در ازدواج به اصرار خانواده، ازدواج در سنین پایین، ازدواج بدون کسب شناخت کافی پس از مدتی قدرنشناسی ها آغاز می‌گردد.

🔷مشکلات شخصی زنان قدرنشناس

در برخی دیگر از موارد مشکلی در زندگی زناشویی دو طرف وجود ندارد و مرد تمام تلاش خود را در جهت جلب توجه زن انجام می‌دهد، اما موفق نمی‌شود. زنان قدرنشناس از لحاظ شخصیتی مشکل داشته و در این شرایط مقصر مردان نیستند.

در این موارد ممکن است زن دارای برخی مشکلات روحی و روانی باشد که در اثر آن نتواند آن طور که باید به همسر خود توجه کرده و رضایت او را جلب کند. برای آشنایی با نحوه برخورد با زنان بد اخلاق کلیک کنید.

🔷بی علاقگی به شوهر

رفتارهای زنان قدرنشناس یکی از اصلی ترین نشانه های دوست نداشتن همسر است. این مساله گاه از ابتدای ازدواج و گاه در طی رابطه رخ می‌دهند. خیلی اوقات زوج هایی که سال های زیادی کنار یکدیگر بوده اند و دارای فرزند و حتی نوه هستند، به جای طلاق با نادیده گرفتن طرف مقابل به زندگی مشترک شان ادامه می‌دهند. این وضعیت که فضایی نه چندان سالمی را ایجاد می‌کند موجب بدتر شدن وضعیت روحی زن و شوهر گاه حتی فرزندان نیز می‌شود.

برای آشنایی با پارامترهای خانواده سالم کلیک کنید.

باورهای رایج در مورد زنان قدرنشناس

معمولا در مورد زنان قدرنشناس باورهایی وجود دارد که دلیل رفتارهای آنان بوده و یا حتی تشدید کننده آنهاست. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.
کمالگرا هستند

قدرشناسی برابر است با مدیون شدن

قدرشناسی به معنی عقب افتادن است

زنان قدرنشناس همه چیز را با احساسات می‌سنجند

قدرنشناسی کلی نگری است

آنان به دلیل اینکه تکیه گاهی ندارند قدرشناس شده اند

زنان قدرنشناس ترس از وابستگی دارند

با قدرشناسی کنترل خود را از دست می‌دهند

برخورد اولیه با زنان قدرنشناس

در برخورد اولیه با زنان قدرنشناس بهتر است به موضوعاتی توجه داشته باشید. اگر همسرتان نسبت به برقراری رابطه جنسی میلی ندارد و اکثر زمان خود را دوست دارد تنها باشد و خیلی راجع به مسائل مختلف با شما صحبت نمی‌کند، یعنی او نسبت به شما بی اهمیت است و باید برای جلب توجه او و رفع این مشکل در زندگی‌تان تلاش کنید، چراکه اگر شما هم بی تفاوتی کنید، مشکل حل نخواهد شد.

برای برخورد با زنان قدرنشناس، مردان بایستی از نحوه برخورد صحیح مطلع باشند و سعی کنند بدون درگیری و شروع دعوا مشکل را حل کنند.

اگر همسرتان از کارهایتان قدردانی نمی‌کند، می‌توانید از طریق حرف زدن با او و پرسیدن سوال متوجه شوید که مشکل چیست و دلیل کم جلوه دادن تلاشهایتان چه می‌باشد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

راه های برخورد با زنان قدرنشناس

برخورد با زنان قدرنشناس

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، بی‌توجهی زنان قدرنشناس به همسر حتما دلیلی دارد که اگر مردی می‌خواهد این بی تفاوتی را در همسرش از بین ببرد، در وهله اول بایستی که دلیل این بی تفاوتی را پیدا کند.

اگر خودتان در پیدا کردن دلیل قدرنشناسی همسرتان و در حل مشکل ناتوان هستید، توصیه می‌کنیم که حتما از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا نحوه برخورد با زنان قدرنشناس را مطابق شرایط زندگی خود یاد بگیرید.

در این قسمت از مقاله به برخی راهکارها که میزان ناسپاسی و قدرنشناسی زنان و همسر شما را کم می کند، ارائه کرده‌ایم.

⭕صحبت کردن با همسر

در مورد بی تفاوتی زنان قدرنشناس با آنها صحبت کرده و از او بخواهید که دلیل رفتارش را واضح توضیح دهد. سعی کنید بدون اینکه او را قضاوت کنید و یا میان صحبت‌های او بپرید، فقط به حرف‌هایش گوش دهید تا او دلیل ناسپاسی خود را توضیح دهید.

⭕پذیرش اشتباهات خود

در برخورد با زنان قدرنشناس اگر اشتباهی کرده‌اید، حتما آن را بپذیرید و به او نشان دهید که قدرنشناسی او، شما را آزار می‌دهد و دوست دارید زندگی عاشقانه‌ای داشته باشید. اگر در نارضایتی همسرتان نقش دارید، تلاش کنید تا با تغییر رفتارتان رضایت او را جلب کنید. با یکبار صحبت کردن این مشکل حل نخواهد شد و لازم است که شما به همسر و خودتان فرصت دهید تا توقعات یکدیگر را به جا آورید.

⭕الگوی خوبی برای زنان قدرنشناس باشید

همیشه سعی کنید به زنان قدرنشناس خود محبت کنید و با ابراز عشق و علاقه توجه او را جلب نمایید. در واقع سعی کنید با قدردانی کردن از او، این موضوع را به او بیاموزید. احتمالا او از این طریق این رفتار را خواهد آموخت.

⭕نه گفتن را بیاموزید

در مقابل زنان قدرنشناس ، نه گفتن را بیاموزید. آنان احتمالا از شما توقع زیادی دارند و یا حتی سواستفاده می‌کنند. از این رو باید بیاموزید که در مقابل خواسته های آنان نه بگویید.

⭕برای خود ارزش قائل باشید

اگر زنان قدرنشناس برای شما ارزش و احترامی قائل نیستند؛ شما اینکار را برای خود بکنید. در واقع نباید اجازه دهید که رفتارهای این دسته از زنان باعث شود تا شما احساس بی ارزشی کنید.

⭕مقابله به مثل نکنید

در مواجهه با زنان قدرنشناس ، با تندی با آنان برخورد نکنید. چرا که در چنین شرایطی آنان نیز واکنش های افرطی از خود نشان داده و اوضاع بدتر می‌شود. سعی کنید در کمال آرامش با آنان صحبت کنید. برای اطلاع از نشانه های رفتاری زنان غرغرو کلیک کنید.

⭕کمک گرفتن از مشاور

حتی می‌توانید در مورد زنان قدرنشناس از مشاور نیز کمک بگیرید. برخی از مردان به این دلیل که طرز برخورد با زنان قدرنشناس را بلد نیستند؛ اوضاع را بدتر می‌کنند؛ اما می‌توانند در این زمینه با کمک گرفتن از متخصص، زندگی زناشویی و یا حتی روابط خود را بهبود ببخشند.

برای آشنایی با پیامدهای بی محلی کردن به مردان کلیک کنید.

سخن آخر

زن و شوهر هر دو در یک رابطه باید تلاش خود را بکنند. زنان با روش های مختلفی عدم رضایت خود را ابراز می کنند؛ قدرنشناسی نیز یکی از آن روش‌هاست. اگر همسرتان بابت هر کار خوب و بدی که می کنیدهمه چیز را زیر سوال می‌برد یا دائم از داشته و نداشته هایش ناراضی است یا هر کاری می کنید باز هم خوشحال نیست، مطمئنا مساله ای او را آزار می دهد. زنان قدر نشناس در واقع از یک یا چند موضوع نارضایتی دارند که حتی گاه خودشان هم به آن ها واقف نیستند. به همین دلیل نیاز به دریافت خدمات ازدواج و خانواده ضرورت زیادی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان قدر نشناس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره