ماده مخدر سورچه چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ماده مخدر سورچه چیست؟ سورچه یا سورچی نام جدیدی است که مافیای مواد مخدر، برای فروش هروئین و مشتقات آن انتخاب کرده است. منشاء انتخاب نام سورچه از کلمه سور و سات مهمانی و یا سورچرانی در این مجالس پرعیش و نوش گرفته شده است. در واقع با انتخاب این نام به فرد القا می‌کنند که مصرف این ماده مخدر بدون ایجاد اعتیاد، تنها باعث سرخوشی می‌شود، در حالی که علاوه بر حالت سرخوشی، اعتیاد آور نیز می‌باشد و مصرف طولانی مدت آن، زمینه ابتلا به اختلالات حاد روانی را فراهم می‌کند. سورچه نیز مانند دیگر مواد مخدر، اعتیادآور و خانمان سوز است. در صورتی که خود یا عزیزان‌تان دچار این ماده شده‌اید حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر سورچه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ماده مخدر سورچه چیست؟

ماده مخدر سورچ چه شکلی است

سورچه یا سورچی و از زبان پولدارترها نیز تونی، ماده مخدر جدیدی است که به تازگی وارد بازار شده است. استفاده از این مواد در میان افراد به خصوص جوان‌ترها رواج پیدا کرده است.

استفاده از لفظ پولدار به این دلیل است که از ابتدا نیز هدف تولید کنندگان سورچه، ثروتمندان بود تا به مجالس خود گرمای بیشتری بدهند. دلیل آن نیز این است که در حال حاضر ماده مخدر سورچه با گرمی به قیمت 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ماده مخدر سورچه از دسته مواد مخدرهای صنعتی است و در ترکیبات خود، کوکائین دارد. کوکائین از گیاه کوکا تهیه می‌شود و بسیار گران است.

همینطور باید اشاره کنیم که ترکیب اصلی سورچه، هروئین است که با اعمال برخی تغییرات شیمیایی بر روی مرفین ایجاد می‌گردد. برای اشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

ماده مخدر سورچه چه شکلی دارد؟

ماده مخدر سورچه مانند نمک و یا ماده ای پودری با رنگ سفید است. این ماده صنعتی بوده و در آزمایشگاه تولید می٬شود. در مواردی حتی آن را با کوکاپین نیز اشتباه می‌گیرند. اما همین موضوع می‌تواند افراد را دچار اشتباه کرده و موجب بروز مشکلات بیشتری گردد. البته این ماده گاهی به رنگ کرم و یا قهوای نیز در مواردی مشاهده شده است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش مصرف ماده مخدر سورچه

به طور عمده ماده مخدر سورچه را به شکل استنشاقی مصرف می‌کنند. اما روش های دیگری نیز مانند تزریق همچنین دود کردن آن وجود دارد. در واقع این ماده احتمالا مانند هروئین نیز مصرف می‌شود.

مکانیسم اثر ماده مخدر سورچه

پس از اینکه فرد میزانی از ماده مخدر سورچه را مصرف می‌کند با حل شدن در چربی‌ها، به مغز می‌رسد. کسی که چندین بار از سورچه مصرف کند، نسبت به این ماده مخدر اعتیاد پیدا می‌کند و هر شش تا دوازده ساعت نیاز به ماده مخدر سورچه دارد. اگر احساس می‌کنید با مصرف این ماده اعتیاد پیدا نکرده‌اید، حتما مقاله تعریف اعتیاد را بخوانید.

مکانیسم عمل ماده مخدر سورچه بدین صورت است که در گیرنده‌های عصبی مغز اثر می‌گذارد و احساساتی شبیه به کم شدن درد، بی حسی، سرخوشی و .. می‌گردد. ایجاد سرخوشی ناشی از مصرف سورچه به تدریج باعث ایجاد آرامش و هیجان می‌شود.

تفاوت سورچه با هروئین

همانطور که اشاره کردیم هروئین با نام پزشکی دیامرفین، یک ماده مخدر است که از مورفین تولید می‌شود و به دلیل ترکیباتی که دارد، به شدت اعتیاد آور است.

هروئین در دو شکل پودری سفید رنگ و پودری قهوه‌ای رنگ وجود دارد. به هروئینی که به شکل پودری سفیدرنگ است، سورچه گفته می‌شود.

تولید کنندگان این ماده مخدر سعی کرده‌اند، اسم هروئین را زیر اسم سورچه پنهان کنند و آن را فقط ماده‌ای برای خوشگذرانی معرفی نمایند.

مطابق اطلاعات جمع آوری شده، از آنجایی که اثرات مصرف ماده مخدر سورچه بسیار بیشتر از هروئین است، احتمالا در ترکیبات آن تغییراتی نیز ایجاد شده است. برای آشنایی بیشتر مقاله علائم اعتیاد به هروئین را بخوانید.

علائم اعتیاد به سورچه

افرادی که به ماده مخدر سورچه اعتیاد پیدا می‌کنند؛ بعد از مدت زمان کوتاهی علائم ظاهری و رفتاری از خود نشان داده که بیانگر وابستگی آنها به این ماده است. افراد احتمالا زمان و انرژی زیادی را برای تهیه و همچنین مصرف این ماده صرف می‌کنند. همچنین دوز مصرفی فرد به صورت مکرر بیشتر شده و فرد برای دریافت لذت اولیه مجبور است هر بار مقدار بیشتری مصرف کند. فرد بعد از مدتی دچار مشکلات مالی و همچنین اختلالات جنسی می‌شود. در چنین شرایطی پیدا کردن علت اعتیاد و همچنین ترک آن بسیار اهمیت دارد. همچنین مصرف و خرید و فروش این ماده نیز در ایران جرم انگاری شده و می٬تواند برای افراد مشکلات قانونی ایجاد کند.

اثرات مصرف سورچه در کوتاه مدت

کسی که برای اولین بار سورچه مصرف می‌کند و یا زمان کوتاهی است که از آن استفاده می‌کند، معمولا پس از مصرف دارای علائم زیر خواهد بود:

  • بدن گرم
  • خشکی دهان
  • سرخوشی و یا نشئگی
  • احساس کرختی در اندام‌های مختلف بدن
  • بی اشتهایی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خارش شدید
  • تسکین درد جسمی

مجموعه علائم بالا راش نام دارد که پس از اتمام آن، فرد به خواب می‌رود. در حین خواب نیز عملکرد ذهنی فرد مختل شده و ضربان قلب کاهش می‌یابد. تمامی این موارد ممکن است به مغز فرد آسیب برساند.

حتما برای کسب آگاهی بیشتر درباره انواع مواد اعتیاد آور بخوانید.

عوارض مصرف ماده مخدر سورچه در طولانی مدت

آثار ماده مخدر سورچه

مصرف سورچه در طولانی مدت، ضمن اینکه اختلالاتی در روان فرد ایجاد می‌کند؛ باعث فروپاشی کارکرد سیستم قلبی و عروقی، ضعف در تنفس و … نیز می‌شود. این علائم در نهایت منجر به مرگ خواهد شد. از شایع‌ترین عوارض مصرف سورچه در طولانی مدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یبوست و ابتلا به بیماری بواسیر یا هموروئید
  • تحلیل رفتن رگ‌ها
  • بی نظمی در قاعدگی
  • تیرگی لب‌ها و پوست بدن
  • دمل‌های پوستی و ورم‌های چرکی
  • بیماری‌های تنفسی نظیر ذات‌الریه و سل
  • ورم مفاصل و سایر بیماری‌های روماتوئیدی
  • عفونت دریچه‌ها و لایه‌های درونی قلب
  • اختلال در هضم غذا
  • بی‌اشتهایی
  • کاهش وزن
  • بی‌خوابی به خصوص در طول شب
  • خواب آلودگی در طول روز
  • از بین رفتن مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌های عفونی همچون هپاتیت و ایدز
  • مرگ ‌بخشی از سلول‌های مغزی و نخاعی پس از مصرف زیاد سورچه
  • اختلال‌های جنسی همچون زود انزالی و کاهش میل جنسی در مردان
  • عفونت شش‌ها و آسیب‌های کبدی یا کلیوی
  • اختلالات روانی مانند افسردگی
  •  اختلال های شخصیتی

عوارض سورچه بر روی مغز

اشاره کوتاهی کردیم که ماده مخدر سورچه پس از مصرف در چربی‌ها حل شده و خود را به مغز می‌رساند. سورچه پس از رسیدن به مغز تبدیل به مورفین می‌شود و به گیرنده‌های افیونی می‌چسبد.

با چسبیدن سورچه به گیرنده‌های افیونی، گزینه احساسات ناخوشایند فعال می‌گردد. سورچه پس از چندین بار استفاده جایگزین اپیوئیدهای طبیعی مغز نیز می‌شود و باعث وابستگی بدن به آن می‌گردد. برای آشنایی با بهترین روش‌های ترک اعتیاد کلیک کنید.

ترک ماده مخدر سورچه

ترک ماده مخدر سورچه نسبه به دیگر مواد اعتیادآور دشوار تر است؛ چراکه این ماده بسیار اعتیادآور بوده و از طرفی دوز مورفین آن بالاست. معمولا بلافاصله بعد از قطع مصرف این ماده، نشانه های ترک خود را بروز داده و فرد علائم ترک را تجربه می‌کند. بهتر است افراد این دوران را در کمپ ترک اعتیاد سپری کنند تا هم از خدمات پزشکی و هم توانبخشی بهره مند شوند. مدت زمان ترک این ماده نیز، به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان برای آن عدد مشخصی در نظر گرفت.

سخن پایانی

از آنجایی که ماده مخدر سورچه از خانواده هروئین است و همچنین میزان زیادی مورفین دارد؛ هم در دوران ترک و هم در دوران مصرف، مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل افراد باید نشانه های اعتیاد به این ماده را در خود و اطرافیان شان شناسایی کرده و به زودی در این زمینه اقدام کنند.

متاسفانه در عمل خیلی از افراد و خانواده های آن ها در اقدامات اولیه خودسرانه عمل می‌کنند. آن ها در مراحل اولیه اعتیاد به جای مراجعه به مراکز درمانی با برخوردهای تند و عجولانه موجب بدتر شدن شرایط می‌شوند. بیمار در این وضعیت از دریافت درمان خودداری کرده و خانواده با اصرار او را به مراکز ترک اجباری ارسال می‌کنند. این قبیل تعاملات موجب بی اعتمادی و شکاف هر چه بیشتر بیمار با خانواده اش می‌شود.

بنابراین توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد اقدام نمایید. ماده مخدر سورچه نیز درست مانند دیگر مواد مخدر باید نظر متخصص برای ترک اعمال شود. کمک گرفتن از یک پزشک و همچنین روانشناس در این دوران بسیار موثر است و منجر به تسریع فرایند ترک می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر سورچه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

ماده مخدر سورچه چیست؟

سورچه نام جدیدی بین مواد مخدرهاست که از مشتقات کوکائین بوده و در دسته مواد محرک قرار می گیرد. اغلب ثروتمندان از این ماده مخدر استفاده می کنند. سورچه به شدت اعتیاد آور است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره