بی احترامی مرد به زن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی احترامی مرد به زن شاید در خانواده‌هایی که هنوز مردسالار هستند، عادی به نظر برسد. طی جلسات مشاوره خیلی اوقات خانم‌ها از این شکایت دارند که “شوهرم تو جمع به من یا خانواده ام بی احترامی می‌کنه و یا خیلی راحت مسخره‌ام میکنه، در حالی که از من انتظار داره همیشه مراقب حرف زدنم باشم…”. شاید برای بعضی‌ها چنین رفتاری به معنای صمیمیت باشد، اما دیر یا زود متوجه شکافی که بین شما پیش آمده می‌شوید. پس بهتر است از همان ابتدا مرزهایی برای خودتون تعیین کنید. و در صورتی که همسرتان به رفتارش ادامه داد از راهکارهای زیر و در صورت نیاز مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی مرد به زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بی احترامی مرد به زن

علت بی احترامی مرد به زن

بی احترامی مرد به زن با شیوه های مختلفی بروز می‌کند. زن و مرد در ازدواج رابطه‌ای دو طرفه دارند که باید برای تداوم آن به برخی اصول پایبند باشند. عشق و محبت باعث شروع یک رابطه شده و وفاداری و رعایت احترام به شخص متقابل باعث ماندگاری و پایداری یک ازدواج می‌گردد. بنابراین اگر می‍خواهید رابطه عاشقانه و ازدواجی مانا را تجربه کنید، باید بتوانید ضمن شناخت طرف مقابل به خواسته‌ها و نیازهای او نیز توجه داشته باشید و به آن‌ها احترام بگذارید.

بی احترامی مرد به زن در شرایطی است که برخی از مردان فکر می‌کنند اگر از نظر سنی از طرف مقابل خود بزرگتر باشند، بدین معنی است که زن ملزم به احترام گذاشتن است. در حالی که در یک رابطه زناشویی سن هیچ معنایی ندارد و احترام بر اساس موقعیت سنی و بزرگ‌تر و کوچک‌تری تعریف نمی‌شود. طرفین چه مرد و چه زن باید به طرف مقابل خود احترام بگذارند. برای آشنایی با عواقب بی احترامی به همسر به طور متقابل کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های بی احترامی زن به مرد چیست؟

بی احترامی زن به مرد در شرایط مختلفی وجود دارد. در این مقاله به نشانه های بی احترامی زن به مرد اشاره کرده ایم.

? سکوت می‌کند.

? شما را به تغییر مجبور می‌کند.

? شما را اذیت می‌کند.

? مرز های تعیین شده شما را نادیده می‌گیرد.

? بسیار داد و بیداد می‌کند.

? به عزیزان شما بی احترامی می‌کند.

? مانند خودشیفته ها رفتار می‌کند.

? اجازه صحبت به شما نمی‌دهد.

? توهین آمیز نظر می‌دهد.

? باعث می‌شود به خودتان شک کنید.

? حاضر نیست که در کنار شما باشد.

? به دیگران عشق می‌ورزد.

? از ناراحتی شما خوشحال می‌شود.

? به شما دائم دروغ می‌گوید.

? به شما کمک نمی‌کند.

? عذر خواهی نمی‌کند.

? همیشه در حال حسادت به شما است.

شوهرم به من بی احترامی می کند چه کار کنم؟

دلیل بی احترامی مرد به زن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی مردان به دلایل مختلفی در جمع‌های دوستانه، خانوادگی و یا حتی در خانه در حضور فرزندان‌شان به زن خود بی احترامی می‌کنند و باعث شرمساری و ایجاد حس بد در او می‌شوند.

به گفته متخصصان خانواده جواب دادن به بی احترامی این دسته از افراد مشکلی را حل نمی‌کند، اما سکوت در برابر آن ها نیز باعث گستاخی بیشترشان می‌گردد. بهترین راه حل، ریشه یابی این موضوع است تا بتوان با ارائه راهکارهای موثر در جهت رفع آن اقدام کرد. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم به برخی راهکارها که می‌تواند در جهت کاهش بی احترامی مرد به زن موثر باشد، اشاره کرده‌ایم.

? اتفاقات اخیر را مرور کنید

برای جلوگیری از بی احترامی مرد به زن، باید اتفاقات گذشته را مرور کنید. اگر همسرتان کسی است که همواره شما را دوست دارد و سعی در حفظ حرمت‌ها و احترام به عقاید و نظر شما داشته است و اخیرا رفتار او با شما تغییر کرده، بهتر است اتفاقات اخیر را مرور کنید.

بررسی کنید که چه اتفاقی در این روزها افتاده که باعث تغییر رفتار و بی احترامی مرد به زن شده است. اگر این تغییر در نتیجه رفتار نامناسبی از سوی شما بوده باید به او راجع به چارچوب‌های احترام میان خودتان صحبت کنید. برای آشنایی با راه های پایان دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

فقط باید در نظر داشته باشید که ممکن است گاهی همسرتان در نتیجه رفتارهایی که شما دارید، تغییر رفتار و یا بی احترامی را داشته باشند. چراکه در واقع شما با رفتار مثبت و منفی خود به او می‌گویید که دوست دارید طرف مقابل چگونه رفتار کند.

? بی احترامی مرد به زن | رعایت خط قرمزها

جهت جلوگیری از بی احترامی مرد به زن باید خط قرمز ها را رعایت کنید. در هر رابطه دو نفره‌ای بایستی برای حفظ حرمت رابطه، خط قرمزهایی تعریف شود. بنابراین سعی کنید خط قرمز رابطه را حفظ کنید و حتی اگر به دلایل مختلفی در این میان بی احترامی نیز صورت بگیرد، سعی کنید به جای مقابله به مثل، به او بگویید که انجام این کار درست نیست.

به طور کلی در رابطه زوجین، اصل بر حل اختلافات کوچک است تا تبدیل به مشکلات بزرگ نشوند، بنابراین بهتر است در مواردی که بی احترامی مرد به زن نیز صورت می‌گیرد، راجع به آن صحبت کنید و با گفتگو مشکل خود را حل کنید. حتی می‌توانید برای کسی که خط قرمزها را رد می‌کند، محرومیت‌هایی را در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید بین خود این گونه تعیین کنید که اگر مردی به زنش بی احترامی کند، بایستی تمامی کارهای خانه را برای چند روز انجام دهد.

? احترام به عقاید طرف مقابل

از دیگر روش های جلوگیری از بی احترامی مرد به زن، می‌توان به احترام به عقاید اشاره کرد. دو نفر پس از ازدواج ممکن است از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. یا از نظر فرهنگی، مالی، تحصیلات و … در سطح مشابهی قرار نداشته باشند. وجود تفاوت بین زن و شوهر به معنای نبود تفاهم نیست. بلکه تفاهم زمانی ایجاد می‌شود که شما توانایی درک این تفاوت‌ها را داشته باشید و سعی کنید به نظر و عقاید طرف مقابل خود احترام بگذارید.

برای پیشگیری از بی احترامی مرد به زن، می‌توانید پیرامون مسائل مختلف در فضایی آرام با یکدیگر صحبت کنید، این کار ضمن اینکه توجه شما را به طرف مقابل نشان می‌دهد، می‌تواند به شما نیز کمک کند تا از نظرات و عقاید همسر خود مطلع باشید و احترام به آن‌ها را در الویت قرار دهید. باید اشاره کنیم که می‌توانید برای توافق با یکدیگر و شناخت تفاوت‌های شخصیتی و رفتاری که وجود دارد، از کمک یک مشاور و روانشناس نیز بهره لازم را ببرید.

? بی احترامی مرد به زن | مدیریت مسائل

وجود مشکل در زندگی زناشویی افراد مختلف اجتناب ناپذیر است و آنچه که اهمیت دارد؛ مدیریت این مشکلات در زندگی می‌باشد. برخی از مردان در مواجهه با کوچک‌ترین مشکل، کنترلی بر خشم و رفتارهای خود ندارند و در نهایت بی احترامی مرد به زن پدید می‌آید.

بنابراین برای رفع بی احترامی مرد به زن باید مسائل را مدیریت کنید. شما بایستی توانایی مدیریت مسائل را در شرایط مختلف داشته باشید. ممکن است شما و همسرتان در برخی مسائل با یکدیگر اتفاق نظر نداشته باشید و با دو دید مختلف به موضوع نگاه کنید. در این مواقع نباید بر روی موضع خود پافشاری کنید و به عقاید او توهین و بی احترامی نمایید، بلکه بایستی با صحبت کردن به راه حلی که مورد تایید هر دوی شماست، برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

عواقب بی احترامی مرد به زن

عواقب بی احترامی مرد به زن

همانطور که اشاره کردیم اگر بی احترامی مرد به زن ادامه دار باشد، در نهایت باعث بروز شکاف و عوارضی خواهد شد که رابطه دو طرف را نشانه می‌گیرد. در ادامه به چند پیامد مهم و جبران نشدنی بی احترامی مرد به زن اشاره کرده‌ایم.

? زمینه ساز رفتارهای نامناسب زن

بی احترامی مرد به زن در وهله اول زمینه ساز رفتارهای نامناسب از سوی زن می‌باشد. برخی از زنان در صورتی که کوچک‌ترین بی احترامی به آن‌ها شود، مخصوصا در جمع دوستان و آشنایان، مقابله به مثل می‌کنند. بنابراین رفتار شما تعیین کننده رفتار طرف مقابل‌تان نیز هست.

?غمگین بودن دائمی زن

هدف از ازدواج ایجاد چهار چوبی برای حمایت‌های عاطفی، صمیمیت، زمینه‌ای برای درک طرف مقابل، رعایت احترام‌ها و … می‌باشد. با بی احترامی مرد به زن، در واقع این حس را به او القا می‌کند که “ناراحتی تو برای من مهم نیست و آنقدرا هم که باید برایم اهمیت نداری”. این پیام‌ها برای یک زن احساس غمی را در وجود او ایجاد خواهد کرد، که ناشی از این حس است که شما به اندازه‌ای که باید او را دوست ندارید و به او بی احترامی می‌کنید.

? کاهش اعتماد به نفس

بی احترامی مرد به زن در مقابل فرزندانش و یا در گروه‌های دوستانه و خانوادگی، باعث می‌شود که اعتماد به نفس او پایین بیاید و مدام خودش را سرزنش کند. چراکه احساس می‌کند حالا دیگران نیز فهمیده‌اند، شوهرش به او علاقه‌ای ندارد و به راحتی به او بی احترامی می‌کند.

? سردی رابطه

برای اینکه یک رابطه همانند روزهای اول پر از عشق و محبت باقی بماند، بایستی که هر دو طرف تلاش کافی داشته باشند. بی احترامی مرد به زن باعث ایجاد شکست در او می‌شود و کم کم از طرف مقابل فاصله می‌گیرد و منجر به سردی رابطه می‌شود. البته لازم است اشاره کنیم که گاهی بی احترامی مرد به زن در صورتی که ادامه دار بوده و برای زن غیر قابل تحمل می‌شود، ممکن است باعث پایان یک رابطه نیز باشد.

کلام آخر

بی احترامی مرد به زن زندگی مشترک را پر تنش و البته سرشار از آسیب می‌کند. بی احترامی در رابطه منجر به رنج و سختی زندگی مشترک می‌شود. و به مرور زمان روابط را از صمیمیت خارج می‌کند. در نهایت از شریک احساسی خود فاصله خواهید گرفت. اگر از عواقب این رفتار هراس دارید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس شما را راهنمایی می‌کند تا از بروز مشکلات و بی احترامی ها جلوگیری کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی مرد به زن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره