تعبیر خواب ماشین در حالت های مختلف

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب ماشین زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی.

تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب ماشین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب ماشین از نظر معبران باستانی

معبران باستانی پیرامون دیدن ماشین در خواب نظرات زیادی ندارند و دلیل آن نیز این است که ماشین و خودرو در آن زمان به شکل امروزی نبوده است و مردم نسبت به ماشین دیدی نداشته‌اند.

از بزرگ‌ترین معبران باستانی از جمله محمد بن سیرین و امام صادق (ع) در تعبیر خواب مرتبط با ماشین از واژه گردون استفاده کرده‌اند که به معنای چرخ، ارابه، گاری و هر چیزی شبیه به چرخ که دور خود بچرخد می‌باشد. در ادامه تعبیر خواب ماشین را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب ماشین از نظر محمد بن سیرین

اگر فردی در خواب ببیند که در گردونه و یا به عبارتی در ماشین نشسته است و ماشین در حال حرکت می‌باشد، به بزرگی و شرف بیننده خواب اشاره دارد.

تعبیر خواب ماشین از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) از بزرگ‌ترین معبران باستانی درباره تعبیر خواب ماشین عقیده دارد، دیدن گردونه یا همان ماشین امروزی در خواب دارای هشت تعبیر مختلف است :

  • تعبیر اول : آبرو و عزت
  • تعبیر دوم : فرمانروایی و ولایت
  • تعبیر سوم : منزلت و مرتبه
  • تعبیر چهارم : بزرگی
  • تعبیر پنجم : هیبت
  • تعبیر ششم : شادمانی و سرور
  • تعبیر هفتم : رفعت
  • تعبیر هشتم : آسانی کارها

تعبیر خواب ماشین از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند.

ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب ماشین ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش‌های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب ماشین به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب ماشین دارای تعابیر متفاوتی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

برای آشنایی با علل دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

راندن ماشین

راندن ماشین در خواب نشان دهنده جاه طلبی، انگیزه و توانایی فرد بیننده خواب است. اگر فرد در خواب ببیند که خودش در حال رانندگی است یعنی او نقش فعالی در پیش بردن زندگیش دارد، اما اگر شخص دیگری رانندگی کند و به عبارتی فرد مسافر باشد به این معناست که او در زندگیش آدم منفعلی است و دیگران برایش تصمیم گیری می‌کنند.

نشستن در صندلی عقب ماشین

دیدن خواب نشستن در صندلی عقب ماشین به این معنا است که فرد خودش را دست کم می‌گیرد و معمولا دیگران برای او تصمیم گیری می‌کنند. در واقع می‌توان گفت بیننده خواب دارای اعتماد به نفس پایینی است و در تعبیری دیگر شخصیتی وابسته دارد.

راندن ماشین در آب

یونگ معتقد است که اگر فرد در خواب ببیند که در حال رانندگی بر روی آب است، بدین معنی است که او به یک سفر احساسی خواهد رفت و اگر در خواب ببیند که ماشین زیر آب است به این معنا خواهد بود که او برای نرسیدن به خواسته‌هایش ناراحت و پشیمان است.

تعبیر خواب ماشین چپ کرده

اگر فردی در خواب ببیند که ماشینش چپ کرده است، یعنی یک حادثه مهم در زندگی او رخ داده است که باعث شده است به هدف‌ها و خواسته‌های خودش نرسد.

ماشینی که روشن نمی شود

دیدن خواب ماشینی که روشن نمی‌شود، نشان دهنده این است که فرد بیننده خواب در برخی از موقعیت‌های زندگیش احساس ضعف دارد.

ماشین پارک شده

یونگ بر این باور است که اگر فردی در خواب ماشینی را ببیند که پارک شده است، به این معناست که او در حال تلف کردن وقت و انرژی خود در جای اشتباهی است. در واقع ماشین پارک شده در خواب به فرد بیننده خواب می‌گوید که باید در زندگی گاهی توقف کند و از زندگی لذت ببرد.

ماشینی که جوش آورده است

دیدن خواب ماشینی که جوش آورده است، به این معنی است که فرد برای کارهای بیهوده انرژی زیادی صرف می‌کند و بهتر آن است که کمی آرامش خود را حفظ کرده و با احتیاط عمل کند.

با ماشین به کسی زده و فرار کردن

اگر فردی در خواب ببیند که با ماشین به شخصی می‌زند و فرار می‌کند، بدین معنی است که فرد در زندگی واقعی به خاطر زندگی شخصی خودش به شخص دیگری آسیب می‌رساند.

ماشین رها شده

دیدن ماشین رها شده در خواب به این معنی است که فرد بیننده خواب به دنبال اهدافی در زندگی اش می‌باشد که هیچ گاه نتوانسته است، آن‌ها را تمام کند و به عبارتی به سرانجام برساند.

خریدن ماشین

خریدن یک ماشین در خواب نشان دهنده این است که فرد قصد دارد تصمیم مهمی را در زندگی‌اش بگیرد.

شنیدن یا خاموش کردن دزد گیر ماشین

اگر فردی در خواب صدای دزد گیر ماشین را بشنود و یا آن را خاموش کند در عالم واقعی به این معناست که او در مسیر اشتباهی قدم گذاشته است و باید آگاه باشد تا به مسیر درست برگردد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

ماشین بدون راننده

از نظر یونگ دیدن خواب ماشینی که بدون راننده در حال حرکت است، یعنی فرد بیننده خواب باید کنترل بیشتری بر روی زندگی خود داشته باشد و در واقع مسئولیت عملکردهای خود را بر عهده بگیرد.

تعبیر خواب ماشین یدک کش

دیدن ماشین یدک کش در خواب نشان دهنده این است که فردی که در حال دیدن خواب می‌باشد، برای ادامه زندگی نیاز به کمک دارد تا در مسیر درست قرار بگیرد.

تعبیر خواب ماشین مسابقه

دیدن خواب ماشین مسابقه در واقع نشان دهنده جنبه‌های سرکش و لجبازانه فرد هست. فرد تمایل دارد در هر رقابتی در زندگی، از رقیب خود پیشی بگیرد.

تعبیر خواب ماشین حمل زباله

معمولا افراد منفی باف در خواب خود ماشین حمل زباله می‌بینند. دیدن ماشین حمل زباله در خواب به این معنی است که فرد باید تلاش کند دست از منفی بافی و عادت‌های قدیمی بردارد.

تعبیر خواب ماشین پلیس

دیدن ماشین پلیس در خواب به این معنی است که فرد برای ادامه زندگی نیازمند کمک است. او دچار مشکلات درونی شده است که با کمک دیگران حل می‌شود.

تعبیر خواب ماشین آتش‌نشانی

به عقیده یونگ دیدن ماشین آتش نشانی در خواب به این معنی است که فرد بیننده خواب، تمایل به کمک کردن به دیگران دارد و خواسته‌های دیگران برایش در اولویت هستند.

تعبیر خواب ماشین به روش آنلی بیتون

از نظر آنلی بیتون اگر فردی در خواب ببیند که در حال رانندگی در ماشین خود است، اما در حین حرکت، ماشین او خراب می‌شود، به این معنی است که خوشگذرانی های فرد در زندگی عادی کوتاه است و به سرعت به پایان می‌رسد.

اگر زنی در خواب ببیند که در جستجوی ماشین است و تمایل به خرید ماشین دارد، یعنی او در تلاش است تا حمایت‌های یک نفر را جلب کند اما موفق به این کار نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب ماشین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره