تعبیر خواب درخت چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب درخت زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب درخت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب درخت از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی معمولا دیدن درخت در خواب نشان از قدرت، استحکام و مقاومت در برابر سختی دارد. در زندگی واقعی درختان از موجوداتی هستند که انسان برای ادامه حیات به آن ها نیاز دارد. آن ها در برابر باد، باران، برف و … مقاومت خوبی دارند و می توانند متناسب با تغییرات فصل ها تغییر کنند. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

از نظر معبران باستانی دیدن درخت در خواب می تواند به اعضای خانواده فرد نیز اشاره داشته باشد. آن ها برای هر کدام از درخت ها تعابیر متفاوتی را دارند. در ادامه تعبیر خواب درخت را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

تعبیر خواب درخت از نظر محمد بن سیرین

به عقیده محمد بن سیرین تعبیر خواب درخت معانی مختلفی دارد که در ادامه هر کدام را توضیح داده ایم.

  • درخت یاسمن : درخت یاسمن در خواب به یک زن تعیبر می شود که دارای وضعیت مالی خوبی است اما کردار و ذات بدی دارد. درخت یاسمن با گل های سفید دارای تعبیر برعکس می باشد.
  • درخت خرما : اگر فردی در خواب ببیند که درخت خرمایی را در منزل خود دارد اما می خواهد آن را قطع کند، به این معناست که یکی از نزدیکان و یا خویشاوندان فرد مریض خواهد شد. خشک شدن ریشه درخت خرما در خواب نیز اشاره به ایجاد بحث و مجادله بین فرد و همسرش دارد. دیدن شاخه درخت خرما در خواب به این معناست که فرد صاحب فرزندی خواهد شد.
  • درخت انگور : اگر فردی در خواب ببیند که در حال تماشای یک باغ انگور می باشد که هیچ کدام از درختان آن برگ ندارند، به این معنی است که او با یک زن ناشایست ازدواج خواهد کرد. در صورتی که برگ درختان انگور زرد و پلاسیده شده باشند، تعبیر آن خبر از یک بیماری می دهد.

به عقیده محمد بن سیرین اگر فردی در خواب ببیند که مقداری برگ سبز از درخت کنده است، به این معناست که او دارای اخلاق نیکو و پسندیده ای می باشد و در واقع اشاره به خود او دارد. همینطور او شاخه درختان را نمادی از فرزندان، برادران و بستگان می داند.

فروشگاه آرامیس

اگر فردی در خواب ببیند که شاخه ای از درخت می افتد، اینگونه تعبیر می شود که او یکی از نزدیکان خود را از دست خواهد داد. دیدن خواب قطع کردن شاخه یک درخت نیز به این معناست که بیننده خواب رابطه اش را با یکی از اقوام و یا نزدیکانش قطع خواهد کرد.

از نظر یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) دیدن خواب درخت را اینگونه تعبیر کرده است که اگر فردی در خواب ببیند که از درختی بالا می رود به این معنی است که یا خود او با افراد دیگری دشمنی دارد و یا گروهی در حال دشمنی و کینه ورزی با او هستند.

تعبیر خواب درخت از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب درخت متناسب با حالت و نوع درختی که فرد در خواب می بیند، ده تعبیر خواب درخت را بیان کرده است.

  • تعبیر اول : برخورداری از یک جایگاه اجتماعی بالا
  • تعبیر دوم : ثروت و دارایی
  • تعبیر سوم : فردی که دارای شغل تجارت و بازرگانی است.
  • تعبیر چهارم : اشاره به اراده قوی، مستحکم فرد بیننده خواب دارد.
  • تعبیر پنجم : اشاره به دانش بالای فرد بیننده خواب دارد.
  •  تعبیر ششم : اشاره به ایمان و مذهب فرد بیننده خواب دارد.
  • تعبیر هفتم : در تعبیر هفتم شخص بیننده خواب درخت، بی دین و بی ایمان است.
  • تعبیر هشتم : نشان دهنده شهرت
  • تعبیر نهم : نشان دهنده دشمنی، خصومت و کینه
  • تعبیر دهم : در تعبیر دهم دیدن خواب درخت به عدم صداقت اشاره دارد.

تعبیر خواب درخت انگور از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) معتقد است دیدن خواب درخت انگور دارای تعابیر متفاوت با تعابیر قبلی است و درخت انگور در خواب وابسته به حالت های مختلفی که می توان از یک درخت دید، دارای پنج تعبیر زیر می باشد :

  • تعبیر اول : رسیدن به سود و منفعت
  • تعبیر دوم : خسارت و زیان
  •  تعبیر سوم : به فردی حیله گر و بدجنس اشاره دارد.
  •  تعبیر چهارم : نشان دهنده درگیری و خصومت
  • تعبیر پنجم :نشان دهنده ثروت و اموال

تعبیر خواب درخت از نظر دانیال نبی (ع)

دانیال نبی (ع) معتقد است که هر درختی در خواب دارای یک تعبیر متفاوتی است اما به طور کلی اشاره کرده است که دیدن خواب درختی که میوه دارد، نشان دهنده مردی ثروتمند می باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که در سایه درختی زیبا نشسته است، اما آن درخت هیچگونه میوه ای ندارد، به این معنا می باشد که شخص بیننده خواب فقیر و تهی دست خواهد شد. در ادامه به چند تعبیر او از درختان مختلف اشاره کرده ایم.

  • درخت آلو : اشاره به یک پزشک
  • درخت زرد آلو : اشاره به یک فرد بیمار و مریض احوال
  • درخت انار و درخت انجیر : فردی با دارایی های بسیار
  • درخت انگور : زن بسیار زیبا، خوش چهره، نیکوکار و نیکو سرشت
  • درخت بادام : زن بد ذات و بد طینت
  • درخت بلوط : اشاره به یک مرد نادان
  • درخت پسته : اشاره به مردی ثروتمند اما خسیس
  • درخت ترنج : نشان دهنده فردی بداخلاق و خودخواه
  • درخت چنار : فردی بسیار مهربان و دست و دل باز
  • درخت زیتون : مردی اصیل و ریشه دار
  • درخت صنوبر : اشاره به فقر
  • درخت گردو : فردی فداکار
  • درخت گلابی : اشاره به سرزنده بودن و شادابی بیننده خواب
  • درخت نارگیل : نشان دهنده یک فرد دروغگو
  • و …

معنی خواب درخت از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی بر این عقیده است که اگر فردی در خواب ببیند که یک درخت خرما از ریشه خشک شده است و شخص آن را بریده و دور می اندازد، به این معنا می باشد که او ملزم به انجام کاری است اما تعلل می کند. همینطور او ریشه یک درخت را نمادی از سازش، موافقت و تسلیم شدن در برابر خدا می داند.

اگر فردی در خواب درختی را ببیند که دارای پوست قوی و محکمی است اشاره به روزه فرد بیننده خواب دارد و به این معنی است که او اراده خوبی برای عمل به احکام و واجبات دین خود دارد.

دیدن جمع کردن برگ تازه درختان به معنای ثروت است. به این معنی که فرد به همان اندازه که برگ تازه از درختان جمع آوری کند، به ثروت خواهد رسید. جمع کردن میوه از درخت نیز به معنای زیاد شدن اعضای خانواده می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام ذهن نو کلیک کنید.

تعبیر خواب درخت از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب درخت ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب درخت به روش آنلی بیتون

به عقیده آنلی بیتون تعبیر خواب درخت گردو به معنای رفتن به مسافرت است و در تعبیری دیگر، درخت گردو به معنای رسیدن به سعادت و خوشبختی می باشد.

درخت بلوط

اگر فردی در خواب جنگل درختان بلوط را ببیند، به این معنی است که او در زندگی و تصمیماتی که برای آن می گیرد، موفق می شود.

اگر فردی در خواب فقط یک درخت بلوط پر از میوه را ببیند، اینگونه تعبیر می شود که فرد علاوه بر رسیدن به موفقیت، پیشرفت زیادی نیز می کند و به مقام اجتماعی بالایی می رسد.

تعبیر خواب درخت بلوط بدون شاخ و برگ به این صورت است که فرد بایستی آمادگی رویارویی با هر اتفاقی را داشته باشد.

چنانچه شخص مجردی درخت بلوط را درخواب ببیند، نشان دهنده این است که در آینده ای نزدیک شرایط ازدواج برای او فراهم می گردد و او تشکیل زندگی می‌دهد.

تعبیر خواب درخت بید

آنلی بیتون دیدن تعبیر خواب درخت بید را اینگونه می‌گوید که فرد به یک مسافرت ناخوشایند خواهد رفت. شاید این مسافرت رفتن به مراسم فوت یکی از عزیزانش باشد اما درخت بید در خواب نشان دهنده مسافرت سراسر غم و نگرانی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب درخت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره