آمیزش جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کسب اطلاع راجع به رابطه جنسی و آمیزش جنسی اهمیت بسیاری دارد. اما بسیاری از ما به دلیل احساس شرم و خجالت یا ترس از قضاوت دیگران سعی می‌کنیم از آن صحبت نکنیم. این کار باعث می‌شود تصورات اشتباه به موضوع آمیزش جنسی گره بخورد یا در بسیاری از مواقعی که دچار مشکل می‌شویم نمی‌توانیم مشکل‌مان را به‌درستی برطرف کنیم. یک رابطه جنسی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ زنان و مردان در این زمینه چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از ما جواب صحیحی برای این سوالات نداریم. با مطالعه و دریافت آموزش های لازم می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

آمیزش و رابطه جنسی | یک نیاز غریزی

میل به برقراری رابطه جنسی یک نیاز واقعی و غیرقابل‌انکار است که از زمان بلوغ خود را نشان می‌دهد. به همین خاطر خجالت کشیدن از وجود آن تا حد زیادی غیرمنطقی است. از ابتدای تاریخ بشریت این نیاز در بین انسان‌ها وجود داشته و راهی برای بقای نسل به شمار می‌رود.

بااین‌حال بسیاری از ما فکر می‌کنیم نباید راجع به این موضوع صحبت کنیم. اما واقعیت این است که صحبت نکردن از مسائل جنسی دلیل بسیاری از بی‌اطلاعی‌ها و مشکلات به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان می‌شود. به همین خاطر باید در کنار رعایت اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه خود اطلاعات‌تان را راجع به این موضوع از یک راه درست افزایش دهید. برای مثال می‌توانید با مطالعه کتاب و یا کمک گرفتن از مشاور این اطلاعات را به دست آورید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تفاوت زنان و مردان در رابطه و آمیزش جنسی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می‌آید و حتی باعث جدایی زوجین می‌شود ناآگاهی جنسی است. وقتی زوجین از نیازها و خواسته‌های یکدیگر و تفاوت‌هایی که با هم دارند آگاه نباشند این موضوع می‌تواند شرایط را برای برقراری رابطه‌جنسی دچار مشکل کند. به همین خاطر باید به برخی نکات در این زمینه توجه داشته باشید. کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج با آموزش تفاوت نیازهای جنسی در هر دو جنس به شما کمک می‌کند تا رابطه جنسی بهتری را با همسرتان تجربه کنید.

محرک‌های جنسی

اولین تفاوت در بین خانم‌ها و آقایان محرک‌هایی هستند که باعث تمایل آن‌ها به برقراری رابطه جنسی می‌شوند. حتماً این موضوع را بارها شنیده‌اید که مردان بیشتر به محرک‌های دیداری و زنان به محرک‌های شنوایی حساسیت نشان می‌دهند. این موضوع تا حد زیادی می‌تواند صحیح باشد. علی‌رغم اینکه مردان با دیدن تصاویر تحریک‌کننده به داشتن رابطه جنسی تمایل پیدا می‌کنند زنان نیاز به شنیدن صحبت‌های محبت‌آمیز و همین‌طور لمس شدن نقاط حساس بدن دارند. در حقیقت زنان برای اینکه به نقطه تمایل برای برقراری رابطه جنسی برسند باید در یک فضای عاطفی قرار بگیرند.

زمان تحریک جنسی

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دعوای زوجین در آمیزش جنسی بر سر همین موضوع است. مردان بلافاصله پس‌ازاینکه در معرض محرک‌های جنسی قرار می‌گیرند آماده شروع رابطه هستند. این در حالی است که تحریک شدن در خانم‌ها نیاز به زمان طولانی‌تری دارد. پس اگر می‌خواهید هر دو نفر از یک رابطه لذت ببرید باید زمان کافی برای آمادگی زنان را در اختیار آن‌ها بگذارید. استفاده از معاشقه یک راه بسیار مهم برای رساندن زنان به نقطه تحریک جنسی است؛ که می‌توانید از آن استفاده کنید.

زمان و نحوه رسیدن به اوج لذت جنسی

یکی دیگر از تفاوت‌ها بین زنان و مردان زمان رسیدن به اوج لذت جنسی است. زنان معمولاً برای تجربه اوج لذت جنسی نیاز به زمان طولانی‌تری دارند. به‌علاوه درحالی‌که برقراری رابطه جنسی برای آقایان کافی است که به تجربه ارگاسم برسند بسیاری از خانم‌ها در کنار رابطه جنسی، نیاز به لمس شدن نقاط حساس بدن دارند و تنها از این راه است که به مرحله ارگاسم می‌رسند. برای شناخت بدن همسر کلیک کنید.

راهکارهایی برای داشتن آمیزش و رابطه جنسی مطلوب

✔️ انتخاب زمان و مکان مناسب

اولین و ساده‌ترین قدم برای اینکه رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید این است که زمان و مکان مناسبی را برای برقراری رابطه در نظر بگیرید. تمایل به برقراری رابطه جنسی و همین‌طور لذت بردن از آن تا حد زیادی به آرامش روحی هر یک از طرفین بستگی دارد. به همین خاطر انتخاب زمان و مکان مناسب برای این کار اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید.

✔️ نقش معاشقه و ماساژ جنسی

همان‌طور که گفتیم شرایط روحی هر یک از ما تأثیر بسیاری در برقراری رابطه جنسی دارد. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که بعضی‌اوقات اضطراب و فشار روانی باعث می‌شود شما یا طرف مقابل هیچ‌گونه تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشید. برای مثال سردمزاجی یا اختلال واژینیسموس در خانم‌ها و همین‌طور اختلال در نعوظ یا زود انزالی آقایان رابطه مستقیمی با فشار روانی دارد.

برای برطرف کردن این شرایط روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند که معاشقه، ماساژ جنسی و یا پیش­نوازی­‌های قبل از رابطه جنسی را جدی بگیرید. این رفتارها به شما کمک می‌کند رابطه جنسی باکیفیت‌تری داشته باشید. برای برقراری ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

✔️ با همسرتان صحبت کنید

تمایلات هرکدام از ما درزمینهٔ مسائل جنسی با دیگران فرق می‌کند. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خصوص خانم‌ها از اینکه بخواهیم راجع به خواسته‌هایمان صحبت کنیم احساس خجالت می‌کنیم. اما به خاطر داشته باشید که برای تجربه رابطه‌ای مطلوب شما و همسرتان باید راجع به این موضوع با یکدیگر صحبت کنید و به‌خوبی با علایق و خواسته‌های یکدیگر در این زمینه آشنا باشید.

برای از بین بردن عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

✔️ اطلاعات‌تان را افزایش دهید

سعی کنید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده، مطالعه کتاب یا هر روش دیگری که می‌دانید اطلاعات خود را راجع به روابط جنسی و همین‌طور نیازها و خواسته‌های طرف مقابل افزایش دهید. این کار باعث می‌شود کیفیت رابطه جنسی شما تا حد زیادی تغییر کند. و با توجه به تأثیری که ارتباط جنسی در سلامت روان هر یک از ما دارد یک رابطه جنسی مطلوب تأثیر خود را در کاهش استرس‌ها و مشکلات روانی شما خواهد گذاشت. برای آشنایی با پارامترهای سلامت جنسی کلیک کنید.

چه زمانی در ارتباط با آمیزش و رابطه جنسی مشاوره بگیریم

◀️ اختلالات جنسی

یکی از اصلی‌ترین زمان‌هایی که باید با یک روانشناس راجع به شرایط خود صحبت کنید وقتی است که درگیر یکی از اختلالات جنسی شده‌اید. زود انزالی یا دشواری در نعوظ برای آقایان، سردمزاجی یا نرسیدن به اوج لذت جنسی برای خانم‌ها شایع‌ترین مشکلات جنسی هستند. اما مشکلات بسیار دیگری هم وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید. به‌طورکلی هر زمان که احساس می‌کنید رابطه شما کیفیتی که باید را ندارد و از برقراری رابطه جنسی لذت نمی‌برید بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید. برای آشنایی با رابطه جنسی پر خطر کلیک کنید.

◀️ بالا بردن کیفیت رابطه و آمیزش جنسی

روانشناسان تنها زمان‌هایی که درگیر اختلال هستید به کمک شما نمی‌آیند. بسیاری از مواقع زوجین مشکلی در برقراری رابطه جنسی با یکدیگر ندارند اما می‌خواهند کیفیت رابطه خود را افزایش دهند. در این شرایط نیز کمک گرفتن از روانشناسان متخصص درزمینهٔ سکس­تراپی به شما کمک می‌کند تا با شناخت ویژگی‌های جنسی طرف مقابل و همین‌طور انتخاب پوزیشن­­‌های مناسب از یک رابطه‌جنسی لذت ببرید.

برای آشنایی با راه های ایجاد صمیمیت زناشویی کلیک کنید.

◀️ تجاوز

تجاوز یا آزار و اذیت جنسی از دیگر مواقعی است که شما نیاز دارید راجع به آن با یک مشاور صحبت کنید. با توجه به مشکلات روحی جدی که تجربه تجاوز می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد بهتر است برای حمایت از سلامت روان خود هرچه سریع‌تر این موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

سخن آخر

آمیزش جنسی نیاز غریزی هر مرد و زنی است. اما برای ارضای این نیاز هر دو نیاز به آموزش و آگاهی دارند. متاسفانه خیلی از زوج ها به خاطر نداشتن اطلاعات کافی، سال‌ها از رابطه شان لذت نبرده و این مساله موجب دوری زوجین و حتی گاه طلاق می‌شود. رابطه جنسی در حفظ ازدواج اهمیت زیادی داشته و اگر ناراحتی و مشکلی در این زمینه وجود داشت سریعا باید رفع شود. برای این منظور کافی است باشماره های درج شده تماس گرفته وبه صورت تلفنی از خدمات تخصصی زوج درمانگران استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمیزش جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

اختلالات جنسی چه نشانه‌هایی دارند؟

به‌طورکلی هر زمانی که احساس می‌کنید از رابطه جنسی خود به‌اندازه کافی لذت نمی‌برید بهتر است به بودن اختلالات جنسی شک کنید و راجع به این موضوع با یک متخصص مشورت نمایید.

چطور می‌توانم یک رابطه جنسی باکیفیت داشته باشم؟

با طرف مقابل خود راجع به نیازها و خواسته‌هایش صحبت کنید. و به تفاوت‌های دو جنس در برقراری رابطه‌جنسی توجه داشته باشید. انتخاب زمان و مکان مناسب و استفاده از معاشقه و ماساژ جنسی نیز می تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره